התינוק לא ישן? דברים שתרצו לדעת
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

התינוק לא ישן? דברים שתרצו לדעת 

מאת    [ 23/09/2013 ]
מילים במאמר: 945   [ נצפה 2205 פעמים ]

 
 

בדיוק כמונו, תינוקות הם אנשים קטנים וגם להם ישנה בעיה לעיתים להירדם. כדי להבין את נושא השינה של תינוקות רוב מחקרי השינה מראים שלילה של שינה אצל תינוקות מוגדר כחמש שעות. אם אתם חושבים שאפילו 5 שעות שינה בלילה זה יהיה מבחינתכם חלום שמתגשם, נביא לפניכם מספר נקודות והדגשים שתוכלו לנסות לעזור וליישם על תינוקכם כדי שתוכלו כולכם לישון טוב יותר.

1. לימדו סימנים מקדימים של עייפות

אף אחד מאיתנו לא ממש אוהב להישאר ער כאשר אנו מתים לישון, לכן במקום לחכות עד אשר תינוקכם "יפול למיטה", הכניסו אותו למיטה ברגע שהוא כבר מראה סימנים המעידים לעייפות כגון: פיהוק, שפשוף עיניים, איבוד עניין בצעצועים ובאנשים, לא רגוע, מחפש אחר הבקבוק. אם הנכם מזהים את הסממנים הללו אך לא עושים דבר בנידון, קחו בחשבון שהתינוק צפוי להפוך לממורמר והוא יתקשה להירגע. שלא נדבר על ההזדמנות שלכם להשכיבו בזמן ובכך להגדיל את הסיכויים שהתינוק יישן שינה רצופה ורגועה ובכך לאפשר לכם מנוחה גם כן.

2. הנהיגו שיגרה של טרום שינה

הנהגת שיגרה של שינה מהימים הראשונים חשובה מאוד ויכולה לסייע לתינוקות להבין כי זמן שינה מתקרב על ידי רמזים, פעולות ומעשים שונים לצורך כך. למשל לעשות אמבט חם סוג של תרפיה והרפיה של שרירי הגוף, לרוב מרבית התינוקות נרדמים לאחר מקלחת חמה עם בקבוק אוכל בפה. אך חשוב ביותר לעשות לתינוק מקלחת וישר להשכיב אותו במיטה, כך הוא יבין כי כעת עליו לישון.

3. מגע של קסם

תוכלו להשיג לילות שקטים: מחקר מאוניברסיטת מיאמי הראה כי תינוקות ופעוטות שקיבלו עיסוי יומי במשך חודש ימים למשך 15 דקות לפני השינה נרדמו בקלות רבה יותר. העיסוי עוזר להמריץ את הדם ולהרגעת הגוף ובכך מסייע לתינוקות להירדם ביתר קלות וביטחון.

4. צלילי שלווה ורוגע לשינה טובה יותר

את הצלילים החוזרים ונשנים של שירי ערש המרגיעים והמסורתיים זכורים כ"מוסיקת הרחם" שתינוקכם שמע עוד לפני הלידה. מוזיקת תינוקות המשלבת אלמנטים כגון קצב פעימות הלב (פעימות הלב של האמא וקול נשיפה רם דרך נוזלי השליה). מוזיקה תינוקות שמשלבת אלמנטים כגון קצב פעימות לב וכו' יש בהן השפעות מרגיעות ומדהימות במיוחד אם זה מתנגן ברציפות לאורך כל הלילה.

5. הבטן שבחוץ

ידוע כי 9 חודשים התינוקות בילו בבטן אמם ובתוך כך התרגלו לתחושת הנידנוד כאשר האמא בתנועה. לכן כדי לדמות מצב שכזה מומלץ להיעזר בכיסא נדנדה או במנשא תינוק תתפלאו לגלות כי הנדנוד עוזר לתינוקות להירדם ולהרגיש בטוחים. וכאשר התינוק מתעורר באמצע הלילה תנועותיו מנדנדות את הערסל ובכך מרגיעות אותו בשנית (אלא אם כן הוא מתעורר כדי לאכול).

6. חיבוק המעטפה

רפלקסי הפחד אותו רפלקס הישרדות פרימיטיבי שמייצר תנועות קופצניות, ספונטניות אפילו בשינה יכול להיות מטריד ביותר. לכן לתחושת ביטחון ניתן לעטוף את התינוק בחיתול (בקיץ) או בצעיף רך (בחורף). המספק תחושת חמימות וביטחון ובהדרגה יש לשחרר מעט את העיטוף עד שהרפלקס נעלם (בערך כ – 3 חודשים אבל לא מחייב).

7. הקיצוץ בקפאין הגיע

אם את עדיין מניקה, קפאין יכול ליצור מעגל לקוי: אם את שותה קפה (תה או אפילו קולה) כדי לתת לך זריקת מרץ של עירנות תקחי בחשבון כי הקפאין שמטבעו הוא הוא חומר ממריץ דם ומעורר חודר לחלב שלך ומשם לתזונה של תינוקך אשר מהר מאוד יהפוך לחסר מנוחה וערני.

8. עודדו בבוקר לאכול ובערב לישון

בטן קטנה צריכה להתמלאות לעיתים תכופות אך בקרוב תינוקך עם גדילתו יתחיל לישון יותר בין הארוחות. אם תינוק ישן יותר מארבע שעות בין הנקות במהלך היום כדי לעורר אותו בעדינות ולתת לו אוכל ובכך זה יציל את שינתו שתישמר ללילה. יחד עם זאת תהיו סבלניים אם הוא לא מוכן עדיין לשנות את הדפוס שלו.

9. הסעודה שתתן לכם לישון בלילה

לא משנה מתי התינוק אכל בפעם האחרונה, לפני שאתם הולכים לישון נסו בעדינות להציע לו בקבוק אוכל (אל תעירו אותו! הוא ימצוץ תוך כדי השינה) עם קצת מזל שינתו הארוכה תעלה בקנה אחד עם שלכם.

10. לימודי לילה / יום מתחילים

למדו את התינוק את ההבדל בין יום ללילה על ידי כיוונון האורות בהתאם ושמירה על השקט כאשר הוא אוכל. שימרו את המשחקים, השיחות והצחוקים לבוקר.

11. נא לא להפריע

הימנעו מהתינוק להתעורר במהלך הלילה כאשר הוא אוכל על ידי שינוי התנוחה לפני או תוך כדי יניקתו, לא כאשר התינוק כבר מלא ו"מטושטש". אם התינוק נרדם תוך כדי האוכל נסי לשנות את תנוחתו ולהציע את השד השני.

12. השדיים שלך כבר לא יהיו

הירדמות על השד היא אחת הדרכים הקלות ביותר להתמקמות התינוקות. אם את מודאגת שמה זה יהפוך להרגל בחרי באלטרנטיבת האכלה אחרת. אולי הוא ירצה להמשיך להתפנק על החזה כאשר הוא יהיה בן 21 – אך לא חזה שלך זה יהיה תהיי בטוחה בכך!

13. שינה משותפת

מחקרים מראים כי אימהות ותינוקות שישנים יחד חולקים את אותם מחזורי שינה ולכן אימהות יושנות יותר באופן כללי. זיכרו את ההנחיות להפחתת סיכון מוות בעריסה, לשמור על סביבה נקייה מעישון – (אל תישנו יחד עם התינוק עם עישנתם לפניכן), הניחו את התינוק לישון על גבו כדי למנוע התחממות יתר, שימרו על ראשו של התינוק שחשוף על ידי התקנת מגני ראש לתינוק. שני ההורים צריכים להימנע מצריכת אלכוהול ותרופות המפחיתות את המודעות לקיומו של התינוק.

14. תשאירו שאריות של אמא לפני לכתכם

זה לא בדיוק תחליף לאמא אך אם אתם צריכים לצאת ולהשאיר את התינוק בבית תחת השגחה, הקלו על התינוק והבייבי סיטר והשאירי חולצת טריקו לא מכובסת שלך והניחי אותה על המזרן של התינוק זה ישרה רוגע ותחושה של ריח מוכר לתינוקך בעת שהוא ישן.

15. השעון חוזר לקיר

רק הידיעה כמה זמן את ערה יגרום לך ולחושייך לחזור מיד לישון, או לחילופין הוא עשוי לעודד אתכם לחוש מהר לתינוק ולגרום לו אי נוחות. אם את רואה את תינוקך מתעורר באופן טבעי זה יכול לעזור לך להבחין בזמן השינה שהוא צרך ובכך לגרום לך הנאה, להרגיש את הרכות של העור, לנשום את הריח המתוק ולהתכרבל איתו!

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב