דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החשיבות שבאיוורור חדר המקלחת 

מאת    [ 28/08/2013 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2344 פעמים ]

בכל פעם שמתקינים מקלחת מומלץ מאוד לנצל את זמן השיפוץ ולהתקין בנוסף מאורר שישאב את אדי המקלחת ויוציא אותם החוצה. הדבר הכרחי במיוחד כאשר אין חלונות ויכול להצטבר אדים ולחות שיגרמו לחוסר נוחות אם לא יוסרו החוצה.

ניתן להפעיל את המאוורר על ידי כבל משיכה אשר חייב להיות בהישג ידו של כל משתמש במקלחת. או על ידי הפעלה אוטומטי ברגע שמזוהה אוויר לח או שניתן אפילו לחבר את המאוורר לאור חדר המקלחת כך שעם הכניסה יופעל המאוורר. המאוורר נמצא בשימוש בדרך כלל בחדרים ללא חלונות ובבניינים בהם חייבת חובת התקנה מכוח הרגולוציה.

לרוב חדרי האמבטיה בימינו יהיה פתח מותאם למאוורר ומקומות נוספים כמו מרתף, מחסנים ועוד אשר צריכים עזרה באיוורור ויצירת סירקולציה של אוויר. ישנם נושאים רבים העומדים בפני מעצב של מתקני איוורור בבניינים של היום הם כוללים הערכה של שיעורי מיצוי נכונים של אוויר, הספקים, עצמה נדרשת ואת המיקום הנכון של המאוורר שיכלול חזרה של אוויר תוך לקיחה בחשבון של חיסכון באנרגיה ובבחירת מיקום להתקנה נכונה שדרך הפתח חייב לזרום אוויר ביעילות.

השיקול המרכזי בתכנון ובנייה של בניינים חדשים בימינו הוא יצירת איוורור יעיל. שימוש רב יותר במערכות חימום אטומות, זיגוג כפול ובידוד מוגבר בשילוב הלחות שנוצרה לדוגמה במטבחים וחדרי אמבטיה הופך את האיוורור היעיל בעדיפות גבוהה ביותר.

איפה צריך למקם את המאוורר

אחת הבעיות העיקריות שיכולה להפחית את יעילות המאוורר/קולט אדים הוא מיקום גרוע. ישנם מספר כללים בסיסיים שניתן ליישם כדי להבטיח שהמאוורר יותקן בצורה נכונה:

* יש להתקין תמיד את המאוורר בקיר או בתקרה רחוק מנקודת כניסת האוויר העיקרית וגבוהה ככל שניתן. הדבר יבטיח זרימת אוויר מכסימאלית של אוויר צח לאורך כל החדר.

* יש להבטיח תמיד כי קיימת מספיק אספקה של אוויר שיחליף את האוויר הקיים בחדר וזאת על ידי סורגים, חלון, פתח קטן בתקרה או בקיר.

* אם בחדר בו ישנה ארובה של שריפת דלקים שבה יש פליטה שאינה מאוזנת ומותקן בו מאוורר תעשייתי חייב לפעול הוא במלוא עוצמתו כדי שתיהיה סירקולציה של אוויר מספיק כדי למנוע מהאדים לשקוע מטה לחלל החדר.

* אל תתקינו מאוורר בחדר שבו הטמפרטורה מעל 50 מעלות צלזיוס או מעל סורגים גבוהים, כיריים או גריל.

* התקנה וחיווט המאוורר צריך להתבצע בהתאם לתקנות הבנייה ותו התקו ולפי דרישות משרד הפנים, התעשייה והמסחר. ודאו כי ההוראות שניתנים להתקנה הנם עם תשומת לב מיוחדת כדי לבדוק את אספקת המתח, עובי החוטי חשמל וחיווט נכון.

* התקנות דורשות כי מאווררים בעלי מתח גבוה יותקנו מחוץ להישג ידם של אדם וגישתו אליו בחדר מקלחת אינה משגת בקלות.

* השתמשו תמיד בקו מוביל בטיחותי בעל מתח נמוך במאווררים למקלחת עם יחידת בקרה ושנאי. המתח היוצא חייב להיות רחוק מכל הישג יד אדם ומיכולת קירבה ו/או סכנה שמים יגיעו לאזור כאשר המאוורר מותקן במקום כמו מקלחת.

* אם החוטי חשמל עובר דרך הגג החוטים צריכים להיות מבודדים בצינור כדי להפחית היווצרות עיבוי.

קיימים מגוון רחב של מאווררים בתחום שנועדו לשאיבת אוויר קיים והחלפתו באוויר חדש, צח. המאווררים קיימים בתחומים שונים אם זה מאווררים ביתיים, מאווררים לתעשייה, מאווררים למוסדות, מאווררים לחקלאות ועוד. אין עוררין על חשיבות המאווררים ולכן ישנם חוקים ותקנות המחייבות להציבם במקומות שמחייבים את פעולתם. יחד עם זאת בבית פרטי אין חובה כזו אך רצוי מאוד שיימצא אחד כזה במקומות אטומים או בעלי קושי איוורור טבעי למשל לטובת בעלי המקלחונים ישנם מאווררים ייעודיים ומומלץ להתייעץ עם איש בתחום לקבלת הסבר לנחיצותו.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב