דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע מעסקאות מקרקעין עם נוכלים 

מאת    [ 11/09/2013 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2170 פעמים ]

קניית דירה מאת מתחזה לבעל הנכס- כיצד להימנע מעסקאות עם נוכלים

 

לא פעם לצערי, אנו נתקלים בפסקי דין אשר מבטלים הסכמי מקרקעין בין הצדדים וזאת לאחר שהבעלים האמיתי של הנכס מופיע לפתע ומגלה כי, הנכס אשר בבעלותו נמכר לצד שלישי וכמובן לא על ידו ולא בהסכמתו.

אז מה בעצם הצעדים שעלינו לנקוט וממה צריך להיזהר על מנת שלא לבצע עסקה במקרקעין עם מתחזה לבעל הנכס:  

תחילה אסקור את פס"ד ליברמן נ' שירן אשר ניתן בסוף חודש אוגוסט 2013 בבית המשפט המחוזי וזאת על מנת שנבין כי, מצב שכזה עלול לקרות לכל אדם באשר הוא וכי, יש לנקוט במשנה זהירות בעסקאות מקרקעין בין הפשוטות לכאורה ובין המורכבות.

בעניין ליברמן פסק בית המשפט הנכבד כי, עסקת המכר בטלה והורה לרשם המקרקעין להשיב את המצב לקדמותו מבחינת הרישום.

תמצית פסק הדין הוא כי, המדובר בבעלים של מגרש מקרקעין אשר קיבל את המגרש מאמו המנוחה. הוא עצמו אזרח ותושב ארצות הברית אשר לא מתגורר בארץ ואולם, בביקורו בארץ ביקש לבחון את הנעשה במגרש שבבעלותו וגילה כי,  המגרש "נמכר" לאחר. בתביעתו בבית המשפט טען כי, מעולם לא ביצע עסקה עם אף אדם ולכן דרש להחזיר את מצב רישום הבעלים לקדמותו.

לעומת זאת, טענו ה"רוכשים" כי, המסמכים אשר הגיש הבעלים אינם קבילים ואינם מבססים את טענותיו. אך הודו כי, לא מול הבעלים המקורי בוצעה רכישת המקרקעין.

בית המשפט קבע כי, המסמכים אשר הגיש הבעלים מוכיחים את טענותיו וכי, לא מול הבעלים בוצעה הרכישה ויש להורות על השבת המצב לקדמותו וכי, הרוכשים לא טענו טענה של תקנת שוק לפי חוק המקרקעין אשר קובעת כי רכישת זכות במקרקעין נעשתה בתמורה, בתום לב של הרוכש, במקרקעין מוסדרים ובהסתמך על הרישום בפנקסי המקרקעין.

אז מה בעצם צריך לדעת על מנת לא להיות חלק מתרגיל עוקץ של מתחזים:

יש לראות בפסק דין זה ובפסקי דין דומים אחרים כי, גם במידה והכל נראה תקין וזו לדעתכם עסקת מכר פשוטה, תמיד יש לראות את הנורות האדומות אשר עולות במצבים שכאלה אשר לעיתים אנשים נוטים להתעלם מהם בשל "התלהבות" מעסקה כתוצאה לדוגמא ממחיר אשר שווי העסקה הנדרש הינו פחות משווי השוק. זכרו תמיד אין בארצנו "פרייארים" ולכל דבר יש סיבה.

בדקו היטב את כל פרטי העסקה ואת זהות המוכרים והבעלים הרשומים לפני כל ביצוע עסקת מקרקעין בבדיקה פשוטה – הוצאת נסח טאבו עדכני / אישור זכויות במועד ההסכם ואל תוותרו על עורך דין בעסקת מקרקעין, שכן עם ניסיון רב יוכל הוא לזהות בדרך כלל רמאות ומתחזים דבר שלעיתים אדם רגיל לא תמיד יכול ובכך לחסוך עבורכם עוגמת נפש וכמובן כסף.

כמו כן, חשבו לעצמכם האם המוכר מזרז אתכם יתר על המידה לסגור עסקה? האם הוא דוחק בכם בתוך זמן קצוב? האם יש לו אלפי סיפורי מגירה מדוע הוא מוכר ומדוע העניין כה דחוף מבחינתו? – אם התשובות הם כן, זוהי מבחינתכם עוד נורה אדומה לכך שהעסקה מסוכנת לכם וייתכן כי, היא לא נעשית מול הבעלים המקורי.

תמיד זכרו- שרכישת דירה זוהי אחת ההוצאות הכספיות הגדולות והמשמעותיות ביותר עבורנו ואל לנו לעולם להקטין ראש ולסמוך על הצד השני, ולחשוב שהכל יהיה בסדר. בפועל, יש רוכשי קרקע אשר נותרו ללא כספם כתוצאה מהסכמי מקרקעין עם נוכלים. 

 

בהצלחה

הכותבת הינה עורכת דין משנת 2006, מתמחה בליווי עסקאות נדל"ן קטנות כגדולות, מכר ורכישת דירות ושטחי מסחר, הסכמי שכירות, ליווי וניהול משא ומתן חוזי ועסקי,דירות, בתים ומגרשים. כן, מתמחה בייצוג לקוחות בכל הערכאות בבתי המשפט, בבתי דין לעבודה וייצוג בהוצאה לפועל ודיני אישות. המשרד הינו משרד איכותי אשר שם לנגד עיניו את הלקוח תוך מתן יחס אישי וישיר. טלפון ישיר להתקשרות: 052-6789676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב