דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוק נישואין והיתר נישואין לבני זוג מאותו מין בצרפת והשלכתו לבעלי אזרחות צרפתית בישראל 

מאת    [ 23/09/2013 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 2955 פעמים ]

חוק להיתר נישואין בין בני זוג מאותו מין בצרפת מתאריך 17 למאי 2013. מיועד לבני זוג כאשר אחד מבני הזוג הינו בעל אזרחות צרפתית /דרכון צרפתי .

 

בתאריך 17 למאי 2013 הוצא חוק חדש בצרפת  הנקרא "נישואים לכולם".  חוק זה מאפשר לראשונה נישואים אזרחיים בין בני זוג מאותו מין כאשר אחד מבני הזוג הינו בעל אזרחות צרפתית /דרכון צרפתי.

למרות התנגדויות רבות והגשת עתירות מנהליות כנגד החוק, חוק זה פורסם באופן פומבי ונכנס לתוקף בתאריך 18 למאי .2013.

(הנוסח הסופי של החוק אושר בקריאה שיניה בכנסת הצרפתית ב 23 לאפריל 2013).

מהותו של  חוק המתיר נישואים לבני זוג מאותו מין:

חוק זה מתיר נישואים  אזרחיים בצרפת לבני/בנות  זוג מאותו מין. כתוצאה מכך,  הוא פותח גם כן את הדלתות לאימוץ על ידי בני/בנות  זוג מאותו מין, באם מדובר באימוץ משותף של ילד על ידי שני בני הזוג/שתי בנות הזוג או באם מדובר באימוץ של ילדיו/ילדיה של בן/בת הזוג השני על ידי בן זוגו/בת זוגתו.

החוק  מתיר חתונה אזרחית בין בני זוג מאותו מין בעריה בצרפת או מול רשות קונסולרית צרפתית במדינות בהן נישואים חד מיניים מותרים , וכמו כן הכרה בנישואין בין בני זוג מאותו מין אשר נערכו לפני הוצאת החוק במדינות בהן נישואין כאלה מותרים.

החוק מכיר בהורשה מחוץ לנישואין וכמו כן בהורשה מכוח אימוץ. כאשר המעמד של הילד המאומץ והילד הביולוגי הינו אותו מעמד בדיוק מבחינת זכויותיו לאזרחות צרפתית/לדרכון צרפתי וחוק הירושה בצרפת.

לתשומת ליבכם: לכל בעל אזרחות צרפתית המתגורר בישראל יש אפשרות להינשא לבן/בת זוג מאותו מין - בהתאם לחוק החדש -  בנישואין אזרחיים בצרפת באזור מגוריו (נכון לעכשיו יש להציג כתובת בצרפת של חודשיים לפחות) או באזור מגורי הוריו או מול הקונסול הצרפתי במדבה בני הזוג מתגוררים.

בתאריך 10.10.2013 יצא תקדין לגבי בני זוג מאותו מין מעורבים (כאשר אחד מבני הזוג בלבד בעל אזרחות צרפתית): בני זוג מעורבים הגישו עתירה כנגד סירוב עריכת טקס נישואים  אזרחיים ע"י הקונסול הצרפתי במרוקו. העתירה התקבלה ופוסק כי סירוב עריכת טקס נישואים אזרחיים בקונסוליה במדינה בה גרים בני הזוג איננה חוקית וכי היא מתנגדת לעיקרונות הדין הצרפתי.

פסק דין זה משמעותי ביותר לבני זוג המתגוררים מחוץ לצרפת במדינה בה עריכת טקס אזרחי לבני מינם איננה חוקית (כמו בישראל לדוגמא), והחוק מגן גם על בני זוג שכאלה . הואיל ותנאי המגורים לא אמור לפגוע בזכותם להינשא בהתאם לחוק החדש יש להניח כי בעוד מספר שבועות הקונסול הצרפתי יערוך טקסי נישואים  חד מיניים בקונסוליה שלו או שתנתן לבני זוג אפשרות להגיש תיק נישואים אזרחיים בצרפת אפילו אם הם לא מתגוררים בה.

לגבי תנאי המגורים בצרפת, בפועל עד היום,  עדין נשאלת השאלה של בעלי אזרחות צרפתית ללא כתובת קבועה בצרפת או הורים בצרפת. האם בני זוג מעורבים המגוררים בישראל יוכלו להינשא בקונסוליה הצרפתית בישראל? האם יוכלו בני הזוג להגיש בקשה לעריכת טקס נישואים בכל עריה בצרפת לפי בחירתם?

בהקשר לזה עו"ד ג'ולי דניאל פנתה בשאלה זו לשר המשפטים בצרפת (בשם בעלי אזרחות צרפתית המתגוררים בישראל) , טרם התקבלה תשובתו. 

 

השפעת החוק על אימוץ ילדים:

כאשר מדובר בבני זוג מאותו מין עולה שאלת האימוץ, ובנושא זה החוק החדש פותח לבני/בנות זוג מאותו מין שער המלך אזי בעקבות החוק החדש לבני זוג/בנות זוג מאותו מין יוכלו לקבל מעמד של הורים במשותף .

-         כאשר אחד.אחת  מבני/הבנות  הזוג כבר אימץ/צה ילד בצרפת או מחוץ לצרפת בן הזוג השני יוכל גם הוא לקבל מעמד של הורה מאמץ. לצורך כך יש לפנות  בשלב ראשון,  בעזרת עו"ד מקצועי , לבית משפט המחוזי בצרפת כדי לבקש את רישום  האימוץ (במידה והוא נעשה מחוץ לצרפת),  ולאחר מיכן להינשא לבן/בת הזוג המאמץ/צת בצרפת בהתאם לחוק החדש.

 

-       כאשר שני בני הזוג/שתי בנות הזוג מעוננים/ות לאמץ יחד ילד אך עדין לא אימצו אותו , במידה והחוק המקומי לא מתיר זאת (כמו בישראל לדוגמא), כדאי להם/להן ראשית להינשא בצרפת, בהתאם לחוק החדש.  אזי כאשר אחד מבני הזוג/בנות הזוג יאמצו ילד ,ניתן יהי לבקש מול הרשויות הצרפתיות (קונסוליה צרפתית בישראל ובית משפט מחוזי בצרפת) שהילד יהיה רשום כילד משותף להם/להן בספר המשפחה.

שמו של הילד המאומץ יהיה שמם של שני ההורים הנשואים לפי החוק החדש.

בני/בנות זוג מאותו מין המעוננים לערוך טקס נישואין אזרחיים בצרפת ולאמץ ילד משותף מוזמנים/ות  להיעזר בשירות של עו"ד המתמחה בדין הצרפתי.

 

עו"ד ג'ולי דניאל -   ילידת צרפת ודוברת צרפתית ועברית. בוגרת תואר שני במשפטים באוניברסיטה בפאריס (Paris X) לימודי תעודה ובתואר שני במשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים


(LLM). מחזיקה ברשיון לעריכת דין בלשכת עורכי הדין בישראל (מחוז תל אביב והמרכז)  משנת 2001 . מוסמכת מטעם הקונסוליה הצרפתית בתל אביב כמומחית לדין הצרפתי ובפרט לחידוש אזרחות צרפתית/דרכון צרפתי .


בעלת נסיון רב בתחום האזרחות הצרפתית הן בעבודה מול הקונסוליה הצרפתית הראשית בתל אביב והן מול הרשויות המנהליות בצרפת.  


www.frenchnationality.com


כתובת משרד: פרוג 26 תל אביב


טל: 0544704081


פקס: 03-5243951




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב