דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוי, זבנג וגמרנו?! 

מאת    [ 01/09/2013 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 1812 פעמים ]

הקיץ הוא תקופה מיוחדת, מחד עם כל החום בחוץ, יש לנו את כל הכוחות לכבוש את העולם מאידך, כשחושבים על זה, לכבוש את העולם זה גם לעשות שינוי, אמאל'ה.

שינוי הוא קשה, נקודה, אם לך לא, זכית! לרובנו זה קשה. השינוי ממחיש לנו את חוסר הוודאות בחיינו, לא שהוא לא קיים באופן תמידי , אבל בזמן של שינוי כאשר יכולת הניבוי, שמקורה בהכרות עם העבר הקרוב שלנו נעלמת, זה רק עוד יותר מפחיד.

מעבר לעתיד הלא ידוע, השינוי דורש מאיתנו יכולות חדשות שאנחנו לא בטוחים עוד בקיומם. הביטחון שלנו ביכולות שלנו נבנה על סמך נסיון עבר. כלומר לא רק שאנחנו לא יודעים בוודאות את העתיד הקרוב אנחנו גם לא יודעים אם הכוחות הנוכחים שלנו יובילו אותנו לעתיד טוב יותר.

חוסר הבטחון שלנו שהוא ספציפי למצב הזה עלול לעלות לדרגה נוספת של אשמה לגבי טעויות העבר שהובילו אותנו להתחייב לשינוי הנוכחי. השינוי מערער לנו תפיסות מוכרות ובטוחות לגבי עצמינו וגורם לנו לעשות בדק בית פנימי, שגם הוא בד''כ לא קל, ומעלה בתוכו צער, חרטה, כעס ורגשות אשמה. כל הסיבוך הרגשי הזה אינו מקל עלינו בבחירה של ליצור שינוי. שדים מהעבר עדיף לנו להשאיר בארון.

יחד עם כל אלו, קשה להפרד מהווה מוכר ואהוב, גם אם יש סיבה לשינוי, עדיין היו הרבה דברים טובים בהווה שלנו ששמחנו בהם וקשה להפרד מהם.

וכל זה הוא נכון שינוי אכן דורש מאיתנו הרבה מעבר ליומיום שלנו, אבל בואו לא נשאר רק בקושי, בשינוי יש הרבה שמחה והפתעות חדשות שלא היינו זוכים בהם אם נישאר מאחור. השינוי יכול לגרום לנו להגיע למקומות חדשים ונפלאים שרק חלמנו עליהם בלילה. 

מה עוד, שאם נהיה ריאלים, שינוי הוא דבר הכרחי. יש לנו אפשרות לבחור לעשות אותו במועד המתאים לנו, או לחכות עד שלא תהיה ברירה ואז נתחייב לעשות אותו, לפעמים בתנאים הרבה פחות טובים מאשר בעבר. להשארות במקום יש את המחירים שלה, אם בתחושת פיספוס ועד תקיעה בחיים. אין לנו באמת ברירה בבחירה לעשות את השינוי אלא באיך ומתי לעשות אותו.

נתחיל באיך לא, שינוי הוא לא גלולה מרה, הוא קשה והכרחי אבל לבלוע אותו מהר רק כדי להקטין את משך ההתמודדות איתו עלול לפגוע בנו. שינוי דורש הערכות ותכנון, לעשות אותו מהר יכול לפגוע בעתיד הטוב שנאחנו רוצים שיקרה אחריו.

גם לא מומלץ להגיע למצב שהשינוי הוא בדיעבד, שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים אותו. הצורך בשינוי ניכר כבר זמן רב לפני שהוא הופך להיות מתחייב. הרבה הזדמנויות לשינוי איכותי נחסמות כאשר אנחנו חייבים לעשות את השינוי כאן ועכשיו.

מה כן? כן להכיר בקושי שלנו. כן לאהוב את עצמינו בזמן שינוי, עם כל הפחד, חוסר הבטחון ,רגשות הצער והחרטה על העבר, בסוף אנחנו הכלי הכי טוב שיש לנו כדי לעבור את השינוי. לכן חשוב מאוד שנשמור על עצמינו בתקופה הזו, נאפשר לעצמינו לקבל את כל מה שאנחנו צריכים כדי להיות חזקים במהלך השינוי. חשוב מאוד שנזהר בתקופה זו מלפגוע בעצמינו ע''י מחשבות שליליות, גם להתרחק מדעות ואנשים שלא מקילים עלינו בתקופה הזו, זו אופציה העיקר לשמור על עצמינו וכחותינו.

מה עוד, העולם שלנו בנוי על נתינה וקבלה. שינוי זה הזמן שלנו לקבל מאהובינו את כל מה שהם יכולים לתת כדי להקל עלינו. זה לא הזמן לאתגר את עצמינו בלהיות לבד והכי חזקים והכי מסוגלים. כן אנחנו כאלה, אבל תקופה של שינוי דורשת מאיתנו כ''כ הרבה שחבל להוכיח לעצמינו משהו שהוא מובן מאליו.

בהצלחה גדולה לכל אלו שבתהליכי שינוי, זכרו לקבל אהבה ולאהוב את עצמכם בכל התקופה הזו.

 

רות זיו - 


יזמית More Option. כל ההצעות לעסק הקטן, מגיעות אליך למייל.
הצעות מתחום השיווק, מכירות, ידע עסקי, כלים פיננסים,שיתופי פעולה, קבוצות רכישה ועוד.


www.mopt.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב