איך אנחנו מגדלים את ילדינו למימוש, להצלחה ולאושר, תוך שמירה על האיזון - כלומר, בלי שיאבדו את הילדות?
התשובה נמצאת בגוף השאלה – עלינו לגדל אותם כך שלא יאבדו את הילדות.
ודאי ראיתם תמונות של אלברט איינשטיין רוכב על אופניים, ואפילו מוציא לשון.
הוא מעולם לא איבד את קסם הילדות – את החשיבה היצירתית, את הדמיון הפתוח ואת הרעיונות הרעננים.
כל אלו אפשרו לו כאדם מבוגר להביא לעולם הבנה חדשה של עולמנו.
פיתוח החשיבה היצירתית בילדות ושימורה באדם המבוגר הם המפתח למימוש ולהצלחה. וגם לאושר.
כי מה ערכה של הצלחה, אם האדם מבפנים רדום ומתוסכל.
הנה עוד שאלה חשובה: האם אנחנו יודעים איך יראה העולם בעוד אפילו 10 שנים?
הרי, איננו יודעים בדיוק עם אילו אתגרים ילדינו יצטרכו להתמודד בעתידם.
זוהי עוד סיבה מדוע עלינו לפתח את חשיבתם היצירתית.
כך הם תמיד ידעו לאסוף מידע ולמצוא פתרונות יצירתיים לכל מצב עימו יצטרכו להתמודד.
ויותר מכך, אם נגדל ילדים שפיתחו את חשיבתם היצירתית וששימרו אותה, בעתיד הם יגלו גילויים חדשים,
יפתחו פיתוחים חדשים, ימציאו המצאות חדשות ויצרו יצירות אמנות חדשות.
מטרת ספרי תכנית מגדלים ילדים חושבים יצירתית לתת לכל אדם כלים לפתח את החשיבה היצירתית של ילדיו, של נכדיו או של תלמידיו. ואיך? באמצעים מעולם הילדים: סיפורים על בעלי חיים, ציורי טבע לילדים, ניסויים כיפים מעולם המדע, דפי צביעה אמנותיים ו...המון ציור חופשי!!
כאשר אנחנו המבוגרים זקוקים לרעיון חדש ויצירתי לעבודה או לחיים בבית, אנחנו לומדים את הנושא וממלאים את הראש בחומרים.
אנחנו מניחים להם לבחוש בראשנו עד שיבשילו. הם יביאו רעיון חדש למוחנו, כאילו נולד יש מאין.
זו בדיוק השיטה לפתח חשיבה יצירתית בילדים: למלא את עולמם בחומרים מעניינים ואז לתת להם לבטא את מה שעוררו החומרים בראשם בציור ובכתיבה משל עצמם.
אם לא נעזור להם לפתח את היכולת להיכנס למוד חשיבה יצירתי, הם יהפכו למבוגרים שיודעים להיות רק במוד חשיבה סגור, תכליתי ומעשי. הם יאבדו את קסם הילדות, שהוא הוא שמעניק קסם, כאשר הוא קיים עמוק בתוך נשמת המבוגר.
מסביב הילדים המון חומרים לא מעניינים, לא מאתגרים ולא מעוררי השראה זועקים לתשומת ליבם. עלינו לקחת אחריות ולמלא את עולמם בחומרים שישמרו את הסקרנות שלהם, שיביאו לכך שהם תמיד ירצו להמשיך ולדעת, להמשיך ולהכיר את הגוונים המעניינים שבעולמנו.
כך נהיה בטוחים שנגדל ילדים הצועדים כל הזמן בעניין לעבר האופק, בעודו ממשיך ומתרחק, ומעניק אתגרים חדשים ומסקרנים.
והנה עוד דבר שאנחנו מרוויחים כאשר אנחנו מגדלים ילדים חושבים יצירתית:
הרמוניה ושמחה במערכת היחסים עימם ותקשורת טובה עימם.
זאת מאחר שאנחנו שואלים את הילדים שאלות ופחות אומרים ומטיפים.
אנחנו מקשיבים לרעיונות השופעים שלהם ומתפעלים מהחשיבה שלהם.
כך אנחנו מעניקים להם בטחון באישיות הייחודית שלהם.
אנחנו נותנים להם בטחון בחשיבתם, בעצמם, כך שיום אחד הם יעזו להעניק מהמתנות הייחודיות שלהם לעולם.
וגם אנחנו מתמלאים באושר.
האושר שלבנו מתמלא בו כאשר הפנים של הילדים זוהרים והעיניים נוצצות, בעת שבמוחם הבריק רעיון רענן, הוא צרוף וזך.
האושר שימלא את לבנו בעתיד כאשר נראה את הילדים מביאים לעולם יצירות ופיתוחים שנולדו במוחם ובלבם יהיה סיפוק לשמו.
אז נדע שאנחנו היינו שם בילדותם, להקשיב, להתפעל ולתת בטחון ברעיונות הייחודיים שהם רק שלהם,
שעושים כל אחד ואחת מהם לאדם ייחודי.
ונדע שעשינו את הכי טוב שיכולנו.
"מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות - במחשבה ובמעשה - ועם זאת רואים בשירות למען הכלל את משימת חייהם העיקרית" אלברט איינשטיין
ליחצו כאן למעבר לאתר צבע לחיים!
מומחית לפיתוח חשיבה יצירתית בגישה בינתחומית המשלבת בין טבע ואיכות הסביבה, מדע ואמנות, ציירת וסופרת. יוצרת ספרי תכנית מגדלים ילדים חושבים יצירתית. מנחת פעילות קסם המילים והצבעים להשראה יצירתית לילדים.