דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקורת יינות ישראלים ספטמבר 2013 

מאת    [ 25/09/2013 ]

מילים במאמר: 1225   [ נצפה 5286 פעמים ]

ביקורת יינות ישראלים ספטמבר 2013

 

יקב ברקן. ספיישל רזרב  פינוטאז' 2010.

13.5% אלכוהול, 12 חודשי חבית.הפינוטאז' הוא הכלאה של זן  פינו-נואר והזן  סינסו , הין

בוקבק לראשונה בשנת 1941 בדרום אפריקה.

היין כיהה לזן הוא כהה ובעל צבע סגול עמוק, פירות מתוקים מידי לטעמי שלא מתאזנים טוב עם רמת החמיצות הנדרשת בועטים בפה ולא מאפשרים להנות מחווית יין רגועה . אפטר טייסט של אצטון לצערי שלח את הבקבוק הזה לסיר הבישול.

70 ש"ח

 

 

יקב אייל פינוטאז' 2012.

10 חודשי חבית, 12.8% אלכהול. תוספת גאונית של 5% פטיט ורדו עשתה את ההבדל

גם כאן הצבע כהה מבריק, באף מתפרצת ארומתיות נפלאה שמגיעה מהפטיט ורדו. הענבים נבצרו בזמן והעניקו טעמי פרי צעיר בועט עם מתיקות מאוזנת שמאפשרת להנות מהזן הזה. ריח וניל בקצוות עם המון אספרסו ומוקה. יופי של יין ליקב הקטן הזה.

70 ש"ח

 

 

 

הרי גליל יראון 2010:

בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, ופטיט ורדו.

מדובר באחד הבלנדים הבורדויים הטובים שנעשו בישראל. מיצוי מקסימלי של פירות משובחים. עם מינימום התערבות. היין לעיס מאוד ואפשר לחוש בפה את כל ארבעת הזנים. את הטוב שבהם. ( עץ , ציפורן, חמאה מומסת, ציפורן בקצוות, פטל ועוד פטל פשוט נפלא ) יופי של יין.

 

 

יקב ברקן. ספיישל רזרב, פטי ורדו 2010

ענבים שבדרך כלל לא עושים מנו יין זני וכשמחליטים על כך צריך להיות עם אצבע על הדופק כל הזמן אחרת מקבלים אכן פטיט מהיין שיכול להיות נפלא. וזה מה שקרה לדעתי לספיישל רזרב של ברקן. משהוא השתבש ובטעימה היין פשוט חלש הן בריח והן בעוצמה שציפתי לקבל ממנו בפה.

70 ש"ח

 

יקב כהנוב , פטיט ורדו ( סדרת כהנוב 2010 )

צבע היין סגול כמעט אתום, יין סמיך מאוד, בעל ארומות אופיניות של תבלינים ופירות שחורים בשלים שמעניקים באף אין ספור ריחות טובים. בפה היין עוצמתי עם טעמי ריבה משובחת. אלכוהול מאזן את המתיקות והיין חמאתי מאוד. אפטר טייסט מענג ביותר.

65 ש"ח

 

יקב כהנוב , פטיט ורדו 2012 ( סדרת בילויים )

מדובר בסידרה השמחה של היקב שנוצרה על מנת להעניק לחובבי הפטיט ורדו יין צעיר, קופצני, שמח, מאוזן ומוכן לשתייה עם אוכל לידו, לא יין שרוצים שינתחו אותו על פי פרמטרים ביקורתיים אלה על פי המושג טעים לא טעים. ואכן היין טעים. ובסופו של דבר זה מה שחשוב. יין שנוצר עם המון אהבה לזן הזה. שאפו.

40 ש"ח

 

זן הפטיט סירה: מאופיי בצבע סגול כהה, באף יש ארומות של עשבי תיבול והמון פלפל שחור, טעמי שיזף בשל וכמובן חומציות שמורגשת בפה יחד עם טאנינים חזקים. זה יין גברי מאוד ושמו די מטעה J

יין בעל יכולת התיישנו ארוכת טווח כאשר הצעירים שבינהם מאוד קשי לשתייה.

 

עמק האלה, פטיט סירה 2009

היין שופע בארומות של עשבי תיבול טריים, מעט טעמי סלמי בקצוות, עם מכות קטנות של פלפל שחור. בפה היין עדיין מרגיש צעיר וטעמי השיזף עדיין לא מגובשים בריכוז הטעם שלהם. קצת ריבה קצת בוסר. עוד שנה שנתיים וזה יהיה הפטיט סירה.

118 ש"ח

 

ויתקין פטיט סירה 2009:

פה הצבע משחק תפקיד מרכזי. שחור אטום. הארומות ביין הזה מתפרצות ללא רחם וקצת קשה להנות מהם בשל כך. הכל במסה אגרסיבית חסרת עדינות. שד לא רגוע. אח יחד עם זאת בפה היין רגוע יחסית ונעים לשתייה. טעמים מתוקים של פרי מאוד בשל ומאוד עסיסי. היין סמי מאוד וצריך אוכל עם המון תיבול ותוכן לידו.

99 ש"ח

 

יקב דלתון: פטיט סירה 2009 סדרה D:

צבע שחור מבריק, 10 חודשים בחבית אמריקאית. ארומותת מפתיעות במקצת ולא אופייניות לזן. החבית העניקה את הווניל ומחית זיתים ומעט תה ארל גריי בקצוות.

בפה היין מאוד מהנה עם טעמי פרי נקיים. אוכמניות כחולות מרוסקות ושיזף צעיר. יין מצוין.

65 ש"ח

 

 

יקב ברקן פטיט סירה קלאסיק 2012:

WTF  : 35-25 שקלים במדפי הסופר.

הופתעתי , אשכרה הופתעתי.

בקלאסיק של ברקן יש אכן פטיט סירה. צבע ארגמן יפה, ניחוחות של פלפל שחור והמון עשבי תיבול, בפה יש פרי טוב, עפיצות נעימה. יין צעיר שנעים לשתות.

 

קריניאן: זן ענבים שאפשר להפיק ממנו  יינות עשירים בצבע, עם ספקטרום  טעמים וחומציות טובה, טעמי פרי כחול ושחור בשל בדך כלל נוטה לריבתיות ם המון מינרליות רעננה ועומק פרי לעיס מאוד.

 

יקב ויתקין, קריניאן 2010:

יקב ויתקין החזיר בשנים האחרונות את הקריניאן לתודעת הציבור כיין טוב אפילו יין שאפשר להתגאות בו כסוג של זן ישראלי.

בקרניאנים האחרונים של ויתקין היין היה בעל עוצמות פרי מסיביים עם עושר טעמים וגוף קשוח מה שגרם לרובם להעריץ את היינות הללו. בקרינאן הנוכחי יש משהו אחר. היין עגול יותר, רך יותר מעניק חוויה רגועה ויש תחושה שהכרם מעט נרגע והפך לבוגר יותר. אותי היין מעט הפתיע ולא החלטתי אם אני אוהב את הגישה החדשה קצת זרק אותי לעוד קברנה סובניון שכולם עושים. מקריניאן ציפיתי להיות קריניאן. 105 ש"ח

 

יקב סומק : קריניאן 2009

חלקה בת 40 שנים. 24 חודשי חבית.

צבע סגול שחור, ארומות של אדמה רטובה, פלפל שחור והמון פרי שחור וכחול כמו האוכמניות הבשלות והפטל. בפה יש קפה, שוקולד מעט זסט של תפוז. יין מאוזן מאוד מבחינת עפיצות וחומציות. קשה להפסיק לשתות מהיין ולהתפעל.

מדובר בקריניאן מדהים. 99 ש"ח

 

 

יקב כרמל :הסדרה האזורית

לקריניאן הוספו 10% פטיט ורדו.

וזה כשלעצמו כבר מעורר תהייה מדוע היה צורך להוסיף צבע כהה וטעם ארומתי שמייחדים את הפטיט ורדו. הרי אם הקריניאן טוב ובשל ונבצר בזמן ולא התבלבלו בינו לבין זן הארגמן אז אין צורך להוסיף דבר ופטיט דבר במקרה הנ"ל .

צבע היין סגול שחור, ריחות של פרי בשל ריבתי דחוס, בפה יש המון טעמים בשלים מידי של דובדבן שחור מאוד מתוק, טעמי אספרסו באפטר טייסט ועץ מינורי. היין לא מתחבר ולא מתגבש לנעימות בפה  יש חוסר איזון בין האלכוהול לטעמי הפרי הקשים. העפיצות חסרה והעץ לא מעניק בית חסון לענבים. אכן צבע וארומות יש בשפע אבל הפרי מאוד בעייתי. 95 ש"ח

 

יקב סומק : סירה 2009

ריחות מדהימים של פטל שחור, שיזפים צעירים, מעט עשן, אדמה,  ותבלינים יבשים. זה יין מורכב ועשיר מאוד בטעם. אפטר טייסט מאוד חמאתי ומאוד ארוך. היין מוכן לשתיה אבל זה יין שרץ למרחקים ארוכים. צלעות טלה קטנטנות, נתח קצבים עם קצת מלח ופלפל לא יותר היין יעשה את שאר העבודה. שאפו.

99 ש"ח

 

מונטפיורי, סירה 2010 ( ארנון גבע, משפחת מונטיפיורי )

יין קשה מאוד. תפוס וסגור . הניחוחות יוצאים לאט לאט ולא מאפשרים לקחת נשימה עמוקה ולהנות ממה שאמורים להיות ריחות של תבלינים ופרי שחור. באף מקבלים בעיקר חבית חדשה. בפה גם כן היין לא בא לידי ביטוי בטעמים הקלאסיים של ענבי הסירה ושוב נגריית העץ משתלטת. אם יש לי את הצורך לבחור באחד מיינות מונטיפיורי הייתי הולך על אלה שעץ לא נגעה בהם לפחות אפשר לשתות אותם. 135 ש"ח יין לבישול מאוד יקר.

 

יקב טפרברג: סירה סדרת סילבר.

הסירה של טפרברג הוא יין בעל צבע אדום סגול בוהק , באף בוקעים ריחות של סיגליות ומעט ווניל, בפה יש פרי טוב, חמיצות עדינה ומינראליות טובה, יין מעט מהודק ומפתיע בשל כך. באפטר טייסט עולה קצת האלון שמחדד את הטעמים של הפרי.

37-47 ש"ח

 

לסיכום:

כנראה שהיקבים הצנועים והשקטים עושים את עבודתם נאמנה ומעניקים לנו חוויה משובחת במחירים טובים.

הרעשנים והמתחזים יחזיקו מעמד דקה ואולי שניים ( בפה הכוונה )

רק אוכל טוב ויין משובח.

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב