דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד עורכים תקשור באמצעות תצלום? 

מאת    [ 08/09/2013 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 2636 פעמים ]

תרגיל התקשור שאלמד כאן היום מאפשר לנו לקבל מידע אנשים אחרים, דרך קריאת חפצים ותמונות שלהם.

השיטה שנתנסה בה נקראת סייקומטרי (Psychometry). שיטה זו מאפשרת לנו לקבל מידע אודות אנשים אחרים באמצעות הערוצים השונים של תפיסה על-חושית. המידע המתקבל על האנשים מגיע מן המדריכים שלנו. עם זאת, עיקר העניין שלנו בתרגול זה הוא המידע עצמו ולא המקור שלו, ולכן שיטה זו מתאימה לצורך תרגול ראשוני.

בסיס השיטה פשוט למדי – אוחזים בכף ידו של אדם שאינכם מכירים, ונותנים לתחושות לעלות. את התחושות מתרגמת יכולת התקשור המתפתחת שלנו למידע מילולי על אישיותו וחייו של אותו אדם.

כמובן שהיישום מורכב יותר מכפי שזה נשמע, כיוון שהשיטה דורשת מאיתנו להיות רגישים וקשובים מאוד למידע שמקורו בתת-המודע. דבר זה דורש בשלב ראשון להשקיט את המיינד.

 

הימנעו מ"קריאה קרה"

הנטייה הראשונית של רוב האנשים היא לנתח את האדם שלפניהם בכלים היומיומיים המוכרים להם, היות שעליהם הם סומכים יותר בשלב זה. לדוגמה, הם ינסו להחליט האם האדם היושב לפניהם נראה להם אדם שמח או עצוב, ידידותי או מרוחק, ממולח או תמים, וכולי. דרך זו לשפוט אדם, שלא באמצעות הפעלת החוש השישי, נקראת "קריאה קרה". למעשה, דרך זו "לקרוא" אדם אחר דורשת מאיתנו הפעלה של חשיבה לוגית, מה שמרחיק אותנו במיוחד מהקשבה לאינטואיציה, הדורשת שימוש בחלקים אחרים של המיינד.

לפני הכול – יש לבחור מתנדב. חשוב לא לבחור מישהו שמכירים, כיוון שעליו יש לכם מספיק מידע קיים, מה שעלול להקשות על היפתחות למידע חדש שמקורו אינטואיטיבי. בקורסים הדבר קל למדי, שם יש לנו "מאגר" של מתנדבים. מה שתוכלו לעשות הוא לבקש ממישהו שאתם מכירים להפגיש אתכם עם חבר או מכר שלו, שאינכם מכירים עדיין. הרבה אנשים ישמחו לקבל "קריאה" בחינם...

 

איך עורכים קריאה סייקומטרית

כשאתם ישובים מול המתנדב שלכם, ערכו הרפיה, הגנות ופתיחה של העין השלישית (ראו מאמרים קודמים שלי בנושא תקשור ).

אחר כך אחזו בעדינות את כף ידו של מי שמולכם. הסבירו לו שאינכם מתכוונים לערוך לו "קריאת כף יד", אלא רק לחוש את האנרגיה שלו דרך כף ידו. גם מגע בכתפו או בראשו, למשל, יכולים להתאים, אך זה נוח פחות.

עצמו את עיניכם על מנת שתוכלו להתרכז. נקו את ראשכם ממחשבות ותנו לכל תחושה העולה בכם לקבל ביטוי מילולי. הגידו כל דבר שאתם חשים אודות האדם שמולכם. ייתכן שתקבלו תחושות על אישיותו, על יחסיו עם אנשים הקרובים לו, על אירועים שקרו בעברו, על לבטיו בהווה וכך הלאה. אמרו בקול את מה שאתם חשים, אך בקשו ממנו מראש לא להגיב לדבריכם תוך כדי התהליך. יש לבקש את תגובתו רק בסוף התהליך, בכדי לא להוציא אתכם ממצב התודעה שבו אתם נמצאים, ולעודד את האינטואיציה שלכם לעבוד (ולא את החלק האנליטי). אפשרי לבקש ממנו שירשום את מה שאתם אומרים.

המידע עצמו יכול להגיע אל המיינד שלכם כמחשבות, תמונות מנטליות (סטטיות או דינמיות), תחושות רגשיות או גופניות, ואפילו באמצעות מסר שתשמעו.

 

נתחו את המידע שקיבלתם

עם סיום קבלת הרשמים, תוכלו לפקוח עיניים ולנהל עם המתנדב שלכם שיחה על הדברים שהעליתם. בקשו ממנו משוב מפורט על כל דבר ודבר שאמרתם, על מנת להבין מה מתוך זה היה נכון ומה לא. מתרגלים מנוסים יכולים להגיע לרמת דיוק גבוהה למדי, של כ-90 אחוזים ויותר. עם זאת, ישנן תמיד טעויות הנובעות מעיבודים אישיים שונים שעובר המידע. לדוגמה, אפשר שתחושו אצל מתנדב מסוים שהוא עבר גירושין, ויעלו בכם תחושות של כעס. בשיחה שאחרי הקריאה ייתכן שהאדם יודה שהוא אכן התגרש, אבל הוא אינו כועס, כי הפרידה נעשתה ברוח טובה. הסיבה שחשתם כעס נובעת, אולי, מכך שאתם עצמכם עברתם גירושים המלווים בכעס, או שמישהו קרוב לכם עובר חוויה כזו בתקופה שבה אתם עורכים את הקריאה.

תופעה זו נקראת בפסיכולוגיה "השלכה" ובגישות רוחניות "מעורבות של האגו", והיא נפוצה מאוד. צבירת ניסיון על ידי תרגול, בשילוב עם פיתוח רגישות גבוהה ומודעות עצמית להשלכות שלכם, יקטינו באופן משמעותי את מקרי ההשלכה, ויאפשרו לכם לנהל קריאות מדויקות ואובייקטיביות יותר ויותר.

 

קריאה של חפצים אישיים ותמונות

ישנן טכניקות נוספות של סייקומטרי, המיועדות למתקדמים. לדוגמה, בקורסי תקשור המתנהלים במכללה, אני מלמד שיטה של קריאת חפצים אישיים של אנשים. חפצים נושאים את האנרגיה של בעליהם, מתוקף הקרבה הפיזית שהיתה ביניהם, ולכן הם משמשים כלי מצוין לקריאה סייקומטרית. ככל שהחפץ היה ברשותו של אדם זמן ארוך יותר, ובמיוחד במגע פיזי עם העור, כך הוא יתאים יותר למטרה זו. לכן, משתמשים בעיקר בשעונים ובתכשיטים. שיטה זו נוחה כיוון שאינה דורשת את נוכחותו של האדם שקוראים אותו, ויכולה לשמש גם לקריאה עבור מישהו שכבר נפטר, או לאיתור נעדרים.

שיטה אחרת שאני מלמד היא קריאה של תמונות. התמונות לא נושאות את האנרגיה "הפיזית" של האדם, כיוון שהן לא היו במגע פיזי עימו, אלא משמשות כמייצגות שלו. מתקשר מנוסה יכול להשתמש בתמונה לקריאה סייקומטרית על מנת להתחבר לרטט של אותו אדם ממרחק, כאשר התמונה משמשת כחפץ מקשר. ישנם מספר עקרונות לבחירת התמונה המתאימה לקריאה. בין השאר, חשוב שתהיה עדכנית ושתציג את פניו של האדם, ובמיוחד את עיניו, בצורה ברורה.

 

דר´ זפרן הוא מורה רוחני ידוע, סופר רב מכר ומנחה סדרה משלו בטלויזיה. הוא מנהל את המכללה ללימודים רוחניים, המציעה קורסי תקשור, שחזור גלגולים ואימון אישי בגישה רוחנית (קואצ'ינג רוחני). הוא נחשב מורה של מורים בקהילה האלטרנטיבית. רבים מתלמידיו עוסקים בתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני כמקצוע. ניתן ליצור עימו קשר באמצעות "המכללה ללימודים רוחניים", בטלפון 03-5660066. מידע נוסף באתר הבית של דר' ירון זפרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב