דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצין תגמולים 

מאת    [ 20/09/2013 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 3441 פעמים ]

קצין תגמולים

תפקידו של קצין התגמולים במשרד הביטחון  מתחיל מרגע קבלת התביעה ועד למתן החלטה סופית בה לחיוב או לשלילה. ברגע שתובע מגיש תביעה לקצין התגמולים לקבלת זכות נכות מחלה או חבלה , קצין התגמולים מחליט על דרך הטיפול בתביעה. בפני קצין התגמולים עומדות אחת משתי דרכים , או לסווג את התביעה לטיפול במסלול המהיר או לסווג את התביעה לטיפול במסלול הרגיל. בסיום הטיפול בכל אחד מן המסלולים חוזר התיק לקצין תגמולים אחר, מחוליית החלטות , אז , יוציא קצין התגמולים החלטה, או כי על הנכה לעמוד בפני וועדה רפואית אשר זו תדון בזכויותיו של התובע , ותקבע אחוזי נכות ,  או שתצא החלטה כי קצין התגמולים דוחה את התביעה.

טיפול במסלול המהיר

תובע אשר הגיש תביעה, בדרך כלל בגין חבלה בה ברור הקשר הסיבתי לשרות , הן עובדתית והן רפואית , תביעתו עוברת לטיפול במסלול המהיר, ולא במסלול הרגיל. השוני בין המסלול המהיר  למסלול הרגיל הוא קודם כל וראשית במשך זמן הטיפול, 4-5 חודשים במסלול המהיר לעומת 9-12 חודשים במסלול הרגיל.  שוני נוסף הוא בכך שבמסלול המהיר לא מתבצע איסוף חומר רחב לגבי התובע  , וגם התובע לא נשלח למומחה מטעם קצין התגמולים , אלה תיקו מועבר ישירות לדיון בפני וועדה רפואית אשר תפקידה לקבוע  לתובע אחוזי נכות.

טיפול במסלול הרגיל

תביעות אשר מוגשות בגין מחלה אשר פרצה בזמן השרות, וגם בגין פציעה אותה עבר התובע בזמן שרותו הצבאי, אך הגיש את תביעתו שנים לאחר פציעתו , תביעתו מועברות על ידי קצין התגמולים לטיפול במסלול הרגיל. הטיפול במסלול הרגיל הוא ארוך יותר עקב העובדה כי  , כשמוגשת תביעה על ידי תובע והיא מסווגת לטיפול במסלול הרגיל, השלב הראשון של הטיפול בתביעה הנו העברת התביעה לטיפול ביחידה לאיסוף חומר. ביחידה זו קצין התגמולים מבקש לקבל את תיקו הרפואי של התובע מקופת חולים , מבתי חולים בהם טופל , וכן מכל מוסד רפואי אשר בו טופל התובע. הטיפול בתובע בשלב איסוף החומר הוא ארוך ,והוא לוקח לא מעט זמן , שכן לעיתים לא נמצא החומר ולעיתים , החומר שנמצא לא מספק את קצין התגמולים , ואז יש צורך לבקש עוד חומר. יאמר עוד כי ישנן תביעות בהן נאסף חומר על התובע לעיתים עוד מתקופות לימודיו בבית הספר.

 משנסתיים שלב איסוף החומר מועבר התיק , אל היועץ הרפואי של משרד הביטחון , היועץ הרפואי של משרד הביטחון מתפקידו לבדוק , לאיזה יועץ מומחה רפואי חיצוני עליו לשלוח את התובע במטרה לקבל חוות דעת רפואית על התובע.

 משקובע היועץ הרפואי לאיזה מומחה רפואי עלי קצין התגמולים  להפנות את התובע , נבדק התובע על ידי אותו מומחה בפניו מונחת תביעתו של התובע וכן כל תיקו הרפואי אשר נאסף על ידי קצין התגמולים. הבדיקה היא בדרך כלל בקליניקה של המומחה הרפואי , אשר בסיומה כותב אותו מומחה חוות דעת רפואית בה עליו לקבוע האם יש לדחות את התביעה , לקבל את התביעה , או לקבוע כי בענינו של התובע קיים קשר סיבתי של החמרה.

 לאחר שהמומחה הרפואי סיים את תפקידו הוא מעביר את חוות דעתו , יחד עם התיק הרפואי חזרה לאגף השיקום , שם היועץ הרפואי בודק את התיק ומעביר אותו לחוליית החלטתו , קצין התגמולים אשר מקבל את התיק בחוליית החלטות מוציא החלטה בה הוא קובע אחת משתי החלטות , או לדחות את התביעה, או לקבלה.  

 במידה וקצין התגמולים בחולייה לקבלת החלטות , קבע כי יש לדחות את התביעה עומדת לתובע הזכות להגיש ערעור על החלטת קצין התגמולים , אשר הורה בהחלטתו לדחות את התביעה.. 

במידה ווקצין התגמולים  מחליט לקבל את התביעה הוא מוציא החלטה כי על התובע לעמוד בפני ועדה רפואית לצורך קבלת אחוזי נכות.  

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב