דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלה חמה, חמות חכמה 

מאת    [ 26/08/2013 ]

מילים במאמר: 1209   [ נצפה 7522 פעמים ]

לרגל ראש השנה התחבטתי בשאלה מיהי קבוצת האוכלוסיה הזקוקה באמת להתחלה חדשה? 

העולם הרי מלא באנשים נזקקים, כאלה שלא יתנגדו להתחלה חדשה ומייחלים כל כך לשנה טובה. הבחירה נעשתה מתוך רצון להביא לשינוי אמיתי וחיובי בחייהם של כמה שיותר אנשים אך גם תוך כדי הכרה במוגבלותי לערוך שינוי באפיקים או תחומים מסוימים. בעוד שאין ביכולתי למגר את העוני בעולם או למנוע אסונות טבע יש בי את היכולת לעזור לאנשים להביא הרמוניה אל מערכות היחסים שלהם. את השינוי הזה יכול כלאחד לייצר בעצמו. זהו שינוי שאינו תלוי בגורמים חיצוניים אלא בבחירה מודעת ועל כן הוא אפשרי!

 

לאחר בחינה מעמיקה של מגוון רחב של מערכות יחסים בחרתי בקשר המיתולוגי בין כלה לחמותה כנושא הדורש תשומת לב מיוחדת. מנסיוני המקצועי ומבלי להכליל נראה שמערכת היחסים העדינה מאוד בין חמות לכלתה ניתנת סטטיסטית  להכתרה כקשר הבעייתי והכי טעון שיפור בממלכת הקשרים.  

 

הטבע הסוער של מערכת היחסים הזו נובע מסיבות שונות ומגוונות וקשור לאופיין ותפיסת עולמן של הנפשות הפועלות כמו גם לטיב הקשר שלהן עם הצלע הגברית שבחבורה, בעלה של הכלה שהינו גם בנה של החמות. בבסיס העימות נמצאת התחרות על ליבו של הגבר הכי חשוב בחייהן של שתי הנשים הללו כמו גם הצורך לשלוט בו ולא לאבד אותו. תחושת האיום שנוצרת כשהאישה השנייה בחייו של האהוב זוכה בתשומת ליבו, זמנו, כספו והשקעתו יוצרת מתח בין הכלה לחמות. שרשרת של קרבות קטנים וביניהם הפסקות אש קצרות נרקמים למלחמה עקובה מדם ודממה. מניפולציות בלתי פוסקות, צביעות והרבה צפרדעים לבלוע.    

 

המוטו בשני צידי המתרס הוא שהצד השני הוא אויב מרושע והשיח שמשקף אותו בא לידיביטוי במשפטים כמו: "היא כזו מכשפה." "הכל זה האישה." "איזה מניפולציות היאעושה עליו." "מה הוא עיוור, איך הוא לא רואה שהיא כישפה אותו." "למה היא חייבת להתערב ולדחוף את האף שלה בכל דבר?"  

 

אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר גם אחרת. עם כניסתה של אישה חדשה לחיי הבן טבעי שמערך הכוחות וההשפעה יוצא מכלל איזון. באופן הדרגתי וככל שמערכת היחסים החדשה של הבן הופכת יותר רצינית וממוסדת כך קטנה השפעת אימו וגוברת השפעת אישתו עליו. חמות חכמה מקבלת את התהליך הזה בטבעיות ולא רואה בכלתה איום. בחכמתה היא מקבלת באהבה את כלתה לחיק המשפחה ומנסה להתקרב אליה ככל האפשר. חמות חכמה יודעת שקשר טוב עם כלתה מבטיח לה המשך קרבה לבנה ונכדיה ועל כן היא טורחת למצוא איזון ולהיות מעורבת ותומכת אך לא מתערבת בחייהם המשותפיםשל בנה וכלתה. גם לכלה אינטרס אמיתי לשמור על מערכת יחסים חמה עם חמותה. מערכת יחסים כזו מקטינה חיכוכים עם בן זוגה כי היא לא מצריכה ממנו לבחור צד או להגן על אישתו או אימו אחת מפני השנייה.  

 

לאלו מכן שלא היטיבו להתחיל את מערכת היחסים שלכן ברגל ימין, אל ייאוש. אמנם המטענים כבדים ונראה כי הפערים אינם ניתנים לגישור אך אם תבחרו בכך תוכלו לבנות לעצמכן עתיד ורוד יותר. הטיפ שאני רוצה לתת לכם היום אינו ספציפי לקשר בין כלה לחמות אלא יכול להביא לשינוי חיובי בכל סוגי מערכות היחסים שלכם ולגרום לשנה שבפתח להיות באמת שנה טובה. בכדי להמחיש את יעילותו שלה טיפ ואת הדרך ליישומו בחרתי לשתף אתכם באגדת עם עתיקה.   

 

האגדה מספרת על בחורה צעירה ויפה שנישאה לגבר ולו אמא אלמנה ובודדה. הגבר שחש מחויבות כלפי אימו הביאה לגור עימו ועם כלתו הטרייה. לא חלף שבוע וכבר התפתח מתח בין שתי הנשים. הכלה חשה שחמותה מתערבת בכל דבר ומעבירה ביקורת על התנהלותה כאישה. ככל שחלף הזמן גברה הטינה שבקרבה והיא מצאה דרכים פסיביות לנקום בחמותה. היא השאירה אותה בבית כשהיא ובעלה הלכו לאירועים חברתיים, התלוננה לבעלה על דרישותיה וביקורתיותה של אימו ולא התאמצה כלל להנעים לחמותה את השהייה בביתם. כמובן שבתגובה החריפה ביקורתיותה של החמות והיא הפכה יותר מרירה ועוינת כלפי כלתה.  

 

הכלהה צעירה והאומללה אשר הגיעה לקצה יכולת הסבל שלה החליטה לעשות מעשה נואש ופנתה למכשפת הכפר. היא סיפרה לה על סבלה וביקשה שהמכשפה תפטור אותה מהצרה אליה נקלעה. במילים פשוטות היא ביקשה שהמכשפה תרקח לה משקה רעיל אותו תשקה את חמותה. המכשפה הקשיבה בקשב רב ולא סרבה לבקשת הכלה. אולם, דרשה דחייה ביישום גזר הדין. היא הסבירה לכלה כי אם תמות חמותה בטרם עת וימצא כי היא מתה מסיבות בלתי טבעיות הכלה היא זו שתהיה החשודה העיקרית במעשה. "חזרי הביתה והתחילי להתנהג בחביבות אל חמותך. חייכי אליה, הכיני לה מטעמים שהיא אוהבת, הזמיני אותה להצטרף לבילויים וארועים שונים אליהם את הולכת עם בעלך והשתדלי להתעלם ולא להיפגע מהערותיה. כשתרגישי שהסובבים אותך מבחינים בשינוי חזרי אליי ואני אכין לך את השיקוי אותו ביקשת. בשלב הזה לא יהיה בסיס לחשד בך ואת תזכי בשלווה לה ייחלת ולא תסתכני בכתב אישום בעוון רצח"

 

חזרה הכלה לביתה ומילאה באדיקות אחר ההוראות שקיבלה ממכשפת הכפר. היא חייכה והתנהגה בחביבות יתרה אל חמותה אשר בתחילה התייחסה בחשדנות לשינוי אך בחלוף הזמן החלה לתת יותר ויותר אמון בכלתה ולהשיב לה באותה מטבע. חיוך התקבל בחיוך, מחווה במחווה, מילה טובה במשפט תומך ומפנק. לאחר שלושה חודשים חזרה הכלה אל מכשפת הכפר וביקשה לבטל את ההזמנה. מכשפת הכפר לא הופתעה כלל. היא חייכה אל הכלה ואמרה "אין צורך ברעל כשאת מצוידת בחיוך. בעזרת חיוכך הצלחת להרוג את מערכת היחסים המורעלת שהייתה לך עם חמותך".

 

הטיפול הצליח! מכשפת הכפר או יש לומר פסיכולוגית הכפר הצילה את החמות ממוות אך הצלחתה האמיתית הייתה בהצלת מערכת היחסים בין הכלה לחמותה ובהשבת ההרמוניה למשפחה. מוסר ההשכל בסיפור הזה קשור בחוק ההדדיות. חייכו והעולם יחייך אליכם בחזרה. התנהגו אל הסובבים אתכם בחום ואהבה והעולם ישמש כמראה בה ישתקפו מעשיכם ויוחזרו אליכם.

 

החגים שבפתח מזמנים עבור כולנו הרבה יותר זמן בחיק המשפחה. אולם לעתים מאוד קרובות מלווה תקופת החגים במתח וחששות מכך שהשמחה תמהל בכאב והחגיגה תהפוך לסיוט. תכנית פעולה מוקדמת היא המפתח למניעת התלקחות. קבלו החלטה מודעת להפוך את השהייה בחיק המשפחה לחוויה חיובית. אמצו את עקרון ההדדיות ובחרו להיות חמות וחכמות. נכון, זה נשמע מאוד פשטני אך זה באמת עובד. לא מאמינות? נסו, כי מה כבר יש לכן להפסיד? 

 

ד"ר מיכל מיו דביר היא פסיכותרפיסטית ויועצת זוגית מוסמכת במדינת קליפורניה. מיכל היא בעלת דוקטורט מאוניברסיטת פפרדיין בפסיכולוגיה קלינית ולה קליניקה פרטית ב- Woodland Hills שם היא מטפלת באינדיבידואלים, זוגות ומשפחות. בנוסף מיכל מרצה ומנחה קבוצות וסדנאות בנושאים שונים לפרטיים וחברות. ניתן ליצור קשר עם מיכל בטלפון 818-300-3164 ובאמייל href="mailto:liveinbalance@att.net" liveinbalance@att.net">target="_blank">liveinbalance@att.net.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב