דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 38 - כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול 

מאת    [ 22/08/2013 ]

מילים במאמר: 478   [ נצפה 2297 פעמים ]

מדינת ישראל החליטה בשנים האחרונות לקחת אל ידיה ברצינות רבה את תוכנית תמ"א 38 וליישם אותה בכל הכוח. כמו כל תוכנית שאפתנית שיש למדינה לוקח לה מספר רב של שנים ליישם אותה, ובטח ובטח תוכנית בסדר גודל שכזה, ולכן המדינה הייתה צריכה להביא פתרונות יצירתיים על מנת לממן את תוכנית תמ"א 38 ויישומה בשטח.

תחילה קצת רקע – על פי פיקוד העורף יש במדינת ישראל עשרות אלפי בניינים אשר נבנו לפני שנת 1970 אשר מוגדרים כמסוכנים בעת רעידת אדמה בארץ. מדינת ישראל יושבת באיזור מועד לפורענות בדיוק איפה שהשבר הסורי אפריקאי אמור לפרוץ בשיא עוצמתו. מחקרים מראים כי היינו כבר אמורים לסבול מרעידת אדמה בסדר גודל כזה שתמוטט אלפי בניינים בארץ ותגרום להרס רב ולהרג רב. לכן, מדינת ישראל יזמה את התוכנית יחד עם העיריות ומנסה לקדם אותה בכל הכוח, ומצאה פתרונות מימון קלאסיים – היזמים עצמם!

תמ"א 38 שלב ראשון: דיירים אשר גרים בבניין מעל 2 קומות אשר נבנה לפני שנת 1970 רשאים ליישם את התוכנית בבניין המגורים שלהם. תחילה הם צריכים לפנות למספר יזמים אשר פועלים בתחום תמא 38 ולתת להם לעשות את בדיקות ההיתכנות לפרוייקט אל מול העירייה והוועדות המקומיות והמחוזיות השונות. היזמים צריכים לחזור אל הדיירים עם תשובות בנוגע ל: האם ניתן לבצע את הפרויקט בבניין המגורים שלהם, האם ניתן להוסיף מרפסות ואו ממ"דים, ואילו פלוסים נוספים היזם מוכן להעניק לדיירים במסגרת ביצוע תוכנית תמא 38.

תמא 38 שלב שני: הדיירים יתחילו משא ומתן אל מול היזם ולבסוף יבחרו את היזם אשר הם החליטו לסגור איתו. יש לשים לב למספר דברים. ראשית – יש לבחור יזם אשר יש לו ניסיון במסגרת תוכנית תמ"א 38 וכזה שלא רק מדבר אלא גם מבצע. שנית – יש לזכור כי הכוח נמצא אצל הדיירים ולא אצל היזם, ולכן הדיירים צריכים לקבל מהיזם רשימה ארוכה של הטבות כגון: ממ"ד, מרפסת, פיתוח סביבתי, טיח חדש על חזית הבניין, חלונות חדשים, תשתיות חדשות (מים, ביוב, חשמל), חדר מדרגות מחודש, מעלית חדשה (או שיפוץ מעלית קיימת), גינון וכמובן חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה, ועוד שלל הטבות נוספות.

תמ"א 38 שלב שלישי: הגשת התוכניות והחתמות הדיירים. על מנת לבצע את תוכנית תמ"א 38 דרוש רוב של לפחות 66% מדיירי הבניין (לא דיירים בפועל אלא בעלי הנכסים בבניין). לאחר החתמות כל הדיירים יפנה היזם אל העירייה ואל הוועדות השונות על מנת להגיש את התוכניות ולהתחיל לבצע בתכנונים המפורטים לפרוייקט.

תמ"א 38 שלב רביעי: בניית הפרויקט. לפי חוקי תוכנית תמא 38 היזם יחזק את הבניין ויקיים את הבטחותיו כלפי הדיירים ורק לאחר מכן יזכה בזכות לבנות דירות נוספות על גבי גג הבניין. אורך הפרוייקט הממוצע אורך בין 14-18 חודשים ולבסוף הדיירים יקבלו בניין מחודש אשר נראה ומרגיש ממש כמו בניין חדש, בניין מחוזק מפני רעידות אדמה – וכמובן עלייה דרמטית בערך הנכס שלהם. היזם יקבל מספר דירות חדשות אותן יבנה על גג הבניין, והעירייה והמדינה מרוויחות בניינים מחוזקים כנגד רעידות אדמה, פיתוח עירוני מחודש וניצול מקסימאלי של הקרקעות שבידיה.

בהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב