דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גבינות אמריקאיות 

מאת    [ 29/09/2013 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 3843 פעמים ]

ארה"ב תמיד שימשה כארץ התקוות הגדולות. לכן  הרבה מהגרים הגיעו מאירופה, ואיתם הביאו את תרבותם ואת מלאכת הכנת הגבינות. הם הקימו  ברחבי ארה"ב  חוות קטנות בהן גידלו כבשים, עזים ופרות. מהחלב הכינו גבינות אשר היו דומות לגבינות שהכינו בארץ מוצאם.  במאה ה- 18, עם פתיחתן של מחלבות מתועשות, החל ייצור רחב של גבינות בניו יורק שבה הוקמה המחלבה המתועשת הראשונה. מרגע זה החל ייצור המוני של גבינות, אשר בזכותו התאפשר לכל אדם לקנות גבינות. הגבינה האמריקאית הידועה ביותר מכל שאר הגבינות היא Processed cheese. גבינה זו מכינים ע"י ערבוב מספר סוגי גבינות בתוספת חומרים, אשר מערבבים יחד והופכים אותם לגבינה רכה אך יציבה.
בנוסף לגבינה זו, החלו לייצר בארה"ב גבינות רבות אחרות כמו:
 
בריק


גבינה זו פותחה לקראת סוף המאה ה-18, על ידי גיון גיוסי אשר עבד במפעל לייצור גבינות לימבורגר. לאחר פרישתו ממפעל זה, עלה במוחו רעיון לפתח גבינה דומה אך מתונה יותר בטעמה בשם גבינת בריק. מרקמה של גבינה זו הוא יותר קשה ממרקמה של גבינת לימבורגר, והיא בעלת ריח וטעם מיוחדים אשר נוצרים על ידי שטיפת פני הגבינה בבקטריה מיוחדת אשר מקנה לגבינה את צבעה האדום וטעמה המיוחד.
תהליך הכנת גבינת בריק שונה היום מהתהליך המקורי. בעבר, לאחר חימום החלב היו  מוסיפים מחמצת מזופילית. כיום חלק מהמחלבות מוסיפות למחמצת המזופילית גם מעט מחמצת טרמופילית, ולאחר מכן מוסיפים אנזים ומגבנים. את הגבן מכניסים לתבניות מלבניות, וכך מקבלים את הצורה המלבנית המוכרת של גבינת בריק. באופן מסורתי, הקליפה האדומה הטבעית מתפתחת על ידי שטיפת פני הגבינה בתערובת של חיידקים מעורבבים עם מלח. לאחר 3 חודשי הבחלה הגבינה מוכנה לאכילה.
גבינה זו מומלצת בליווי יין או בירה. כמו כן, היא נהדרת עם מקרוני ובטוסטים, והיא נמסה נהדר.


גבינת דורו בלנדו


זוהי גבינה קשה שמקורה בדרום אמריקה בשנת 1500. היא עשויה מחלב פרה והיא מאוד ארומטית ובעלת מרקם קשה. מוסיפים אותה לסלטים ופירות יער.

גבינת Dry Jack


גרסה אחרת של גבינת מונטריי ג'אק, מאזור מונטריי שבקליפורניה. גבינה זו עשויה מחלב פרה והיא בעלת מרקם קשה ויבשה יותר מגבינת מונטריי ג'אק המוכרת, ולכן היא נשמרת במשך 4 שנים. מרקמה דומה לגבינת פרמזן, והיא מאוד ארומטית ובעלת טעם אגוזי.

גבינת לונגחורן


גבינה שהוכנה לראשונה במאה ה- 18. מייצרים אותה מכול סוגי החלב, ולכן ניתן למצוא גבינות לונגחורן מתונות בטעמן או פיקנטיות, תלוי בסוג החלב ובמשך זמן היישון.


גבינת פיקונינג


במדינת מישיגן מייצרים גבינות רבות, ביניהן גבינת פיקונינג העשויה מחלב פרה. החלו לייצר אותה בתחילת המאה ה-19, והיא דומה לגבינת קולבי אך קשה יותר במרקמה וחריפה יותר בטעמה.
גבינת קוטג'
הקוטג' האמריקאי שונה מהקוטג' הישארלי מבחינת מרקם וטעם.

גבינת קולד פאק


גבינה רכה המתאימה לארוחת בוקר. במקור מויסקונסין, וניתן למצוא אותה בצורות וטעמים שונים. לעתים מערבבים אותה עם פירות או ירקות.  

גבינת קפלה


גבינה העשויה מחלב עזים שמקורה במחוז קליפורניה. גבינה זו מיוצרת כ- 15 שנים במחלבת אנדנטה. זו גבינת עובש קממבר, ומייצרים אותה בצורת פירמידה עם פחם או  בצורה עגולה ללא פחם. במחלבת אנדנטה מייצרים גבינות מחלב עזים, כבשים וגם מחלב פרות. הייצור הוא בקנה מידה קטן, תוך כדי מתן דגש על ייצור גבינות בעלות איכות גבוהה מאוד.

אנו ב"גבינות מהלב" מקיימים מגוון קורסים שבהם תוכלו ללמוד הכנת גבינות מכל הסוגים. הקורסים מועברים ליחידים ולקבוצות. לקבלת פרטים נוספים, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בנייד 054-7522906 ולהתרשם מהאתר שלנו בכתובת com.גבינות-מהלב.www




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב