דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לקניית פסי לדים, שיקוליים עיקרים לפני הקניה 

מאת    [ 29/09/2013 ]

מילים במאמר: 1044   [ נצפה 2840 פעמים ]

מדריך לקניית פסי לדים .

אל תקנה עד שאתה מבין היטב את מה שאתה מתכוון לקנות!

השימוש בפסי לדים בעליה מתמדת במשקי הבית הישראלים. זאת בשל העובדה שהנוריות LED(דיודות פולטות אור) ירדו במחיר בשנים האחרונות, אפילו כשרמת האיכות של נצילות האור ורמת הגימור של המוצר השתפרו פלאות,

באופן טבעי, אתם רוצים להיות מעודכנים היטב לפני המעבר לתאורת לדים, קשה לשמור על קצב הטכנולגיה ויעילות המוצרים שמופעים בשוק, וכיום המוצרים הנפלאים האלה שנקראים תאורת לדים, זמינים יותר מתמיד!

אמנם אין חוק ברור לאיך בוחרים פסי לדים, יש כמה תנאים בסיסיים שאתם  צריכים להכיר, כדי לקבל את התמורה הכי טובה עבור הכסף שלכם.

 

1. LED, (דיודה פולטת אור) –

זה הדבר הראשון שאתם רוצים להסתכל עלוי נורית הלד שעל פס הלדים, מרכיב בעל משמעות גבוהה, על סוגי פסי הלדים השונים ישנם גם נוריות לדים שונות. הנקראים גם SMD LED( Surface Mount LED ).

בדרך כלל במפרט של פס הלדים יהיו רשומים מספרים, הנפוצים הם : 3528 ו5050

החדישים יותר הם,5630 ו2835, זה הדגמים של אותם נוריות לדים ונקראו במספרים לפי מידות הנורה שיצרן נוריות הלדים קבע.

לכל נורית לד ישנה צורה, עוצמת אור, מידות ואפקט הארה שונים,

3528 -  אם עוצמת הארה הכי נמוכה משאר סוגי נוריות הלדים

5050 – עוצמת הארה גבוהה

2835 – דור אמצעי של נורויות לדים עם עוצמה כפולה של הארה מנורית לדים 5050

ו5530 – הדור הכי חדש בטכנולגית לדים SMD  עם עוצמת הארה הגבוהה והאיכותית ביותר

שימו לב, ככל שהעוצמה נמכוה יותר כך גם הספק צריכת החשמל יהיה נמוך יותר, וככל שעצומת הארה גבוה יותר הספק הצריכה יגדל.

בנוסף גם מידותיו של פס הלדים ישנתה, עקב מידות שונות של נוריות הלדים,

נורית לדים בעוצמה הארה נמוכה מידת הנורית קטנה יותר ומנגד עוצמה גבוהה נורית גדולה יותר.


2. נוריות לדים ל _____ (מטר, 5 מטר,גליל, שרשרת). כמה נוריות לדים  אני בעצם מקבל?

זה המשתנה השני שאתם צריך להסתכל עליו . ייתכן שהוא מופיע כמספר הנוריות למטר, או בגליל/סרט (גליל 1 = 5 מטר). חברות לעתים קרובות רושמות מספרים כמו 60, 120, 300 או 600 נוריות לדים לפס לדים של מטר אחד, מה המספרים האלה אומרים,ולמה זה אמור להיות לי איכפת? (אתם בטח שואלים את עצמכם)

אם אתם רואים 3 חברות שמוכרות פסי לדים גמישים, אתם כנראה תיקנו מהחברה שמוכרת לכם במחיר הזול ביותר.  אני מתכוון לספר לכם למה זאת לא תהיה הבחירה הכי טובה שלכם.החברה הראושנה תמכור פס לדים גליל 5 מטר עם 150 נוריות לדים בגליל, עבור 200 ש"ח  . החברה השניה מציעה את אותו גליל פס לדים  , אך עם 120 נוריות למטר ב-270 ש"ח. מנגד החברה השלישית מציעה 60 נוריות לדים למטר בגליל פס לדים במחיר 300 ש"ח  . החברה השניה היא הבחירה הנכונה בשבילכם, כן אתם קוראים נכון זאת הבחירה המשתלמת ביותר עבורכם ותתן לכן את התמורה הכי טובה לכסף שלכם. אגב כיום גם ניתן למצוא 240 נוריות לדים בגליל פס לדים.


3 . לומן – הידוע גם כדירוג שטף אור

הוא בעצם מדד תפוקת האור שהנורה מספקת המפרש לנובקלילות את התמונה הכללית , ככל שמספר הלומן גבוה יותר כך שטף האור גדול יותר.

חשוב לציין כי לפעמים למוכרים יש דרכים  שונות לומר את אותו הדבר . השאלה היחידה שאתם צריכים לשאול כמה לומן יש במטר או בגליל פס לדים. היינו אומרים שזה מרכיב עם משתנה חשוב בעת בחירת פס הלדים שאתם מעונינים להשתמש


4 . צריכת חשמל (וואט)

ווואט היא יחידת מדידה של צריכת חשמל.

צריכת חשמל, היא כנראה הסיבה מספר אחת שבגללה החלטנו להשתמש בתאורת הלדים. מספר הוואט שמופיע על פס הלדים או הגליל הוא מראה לנו את צריכת החשמל המקסימלית  שפס הלדים יצרוך בעת הדלקתו , כך אנו נדע כמה אנו צריכים לשלם בסוף כל חודש. שוב , כדי להיות בטוח כדאי לבדוק את ההספק למטר או גליל פס לדים  לפני שאתם קונים .

חלקכם עשוים לקרוא על האריזה  " 24 וואט " חושבים שזה בגליל פס לדים ולאחר מכן מגיעים הביתה ומבינים שזה למטר וכל גליל פס הלדים בעצם צורך 120 וואט. זה יכול להיות אף יותר גרוע, הם קניתם ספק כוח שמכסה רק ספק של 30 וואט , מתוך מחשבה שיהיה מספיק מרווח בין ההספקים. זה מתרחש לעתים קרובות מאד, כאשר מוכר אינו מפרט את המידע החשוב כמו שצריך, בפורמט קל לקריאה .

לבסוף, ודאו שאתם מבינים היטב את הספק הצריכה של פס הלדים שלכם, חשוב אף יותר לוודאות איזה מתח הזנה הפס לדים שלכם עובד, ישנם סוגים רבים של מתחי הזנה לפסי הלדים כגון: V12, V24, V110, V220. קיראו היטב את הוראות ההפעלה ומפרט הטכני של פס הלדים או כל מוצר נלווה אחר.

5. מחיר פס הלדים.


השוק של מוצרי תאורת הלד ופסי הלדים בפרט מלאים בסוגים שונים , עם יצרנים ומפיצים ברמות שונות של איכות, עלות ומפרטים. בפסי הלדים של חברת אנרלד משתמשים מייטב בעלי המקצוע, אם הם מספיק טובים בשבילהם, הם צריכים להיות מעולים גם בשימוש שלכם.

כן, אתם יכולים לקנות פס לדים גמיש עמיד למים של אמזון או איביי , אבל המציאות היא שאתם כנראה קונים  את זה ממישהו שהוא גם מוכר בזול לדים לאופניים. אתם חושבים שהם יכולים להציע ללקוחות תמיכה משופרת או לעזור עם התאמה אישית, התקנה באמצעות דואר אלקטרוני או בטלפון? אם הפס לדים שלכם ישרפו לפני הזמן ובמהרה, אתם תצליחו באמת לרדוף אחרי המוכר באמזון או eBay? כולנו יודעים שהתשובה היא לא.

אתם רוצים מוצר שאתם יכולים לסמוך עליו, זה שיביא אור נקי וטוב לשנים הבאות ולחסוך לכם כסף בתהליך הקניה . קחו למשל את העלות של רכישה ממוכר אקראי באינטרנט - סביר להניח שתקבלו מוצר באיכות נמוכה יותר , ללא תמיכה במוצר ואינו מעניק אחריות אמיתית.

במקביל , היזהרו ממחיר מאד גבוה של פסי לדים . מה ההבדל בין גליל פס לדים ב300 ש"ח או בגליל פס לדים במחיר 700 ש"ח? לפעמים אין הבדל כלל! אנא השוו את כל המשתנים לפני הבחירה שהובילו אותכם לקניית גליל פס הלדים הנכון!


6. שיקולים אחרים בעת בחירת פס לדים גמיש שלכם:

בידקו את רמת הידע והמידע שהמוכר מוכן לספק לכם,

בידקו איזה תקנים יש למוצר, המינמום של התקנים הם CE  ו RoHS,

צבע האור הוא גם מרכיב חשוב, בדקו אם יש לכם אפשרות לבדוק את איכויות האור של פס הלדים, פס ליד פס כדי להשוות, בלי זה לא תוכלו באמת להחליט איזה פס לדים אתה אוהבים יותר. מעל לכל , קחו את הזמן שלכם והשתמשו במידע שספקנו כאן כדי לעזור בתהליך הקנייה שלכם

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב