דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נטל, נטל תרדוף... 

מאת    [ 28/08/2013 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 5301 פעמים ]

נטל, נטל תרדוף...

"זה הפירוש של אחריות הורית, זה גם הפירוש של אחריות חברתית. כשאדם מביא ילדים לעולם, הוא זה שאחראי עליהם. לא המדינה אמורה לפרנס אותם, גם לא הורים אחרים". (לפיד).

זו האידאולוגיה. כל אחד לעצמו, כל אחד לגורלו. אם שפר עליך גורלך, תהנה מכל עושרך. אם כשלת תישא לבדך בעוניך.. אם עני אתה וילדים הבאת לעולם, מופקר אתה, תיענש אתה וגם ילדיך.

לאחר ש'פתרנו' את נטל הביטחון והבאנו 'לשוויון לכל' בגיוס לצה"ל, מכריזים בעלי האידיאולוגיה, נפנה עכשיו לשוויון בנטל המס.

'אינכם משלמים מיסים' מתריסים כלפי המעמדות הנמוכים ומכאן 'אינכם נושאים בנטל'. 'מי שמשלמים', הם מוסיפים, 'אלה העשירונים העליונים והם הנושאים בנטל'.

וחמור מהם מצבם של מקבלי קצבאות הילדים ובראשם המשפחות מרובות הילדים, אלה מוכרזים כעושקי המדינה "כשאדם מביא ילדים לעולם, הוא זה שאחראי עליהם. לא המדינה אמורה לפרנס אותם, גם לא הורים אחרים".

זה השיח הרווח במחוזותינו והוא מחלחל ורוכש לו מעריצים. מי אתה, מהי תרומתך לחברה, לכלכלה, למדינה, לכל אלה אין כלל חשיבות. מי אתה, מה הן מגבלותיך, היכן אתה גר, מה הייתה נקודת הפתיחה שלך, גם לאלה אין כל משמעות. שילמת מיסים, נכנסת בשערי התהילה של 'הנושאים את המדינה על כתפיהם'. אם לאו, שוליים בלתי נחשבים אתה ואם גם ילדים הבאת לעולם, טפיל אתה. 'המדינה נושאת אותך על גבה'.

הערכים הפכו תגי מחיר. תהיה חקלאי בגבול הלבנון או פועל בירוחם אם לא הגעת לסף המס אחת דתך, תרומתך אפסית. מנהל שיווק התוצרת של חקלאי זה, שמשכורתו נאה ומס הכנסה משולם עליה, הוא מלח הארץ, הוא נושא את המדינה על כתפיו, עליו עומדת הכלכלה וממנו ניזון הטפיל העלוב שאת תוצרתו הוא משווק. פקיד הבנק בו מתנהל חשבונו של הפועל מירוחם, שממשכורתו מנוכה מס לאוצר המדינה, הוא בבת עינו של השלטון. אותו יש לעודד כי עליו מונח עתיד כלכלת המדינה ורק באמצעות כספו נוכל לסייע לפועל העצל, חסר המוטיבציה, העובד רק 10 שעות מידי יום..

חמור מכך. השקפת עולם הרואה בשוליים של החברה מטרד שיש לדכאו, המציבה את ערכו של הפרט עפ"י כספי המיסים המשולמים על ידו, סופה שתגיע גם לבחינתם של כל שוליה של החברה, נכים, חולים, קשישים, מובטלים, עניים ושאר קשי היום. אלה אינם תורמים כלל, יטענו חסידי מבחן השוויון בנטל, ומדוע שנסייע להם.

וכי מדוע שהחברה תממן את בריאותם של ילדים שהוריהם מובטלים, ומדוע שהחברה תממן את חינוכם של ילדים שהוריהם עניים, הרי "כשאדם מביא ילדים לעולם, הוא זה שאחראי עליהם...".

זה השיח המוביל. לא רק את רווחתם הכלכלית המצומקת נוטלים מהמעמדות הנמוכים, גם את כבודם מבקשים לרמוס. מפוררים את החוט הדק המשייך אותם עדיין לחברה.

זה השיח. לא שוויון בהזדמנויות, לא שוויון במשאבים לאומיים, לא שוויון בחינוך, בבריאות, בתעסוקה, בביטחון האישי. לא סולידריות. כל אלו אבדו.

חברה חולה במדינת "השוויון בנטל".

הרצל חסון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב