דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערפל מים - מה זה? 

מאת    [ 02/10/2013 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 2558 פעמים ]

לאחרונה בימי הקיץ החמים ההינו עדים למאוורר שבנוסף למשב רוח הוא זורק טיפות של מים קרים להגברה של צינון מוחשי של הגוף והנאה מכסימאלית. ראשית נסביר מהו מאוורר ואת עיקרי פעולתו ולאחר מכן נוסיף את מערכת הצינון במים.

מאוורר

המאוורר הוא מכשיר חשמלי להנעת אוויר על ידי פעולת דחיפה או יניקה של אוויר. מכשירים אלו משמשים לשימוש ביתי, תעשייתי או ציבורי. הן על מנת לפזר מצבור של אוויר חם או לגרום לזרימת אוויר לשינוע חפצים כחלק ממכשיר בו משולב המאוורר.

מאווררים כיום נמצאים בשימוש נרחב במגוון מקומות, ניתן למצוא אותם בבתים פרטיים (למי שאין לו עדיין מזגן), למעשה המאוורר הומצא וקיים הרבה לפני המצאתו של המזגן שכיום נמצא ביותר ויותר בתים פרטיים ומרכזי קניות. במפעלים שונים ישנם מאווררים תעשייתיים הדואגים לתחלופה של אוויר מסיבות בטיחותיות, במקומות ציבוריים לפיזור מהיר של אוויר (לרוב ובעיקר בתנאי שטח). לא תאמינו אבל אפילו במכשירי חשמל, מכונות ומכוניות תוכלו למצוא את המאוורר! במחשב הביתי שלכם ישנו מאוורר קטן שתפקידו לדאוג לקרר את מעבד המחשב ולמנוע התחממות יתר ועל אותו עיקרון כך גם במכונית ומכונות שונות בתעשייה.

בנוסף עם השנים פותחו מסכי אוויר, אלו מאווררים בגוף של מאין מזגן המותקן במפתני כניסה לחנויות, מפעלים ומרכזים שונים. המטרה של אלה הוא לשמש חיץ ולמנוע כניסה של אוויר חם לפנים המבנה מחד ובריחה של אוויר קר מתוך המבנה החוצה מאידך.

מערפל מים

לאחר שהבנו את עיקרון פעולתו של המאוורר נסביר מהו מערפל מים? זהו למעשה שילוב מנצח בין איוורור מאולץ וערפל (טיפות מים מיקרוניות המותזות לחלל). מערכות העירפול פועלות ע"י מספר חלקים עיקריים ואלה הם:

1. מיכל אגירה של מים – בו ממלאים מים עד לקו הקיבולת של המיכל.

2. משאבת מים – תפקידה העיקרי הוא לשאוב את המים ממיכל הקיבולת ולסנוק אותו החוצה.

3. צינוריות נחושת – דרכן עוברות המים ממיכל הקיבולת דרך המשאבה אל זרבוביות הפלדה החוצה.

4. זרבוביות פלדה – אלה הם חרירים דרכם מיקרוני המים מותזות הישר החוצה לחלל האוויר.

המערפלים נועדו למעשה לצנן מקומות פתוחים בימות הקיץ החמים. השימוש בהם נפוץ בעיקר במסיבות בחיק הטבע, גני אירועים, כנסים, פארקים, גן חיות ועוד. חשוב לזכור כי מערפל מים אינו מיועד רק לבני אדם אלא נחוצים גם לבעלי חיים ולרכוש הרגישים לחום או נמצאים בסביבה המאופיינת בעומס חום כבד. כיום רואים את המערפל מים בהרבה מקומות ציבוריים שנמצאים בחוץ תחת כיפת השמיים למשל בבתי קפה ניתן להבחין בהם ולהנות מישיבה בחוץ גם בתנאי חום שכן המערפל הוא מקור צינון חזק, יעיל ונעים מאוד בימים חמים במיוחד. מי שנתקל במערפלי מים יכול להבין על איזו תחושה מדובר.

לכן כשאתם מחליטים לרכוש מערפל מים משלכם רצוי לשים לב לאיזו מטרה הוא נועד, האם למטרה ביתית או תעשייתית? כאשר תדעו זאת תוכלו להחליט איזה מערפל לרכוש ומה מידת הספקו בהתאם. כמובן שרצוי ואף מומלץ להתייעץ עם המומחים בתחום המאווררים התעשייתיים כדי שתקבלו את כל התשובות לשאלות ולאלה שלא חשבתם לשאול.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב