דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדפים לעסק - כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 09/09/2013 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 1807 פעמים ]

כל בית עסק משתמש באופן כזה או אחר במידוף לבית העסק שלו. לא משנה איזה סוג עסק יש לכם או איזה סוג עסק אתם מעצבים – נושא המידוף הינו תחום קריטי ומכריע בשלבי העיצוב ובשלבי פסיכולוגיית הקנייה מצד הלקוח. בעלי עסקים רבים אינם מודעים כלל לחשיבות הנושא – ולכן אנו פה בכדי לעזור לכם לתכנן כראוי את מידוף העסק – הן מהפן העיצובי והן מהפן המכירתי.

ראשית, עלינו לחשוב על מספר מרכיבים קריטים בנוגע לבית העסק שלנו: מה סוג הסחורה אותה אנו מבקשים למכור, האם הסחורה עשויה להשתנות בעתיד מבחינת מידותיה ומשקלה, האם הלקוחות אמורים להסתובב בחנות ולהעמיס את המוצרים אל תוך עגלה או שהם אמורים רק להתבונן במבחר קטן מהמוצרים אותם אנו רוצים למכור ואז בית העסק ישלוף להם אותם מהמחסן. כל אלו הינם מרכיבים שנראים ברורים לעין אך לא תמיד נותנים להם את החשיבות המרבית. לדוגמא – אם אתם עסק שמוכר אקססוריז למין הנשי, אתם רוצים להציג מבחן גדול של מוצרים בעסק קטן יחסית. בנוסף, אתם רוצים שהמוצרים יהיו נגישים לעיני הלקוח ושהוא (או במקרה הזה היא) יוכלו להעמיס לידיהם כמה שיותר מוצרים, בכל המינים והצבעים. אבל איך מאחסנים עשרות ומאות פריטים בצבעים ובגדלים שונים בשטח קטן של חנות? ובכן, מדפים לתצוגה עשויים לתת לבית העסק הספציפי בדוגמא את הפתרון. הציגו מוצר אחד מכל סוג ולא עשרה מוצרים – ואת השאר אחסנו במחסן. באופן זה, הלקוח יוכל לבחור את המוצר שהוא רצה ולבקש מהמוכרת לשלוף לו את המוצר מן המחסן. באופן זה, תוכלו להציג כמות מרבית של מוצרים בשטח קטן יחסית של חנות – אך לא על חשבון פדיון הקנייה מצד הלקוח. דוגמא נוספת – אם אתם חנות שמוכרת מכשירי חשמל קטנים (לאו דווקא טלוויזיות 50 אינץ), אתם תרצו להציג מוצרים בודדים בחזית בית העסק שלכם על גבי מדפים לתצוגה או מדפי מתכת שיכולים לשאת את משקל המוצרים שלכם, ואת שאר הסחורה אחסנו מאחור על גבי מדפים למחסן, שם תוכלו לשלוף מוצרים בקלות ולאחסנם ביעילות.

מרכיב משמעותי נוסף שיש לקחת בחשבון הינו נושא גובה המדפים אותם אתם ממקמים בבית העסק שלכם. נסו למקם את המוצרים העיקריים שלכם ואת אלו אשר אתם הכי הייתם מעוניינים שהלקוח ירכוש אל מול עיניו. יחד עם זאת – אל תוותרו על המקום היקר של שאר הקיר, ומקמו על גבי מדפים נמוכים וגבוהים שאר מוצרים. את אלו אשר הינם מוצרי קצה, ורוב הלקוחות לא קונים אותם, בדרך כלל מסיבות כספיות, מקמו מעל גובה העיניים. את מוצרי הקצה הזולים יותר, בדרך כלל אלו אשר יוגדרו כמוצרים משלימים מקמו במדפים הנמוכים בבית העסק שלכם.

ליד הקופות של בית העסק מקמו מדפים פשוטים על גבי קרוסלה מסתובבת – כך שבאופן זה הלקוח יוכל לרכוש עוד מוצר אחד או שניים על ידי כך שהוא נחשף למוצרי קצה בעלי מבצע מסויים או מוצר משלים למוצרי הדגל שלכם.

בחלון הראווה של בית העסק שימו פריטים בודדים אשר ידגישו את מהות העסק שלכם ונסו לתת רושם הכי אמיתי שיש. אל תציגו פריטים בחלון הראווה שאינם יותר במלאי או שנשארו רק פריטים בודדים מהם. מקמו שם את המוצרים הכי נמכרים שלכם על גבי מידוף ראוי ואלגנטי.

שיהיה בהצלחה..




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב