דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקתדרלה של סיינה, אחד מפלאי תבל ומי שרץ לקניות ומוותר עליה לא יודע מה הוא מפסיד 

מאת    [ 29/09/2013 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 3664 פעמים ]

לא לשווא מכנים האיטלקים את הדואומו של סיינה לה דיבינה בלאצה שפרושו  היופי האלוהי או כפי שנקרא בימי הביניים לה פורטה אל צ’לו שפרושו  הדלת לשמיים והמדובר בקומפלקס של הקתדרלה שנבנתה לראשונה במאה האחד עשר.

תחילת העבודות החלו ב 1136 ונסתיימו ב 1382, כלומר כמאתיים וחמישים שנות עבודה של בנאים, אמנים, פסלים, ציירים, נגרים, צורפים ונפחים, ביניהם שמות כמו מיכאלאנגלו בונארוטי, דונטלו, ברניני ופינטוריקיו, ובכל דור ודור נוספו עוד עבודות אומנות שהעשירו את המבנה והעניקו לו את כל התארים, שבצדק מגיעים לו.

הכנסיה נבנתה בסגנון גותי מובהק והיא היחידה שנבנתה בסגנון כזה דרומית לקו האלפים וכמובן היחידה מסוגה באיטליה.

בשנת 1339 החליטו בני סיינה להרחיב את הכנסיה, וכשהחלו עבודות ההרחבה, נפלה על העיר מגפת אבעבועות שחורות קשה שהפילה חללים רבים מבני העיר, חלקם ראו בזה מלאכת שטן והעבודות לא הגיעו לסיומן המלא ונגמרו בזה שהתוספת היום מהווה את המוזיאון הגותי, שהוא קטן מהמבנה המקורי המתוכן.

מתחת לקתדרלה יש את הקריפטה שהיא מקום קבורה, הקריפטה מעוטרת בציורי קיר (אפרסקאות) מהיפות ביותר, לאורך שבע מאות השנים האחרונות היה מקום זה מוסתר מעין אדם, נתגלה במקרה רק לפני שנים ספורות.

המבקר בקתדרלה יראה את אחד מפלאי עולם של הנצרות, את רצפות השייש המצוירות שרק לאחרונה הוסרו מעליהם השטיחים הכבדים שכיסו אותם, אמנם אי אפשר להתהלך מעליהם אך בהחלט ניתן לראותם, לצלמם ולהתרשם מהסיפורים שהם מספרים בציוריהם המרהיבים, הרצפות מעוטרות בסוסים ופרשים, אילו מסמלים את סניוס ואת אסקיוס המיתולוגים ממקימי העיר סיינה.

בתוך אולם הבפטיסטריום שהוא מקום ההטבלה, תראו את אחד מכיורי ההטבלה המרהיבים ביותר, מלאכת האומן דונאטלו, שהוא פאר יצירת הריינסנס, בעוד שבמוזיאון עצמו תעמדו נפעמים לנוכח עבודות השיש של דוציו די בונינסנייה, ויצירתו של דונאטלו  המדונה של הסליחות  La Madonna del perdono .

בסוף הביקור בקתדרלה, תוכלו לטפס למרפסת הכי גבוהה ומשם לצפות בנוף הפנורמי של גגות העיר סיינה ונופיה האינסופיים הטובלים בירוק-עד שמצופה בשטיח של  פרחים צהובים או אדומים לפי עונות השנה.

ולא חסרה הנקודה היהודית, בקתדרלה, בחלק הפנימי ביותר על קירותיה יש אפרסקאות רבות, אחת הבולטת מהן היא מעמד הר סיני ורואים בברור את משה שיורד כשלראשו קרניים לפי שנאמר וקרנו פניו וברקע עבדים במצריים והעם שמחכה לגאולה ומכין את עגל הזהב, בצד ימין מופיעה במרכז האור החזק שמצוייר כשמש, המילה יהווה בעברית.

גם בחלק התחתון של הקריפטה, נתגלו ציורי קיר המתארים סצנות מהתורה שצויירו במאה ה  13 והתגלו רק בשנת 2000 כשהחלו עבודות הניקיון שנמשכו כשלוש שנים.

קשה לתאר במילים ככל שיהיו יפות וציוריות את היופי האומנותי שזכה להערכה מחודשת בהיותו רחוק מעין אדם כמה מאות שנים, ההתרגשות תאחוז בכל אדם שידע להעריך אוצר בלום זה ששייך למשפחת העמים ושבא להמחיש את ערכה וחשיבותה של אומנות עתיקה בקרב האדם התרבותי.

כדי להנות מכל הנפלאות שרישומן יחקק בזכרונכם לאורך השנים, עליכם להקדיש כמה שעות מלאות לביקור, את הכרטיסים ניתן לרכוש בקופת הקתדרלה, כרטיס כניסה לכל המקומות נקרא סי פס si pass ועלותו 12 יורו לאדם.

ניתן לקנות און ליין באתר operalaboratori.com או באימייל opasiena@operalaboratori.com

מחפשים לינה קרובה אצל דוברי עברית שמכירים ועוזרים לתכנן טיולי יום 

ישראלי שבחר לחיות בטוסקנה, מנהל מלון עתיק בבעלות משותפת משפחתית, כותב, מטייל, מבשל, ונהנה מכל רגע.
למעונינים במידע: lamucchia@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב