דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן נאמנות ממונפת - מה זה? האם זו השקעה משתלמת? 

מאת    [ 24/09/2013 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 5273 פעמים ]

כאשר מדובר על השקעות, לא חייבים להיות בעלי הון עצמי גדול במיוחד כדי להשקיע. בדיוק לצורך כך קיימות קרנות נאמנות, המאפשרות לקבוצת משקיעים לאחד את ההון הזמין של כל המשקיעים על מנת ליצור תיק השקעות משמעותי שינוהל מקצועית כאילו היה תיק השקעות בודד. קרנות גידור, לעומתן, נתפסו כמיועדות לבעלי הון רב. מדובר בקרנות בעלות סיכון גבוה אשר ניתנות לניהול בידי מקצוענים, במטרה להשיג תשואה חיובית ללא קשר למצבו של השוק. ומה קורה כשמאחדים את צמד הקרנות הללו? – קרן גידור ממונפת.

מהי קרן נאמנות ולמי זה טוב?

קרן נאמנות היא קרן השקעה משותפת. משקיעים רבים רוכשים יחידות השתתפות בקרן ומוסרים את ניהול ההשקעה לגוף מקצועי. הגוף מחויב לנהל את הקרן על פי המפורט בתשקיף – כמה אחוזים מהקרן יושקעו במניות, אג"ח קונצרני, אג"ח ממשלתי, מט"ח ועוד. ניתן גם להגדיר קרן נאמנות כללית אשר מדיניות ההשקעה בה נתונה לחלוטין לשיקול הדעת של מנהל הקרן.

למה הכוונה במינוף ?

נניח שיש לכם מאה שקל שאתם רוצים להשקיע. הייתם שמחים להשקיע 200, אבל יש לכם רק 100, מה תעשו? אחת הדרכים בהן ניתן לפתור את המצב היא ללוות עוד 100 שקלים ואז יהיו לכם 200 שקלים אותם תוכלו להשקיע.

האם זה חכם ללוות כסף כדי להשקיע אותו? כאן התשובה כבר תלויה בתשובה לשאלה אחרת – איזו מבין השתיים גבוהה יותר – הריבית אותה אתם משלמים על ההלוואה או התשואה שאתם מקבלים מההשקעה. קרן ממונפת היא למעשה קרן שמאפשרת לכם לקחת סוג של הלוואה וירטואלית לצורך ההשקעה. במידה והרווחתם התשואה כולה הולכת לכיסכם, אך כדאי לזכור כי במידה והפסדתם – הפסדתם לא רק את סכום ההשקעה אלא גם את ההלוואה שאפשרה לכם להשקיע פי שניים מסכום ההשקעה שהיה ברשותכם מלכתחילה.

איך הקרן יכולה להשיג תשואות כל כך טובות?

מלבד מינוף, קיימים מכשירים פיננסיים שונים אשר יכולים לשמש להגדלת התשואה. דוגמה לכך היא מסחר במעו"ף ובחוזים עתידיים, דוגמה נוספת היא מכירה בשורט. מכירה בשורט הולכת למעשה כנגד המגמה בשוק – במידה ומניה כלשהי תכשל, מכירה בשורט תרוויח כי היא בונה מראש על כך שהמניה תיכשל. השימוש בטכניקות אלו נועד לשתי מטרות: הגדלת התשואה למקסימאלית ואו גידור סיכון. אם למשל משקיעים סכום מסוים במניה מסוימת, ניתן לבצע השקעה קטנה מגדרת וממונפת של מכירה בשורט של אותה המניה. בדרך זו, לדוגמה, אם המנייה תרוויח אז תרוויחו מההשקעה במנייה אבל תפסידו את המכירה בשורט. כיוון ומדובר בהשקעה קטנה יותר סך כל התשואה יעלה. מאידך, במידה והמניה תכשל – המכירה בשורט תסייע במיזעור ההפסדים.

מכשירים פיננסיים מתקדמים אלו נוטים להיות בעלי רמת סיכון גבוהה במיוחד ולרוב נעשה בהם שימוש בעיקר על ידי קרנות גידור.

האם השקעה בקרנות גידור ממונפות טובה או רעה?

לשאלה הזו אין תשובה טובה, והתשובה תלויה בעיקר בשאלה עד כמה אתם אוהבים סיכונים? קרנות נאמנות ככלל, משתדלות לצמצם סיכונים על ידי פיזור ההשקעות, אולם השקעות ממונפות הן רבות סיכון וגם השימוש באמצעים פיננסים שעשויים להניב תשואה גבוהה במיוחד (כגון השקעה בחוזים עתידיים) היא מסוכנת.

במידה ואתם חובבי סיכון ומוכנים לקחת את הסיכון תמורת הסיכוי להרוויח ובגדול – קרנות נאמנות ממונפות הן בשבילכם. אם, מאידך, אינכם חובבי סיכון מושבעים, ייתכן וכדאי לשקול השקעה בקרנות נאמנות מסורתיות יותר, סולידיות יותר ומסוכנות פחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב