דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנייה בעידן החדש 

מאת    [ 29/08/2013 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2358 פעמים ]

היום אפשר גם אחרת. לא עוד לכלוך בכל מקום,לא עוד רעש מחריד,לא עוד מכונות עצומות סובבות את בניין המגורים שלכם ובעיקר לא עוד זיהום ופגיעה באיכות הסביבה. כיום, בנייה יכולה להתבצע בדרך שונה לחלוטין ללא אף אחד מן המאפיינים שהזכרנו ששייכים לחברות בנייה שבונות בשיטות בנייה ישנות. ללא ספק,אם כיום אתם מתגוררים בסמוך לאתר בנייה של חברת בנייה מן הסגנון הישן,הרי שנעשה לכם עוול בל יתואר ואתם בהחלט רשאים לתהות בקול רם "מדוע לא להצטרף לקדמה ולבנות בשיטות בנייה מתקדמות ומודרניות?". ובכן,לאחר שעברנו את עידן הפירמידות,ככל הנראה מדובר בעניין של זמן עד ששיטות הבנייה הישנות יעברו מן העולם ויפנו את מקומן לשיטות בנייה מתקדמות שכבר עכשיו הולכות ותופסות את מקומן כשיטות הבנייה הפופולאריות והמוצלחות ביותר.

מהם היתרונות של שיטות בנייה מתקדמות יותר ואילו שיטות קיימות בכלל? ובכן,ראשית ניגע בשיטת הבנייה הקלה. בשיטת בנייה זו,עשוי שלד המבנה מפלדה או אלומיניום וזאת בניגוד ליציקות הבטון המוכרות לנו משיטות בנייה ישנות יותר. היתרון של העובדה הזו הוא שכך מתאפשרת גמישות יתרה בשלבי התכנון. למעשה,בנייה קלה נכללת בתחום המכונה "בנייה מהירה" ושייך גם הוא לבנייה המודרנית שהולכת ותופסת תאוצה כיום. הסיבה לכינוי "בנייה מהירה" היא שבניגוד לתהליך בנייה שנעשה באמצעות בנייה ישנה (קונבנציונאלית) ואורך זמן רב ,בנייה קלה יכולה לערוך בין 30 יום ל – 4 חודשים בלבד בהתאם לגודל המבנה וסגנונו! זהו נתון מדהים אליו כל מי שזכה לגור בקרבת אתר בנייה במשך שנתיים,יוכל להתחבר. הנתון הזה טומן בתוכו יתרון נוסף מלבד למהירות הבנייה עצמה והוא החיסכון בעלויות שנגרם בעקבות קיצור תהליך הבנייה. כך ניתן לחסוך בהוצאות על פועלים,משאבים,חשמל ועוד. לרוב,מבנים בהם נעשה שימוש בשיטת בנייה קלה,יהיו מבנים יבילים שניתנים לשינוע בעת הצורך. למעשה ישנה שיטת בנייה בה שלד הבניין וחלקיו עוברים שינוע אל שטח הבנייה עצמו ישירות מן המפעל. בנייה קלה אם כן,הולכת לרוב יד ביד עם שיטת בנייה המכונה "בנייה טרומית". בעוד שכשאומרים "בנייה קלה" מתכוונים בעיקר לחומרי הגלם בהם ישתמשו בבנייה,כשאומרים "בנייה טרומית" מתכוונים יותר לתהליך הבנייה עצמו. בנייה טרומית משמעה בנייה שנעשית עוד בטרם מגיעים לשטח בו יוקם המבנה ממש ומכאן שמה – "בנייה טרומית". משמעות הדבר היא,שחלקי המבנה,בין אם אלו קירות,חדרים או אף אלמנטים רחבים יותר מיוצרים במפעל עוד בטרם מתחילה בכלל העבודה בשטח הבנייה. ראשית מתכננים את המבנה,לאחר מכן מזמינים את חלקיו בהתאם לתכנון,או אז מייצרים אותם במפעל,ולאחר מכן משנעים אותם אל אתר הבנייה לפני או אחרי שחוברו יחד. זהו למעשה תהליך המתאר בנייה טרומית. באמצעות בנייה זו ניתן לחסוך את כל זיהום האוויר הנגרם מהבנייה באתרי הבנייה הקונבנציונאליים,לחסוך זמן בנייה רב,לחסוך שימוש בכוח אדם מיותר שיכול להיות גם לאו דווקא מקצועי ( בניגוד לכוח אדם של בנייה טרומית,המחויב להיות מקצוען בתחומו) ולחסוך בעיקר את כל הרעש והבלגאן הנוצרים באתרי בנייה מיושנים.

שיטת בנייה נוספת,היא הבנייה המתועשת,בה מיוצרים חלקי המבנה במפעל כאשר באותו זמן יסודות המבנה מוקמים בשיטה קונבנציונאלית בשטח הקמת המבנה ממש. זוהי למעשה שיטה משולבת,המשלבת בין נגיעה מן הבנייה הקונבנציונאלית לבין הבנייה הטרומית. גם שיטת בנייה זו חוסכת בזמן בנייה רב וממילא גם בהוצאות על משאבים מיותרים. באמצעות בנייה מתועשת,בונים קודם כל את המעטפת החיצונית של המבנה ורק לאחר מכן בשטח המבנה עצמו,בונים ומחלקים את פנים המבנה.

כיום,אם כן קיים מגוון רחב של שיטות בנייה לבחירתכם ואין צורך לדבוק בישן ובמוכר. התוצאה החדשנית תשמח גם אתכם ואת הסביבה כולה גם יחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב