דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו הפטר בהליך פשיטת רגל? 

מאת    [ 29/09/2013 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2313 פעמים ]

הליך פשיטת רגל, למרות הקונוטציות השליליות שהוא מעורר אצל חלקנו, נועד למעשה לסייע לחייבים לשלם על חשבון חובותיהם את הסכומים שבאפשרותם ולקבל מחילה לגבי יתרת החובות. צו ההפטר מהווה את סיומו המוצלח של הליך פשיטת הרגל מבחינתו של החייב, במסגרתו מעניק לו בית המשפט פטור מתשלום חובותיו לנושים שלו. אולם מכיוון שמתן הפטר שכזה דינו פגיעה בזכויות הקניין של הנושים, על בית המשפט לאזן בין זכות זו לבין מתן האפשרות לחייב להתחיל בחיים חדשים ללא חובות ועל כן מדובר בתהליך משפטי הנעשה בכובד ראש.

 

מהו צו הפטר?

צו הפטר הינו קביעה שיפוטית של בית המשפט הדן במקרה של החייב בפשיטת רגל לפיה החייב פטור מחובותיו. צו זה מהווה למעשה את סיומם של הליכי פשיטת הרגל. בית המשפט מעניק את הצו כאשר הוכח בפניו כי החייב שילם לנושיו את כל שביכולתו ואין טעם להמשיך ולנהל נגדו את הליכי פשיטת הרגל. ההפטר בדרך כלל קובע כי החובות וההגבלות אשר הוטלו על החייב בגינם נמחקים. בדרך כלל הפטר יינתן לאחר תקופה של כארבע שנים ממועד שהחייב הוכרז פושט רגל. אולם, ניתן לקבל הפטר בפשיטת רגל בהליך מזורז אם החייב משלם לפחות שליש מחובו.

 

כיצד מקבלים צו הפטר?

על מנת לזכות בצו הפטר על החייב להגיש לבית המשפט בקשה למתן הצו. לחייב הזכות להגיש בקשה למתן הפטר בכל עת לאחר המועד שהוכרז פושט רגל. לאחר הגשת הבקשה היא מועברת לתגובת הכונס הרשמי או המנהל המיוחד אשר בוחנים מגוון של עובדות, בין היתר: נכסי החייב ככל שקיימים, יכולת השתכרותו העכשווית והעתידית, עסקיו והתנהגותו בעת צבירת החובות ובמסגרת הליך פשיטת הרגל. לאחר קבלת התגובה מהגורמים הללו, דן בית המשפט בבקשה ומחליט האם לפטור את החייב מחובותיו, לדחות את הבקשה או להתנות את מתן הצו בתקופה כלשהי על פי שיקול דעתו. בנוסף לכך, טרם מתן ההחלטה, רשאי בית המשפט לאשר את חקירתו של החייב על ידי נושיו וכן לחקור אנשים נוספים אשר מסרו תצהירים לגבי בקשתו של החייב.

 

סוגים של הפטר

במסגרת הליך מתן ההפטר רשאי בית המשפט להעניק שני סוגים שונים של הצו – הפטר מוחלט או הפטר מותנה. ההפטר המוחלט פוטר את החייב מכל חובותיו ואילו המותנה מציב תנאים מסוימים על מנת להפוך את ההפטר למוחלט. לדוגמה, בית המשפט יכול להחליט כי רק חלק מחובותיו של החייב זכאים להפטר ואילו האחרים לא. תנאי אחר עלול להיות תשלום סך מסוים לקופת הכינוס. במידה והתנאים מבוצעים כראוי על ידי החייב, הופך צו ההפטר המותנה לצו הפטר מוחלט.

 

מתן צו הפטר הוא הרגע לו מייחלים חייבים הנמצאים בהליך פשיטת רגל. צו זה מסיר מהם את חובותיהם, את המגבלות אשר הוטלו עליהם בגינם ומאפשר להם לפתוח דף חדש. מכיוון שמדובר בהליך לא פשוט אשר זוכה ליחס מעמיק ורציני מצד בית המשפט, לא אחת פונים החייבים לשירותיהם של עורכי דין המומחים בתחום פשיטת הרגל על מנת להקל ולזרז את התהליך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב