דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם היו לבעלי העסקים הקטנים לוביסטים בכנסת 

מאת    [ 05/09/2013 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1994 פעמים ]

שדלנות (באנגלית Lobbying) היא פעילות שמטרתה להשפיע ברשויות השלטון, במטרה לגרום לנבחרי ציבור (לרוב חברי פרלמנט) לפעול, לקדם ולהצביע בעד מדיניות או הצעת חוק ששוכר השירות מעוניין בה. זהו הפירוש המילולי הכתוב בויקיפדיה והמתפרסם באינטרנט. לוביסטים, והשאלה הנשאלת למה זה טוב או יותר נכון למה זה טוב לציבור הרחב או ל 90% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני מבין למה לוביסטים טובים עבור אותם 10% מהמשק הישראלי, התעשיות הגדולות, בעלי העניין, הטיקונים למינם, וכול שוואי ארץ ישראל אשר הפרוטה מצויה בידם והם יכולים להשקיע הון עתק בלוביסט.

היכן כאן היושרה, היכן כאן האיזון, ניסיתי להבין כ יועץ עסקי האם יש צדדים טובים לנושא הלוביסטים אבל הבנתי כי בעיקר השתדלנות מיועדת לקבוצות אשר רוצות לכפות את האג'נדה שלהם במדיניות הכנסת המחוקקת חוקים אל העם, בוועדות הכנסת אשר את דבריהם והחלטותיהם מיישמים בבית המחוקקים אם זה קבוצות למען הטבע ואם זה קבוצות למען חלוקת ייצוא הגז לחו"ל.

כ יועץ עסקי השאלה הנשאלת, איך זה ש לשתדלנים יש כניסה חופשית במסדרונות הכנסת, הם יכולים לדבר עם חבר הכנסת או השר ללא מפריע ומה דרך הפעולה שלהם, שהרי אם זה בכדי לכפות את דעתם או הממונים עליהם על חברי כנסת ושרים לטובת דבר כזה או אחר אפשר לקבוע כי יש אי שוויון תהומי ביני כאזרח פשוט ואולי מייצג כמה מאות בעלי עסקים וחברות אשר ידם אינה משגת לכפות את דעתם של חברי כנסת ושרים בתחומים החשובים לנו, איך זה שחברי כנסת ושרים מרשים שהמקצוע הזה "שתדלנות" יכנס בכלל לכנסת.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי האם כאשר אני שומע על חברי כנסת המוזמנים למדינות שונות, או לכול מיני מפעלים ואתרי תעשיה בישראל הם מוזמנים ע"י אותם לוביסטים שבטח דואגים לתנאים לנסיעה, ולבתי מלון, ולארוחות דשנות, ובהחלט יכולים להסיט את דעתו של חבר הכנסת או להשפיע עליו אכן לתמוך באג'נדה כול שתדלן ע"פ שולחיו.

קשה מאד לחשוב על הנושא הזה במונחים של דמוקרטיה ושוויון, הון ושלטון, שהרי אם הדבר הזה הוא לא טוב "וזה נראה לא טוב" מדוע הוא לא מופסק, האם מישהו יכול לענות למאמר הזה ולהצביע על כי טועה אני שאולי יש כן משהו חיובי בכול בלוביסטים המסתובבים כפרפרים חופשיים במסדרונות הכנסת.

הסוגיה מאד מעניינת ואני מקווה כי איזה בעל עסק מהמניין ירים עבורי את הכפפה

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב