דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיכום שנת 2013 בענף היין הישראלי 

מאת    [ 27/08/2013 ]

מילים במאמר: 827   [ נצפה 4844 פעמים ]

סיכום שנת 2013 בענף היין הישראלי.

ה'תשע"ג (5773) או בקיצור תשע"ג

אז מה היה לנו השנה בתעשיית היין הישראלית , לאן פנייה ומה יהיה בשנה הבאה.

 

ארבעת היקבים הגדולים רמת הגולן, ברקן, טפרברג וכרמל עדיין אוחזים במושכות ולכאורה שומרים על יציבות אני כותב לכאורה כי בעצם אף אחד לא באמת יודע מה קורה . איבצן מת והשאיר בכרמל חור ענקי, המשקיעים החדשים עדיין לא החליטו מה עושים ובינתיים יש בכרמל שקט תעשייתי , השמועה אומרת שיש רכש חדש בדמות של יינן מייעץ מחו"ל אז אולי יש עתיד, יקב ברקן השנה המשיך את הקו של שנה שעברה והמשיך בנטיעות הרבות ובטיפוח הכרמים החדשים, היקב נפרד מהיינן יותם שרון .יקב רמת הגולן מינף את עצמו השנה עם סדרת הר חרמון החדשה שנפרדה מסדרת ירדן, מיתוג מוצלח מאוד שמעניק תמורה טובה למחיר.

ביקב טפרברג מוכיחים שאפשר לייצר יין איכותי במחיר שפוי ועובדים במקביל על המייזם של מרכז המבקרים החדש שלהם.

מהיקבים הבינוניים כמעט ולא שמענו השנה ובעיות תקציב וחסכון כנראה מנעו מהם לעשות יחסי ציבור מסיבים. יקב בנימינה עדיין צף מעל המים כשכל הזמן השמועות אומרות כי אוטוטו זה נגמר. היינן המוכשר אסף פז עזב את בנימינה לטובת יקב סגל והחליף את היינן אבי פלדשטיין. וכולנו ציפייה לראות מה הרכש החדש יעניק לסגל אם יתנו לו כמובן.

יקב תבור נחשב אומנם ליקב גדול אבל עדיין הוא לא בליגה של הגדולים היקב העניק לנו השנה את הרוסאן וסוף סוף יכולתי לפרגן ליקב. יקב תישבי שמייצר מיליון בקבוקים משווק שוקלד ולרונה נפלא

ותנור הפיצות החדש שהוכנס למסעדה הצמודה ליקב פשוט מדהים,

יקב דלתון מייצר 600000 ומשווק על ידי החברה הסקוטית שעל פי הפרסומים נמכרה לרשת טיב טעם ומעניין  איך המהלך ישפיע על שיווק היין, יקב רקאנטי חזר ליינות המוכרים והטובים עם פחות חומציות וגם הם כבר רוצים לעבור למשכן החדש והפחות תעשייתי שהם נמצאים בו כיום. ביקבים הבוטיקים והקצת יותר גדולים מהם האמת לא היה שום דבר מרגש שאפשר לרשום על זה משהו מלבד יקב טוליפ שכל הזמן מפתיע והיינן החדש דוד בר אילן  הצליח להשתלט על העגלה והמושכות נמצאות בידיים טובות. היקב הולך

להגדיל את הייצור לכמה מאות אלפים וזה מן הסתם יכניס את היינות לרשתות השיווק השונות והולך להיות מעניין.

יקב קסטל נפרד מ סתיו דרורי אברהמי המדהימה והאמת שגם מאלי בן זקן שהעביר את ההנהגה לבניו וסוף סוף הוא נושם אוויר ים במסעותיו על היאכטה. תהנה יקירי. ( לא לטעות הוא ביקב  )

יקב שאטו גולן קצת נעלם מהראדר והם עסוקים בלפתור בעיות וחילוקי דעות בבית המשפט (על פי פרסומים בעיתונות התגלו ליקויים חמורים ואי סדרים כספיים)

מהבוטיקים: יקב צרעה מקבל יעוץ מז'אן קלוד ברואה היינן משאטו פטרוס ויחד עם היינן ערן פיק בונים לאט לאט קלאסיקה.

יקב פלם הוא יקב מרשים ומדויק. יופי של יינות עושים בו. יקב עמק האלה והייננית לין גולד שמפתיעה ביינות נגישים וטובים.

יקב גבעות ממשיך להפגיז עם יינות מצוינים ויכול להיות שרק בגלל זה לא צריך להחזיר את השטחים, יקב ויתקין  מעניק לנו מסעות ישראלים מרתקים וריגושים חדשים, יקב כהנוב התאושש מהשרפה והיינות הצעירים שהושקו לאחרונה מרתקים ומלאי אהבה. יקב ברבדו הפתיע אותי עם מרלו משובח אבל לא יותר ואני חושב שהפרופסורים המכובדים שאכן מבינים בגפן יותר מכל אדם אחר טוב יעשו אם יקחו יועץ יין טוב. יותם תציל אותם. יקב מרגלית מה איתו אני שואל אם מישהו יודע אני אשמח לקבל תשובות מה קרה ליקב הטוב הזה. יינות צעירים שלא מוכנים לשתיה נמצאים על המדפים, עולם חדש שמנסה להתמזג עם עולם ישן. תשובות בבקשה. יקב מוני עובר מיתוג חדש בשנים האחרונות וחוץ מהיינות שהוא עושה מכונת הביקבוק שלו עובדת שעות נוספות ומייצרת עוד יקבים שמתהדרים ביין טוב עם מדבקה מרשימה, הרשימה ארוכה וזה מאוד משעשע האמת.

סוסון ים מרגש אותי תמיד , אורנה צ'ילאג משתבחת עם הזמן, יקב רות בונה קו מאוד מרתק ביינות שלו , יקב שילה פשוט לא הורס את החומר הגלם המדהים שיש לו ומעניק כל פעם יינות טובים ומשובחים, יקב עגור החליט השנה לא להוציא בלנקה ורוסה ולא ברור לי מי נתן לשוקי את האישור לעשות זאת. חוצפה. יקב פלטר דעותי תמיד משתנות לגביו ועוד לא הצלחתי לגבש עמדה לאן נושבת הרוח ביקב הזה. מרב עצים לא רואים את היער שם. יקב פסגות מייצג אותנו נפלא בעולם עם יינות מרתקים, יקב צובה היינן נהיה למנכ"ל ולדעתי צריך יינן ביקב ודחוף ויפה שעה אחת קודם (יותם תעשה להם ילד ) יש עוד עשרות יקבים ובמהלך כל השנה אני ומערכת אכול ושאטו כותבים עליהם ומבקרים בהם. תעשיית היין כבר לא צריכה הנחות ולא צריך כל הזמן ללטף ולפחד שמשהו יישבר או יקרה ליקב בגלל ביקורת יין לא מפרגנת. הגיע הזמן וראוי גם לתת לייננים וליקבים ביקורות אמיתיות . ואני מדבר על ביקורות שהיקבים לא צרכים לשלם עליהם כפי שמבקשים מספר מצומצם מאוד של כתבי יין. זה לא ראוי , לא מכובד וגובל בשערוריה . ראוי לציין שהשם שמור במערכת של אותו לא ראוי אבל אני חושב שכולם יודעים במי מדובר. נכון הביקורות מחמיאות ומפרגנות ונוטפות צוף אבל הרי גם לכם בא להקיא מהמתיקות הזו ששילמת עליה במיטב כספכם. לא עוד אם צריך להוציא מהארון אז נעשה זאת.

שתהיה זו שנה נפלאה עם הרבה יין טוב ואוכל משובח.

 

שף אלון גונן מסעדת אל בריו, בית איש הענבים כתב באתר היין אדום או לבן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב