דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמונה טיפים להצלחה בעסקים 

מאת    [ 20/08/2013 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2175 פעמים ]

כולנו רוצים להצליח. הצלחה גורמת לנו להרגשה טובה ומאפשרת לנו להשיג את השאיפות שלנו. אינספור מחקרים נעשים בנושא ההצלחה, ספרים, סרטים הרצאות בנושא ההצלחה יוצאים חדשות לבקרים. במאמרון קצר זה אני מציעה לכם טיפים שמבוססים על ניסיון עבודה רב שנים, בהם תוכלו להשתמש כדי לשפר את מידת הצלחתכם.

מהי הצלחה?
כדאי שנזכור שהצלחה היא דבר יחסי, שנקבע במידה רבה על ידי החברה שבה אנו חיים. משם אנחנו גוזרים את השאיפות שלנו, את השיפוטים שלנו לגבי מה שנחשב להצלחה ומה שאינו מספיק טוב, לגבי עצמנו ולגבי הסובבים אותנו.
על מנת שדבר ייחשב להצלחה הוא צריך להיות משהו שדרש מאיתנו מאמץ וקידם אותנו מנקודה מסויימת לשלב הבא, לרמת הישגים גבוהה יותר.

מדוע אנחנו לא מצליחים כל הזמן?
על מנת להצליח, צריך לרצות להצליח, צריך שההצלחה תהיה מאד חשובה לנו. כאשר בודקים את סולם הערכים של אנשים שאינם מצליחים במידה שבה הם רוצים להצליח, מגלים פעמים רבות שהצלחה יכולה לבוא על חשבון דברים אחרים שהם יותר חשובים להם. לדוגמא, חוקרת באוניברסיטת סטנפורד שנחשבה כמישהי שמשלבת באופן מצוין הצלחה אקדמית וחיי משפחה נשאלה לגבי הצלחתה וזו הייתה תשובתה:
"זה קודם כל עניין של סדרי עדיפויות. אני שמה במקום האחרון: פעילויות פנאי, שינה, מנוחה, ספורט, חברים ובמקום הראשון את העבודה ואת המשפחה.

וכעת לשמונה טיפים להצלחה:

1. עסקו בדברים שאתם מוכשרים בהם - הסיכויים להצליח בתחום שבו יש לנו כישרון טבעי הוא גבוה הרבה יותר.

2. פתחו כלים אפקטיביים להתמודדות עם כשלונות - בדרך לכל הצלחה יש כשלונות. אם הכשלונות יפילו אתכם, לא תוכלו להמשיך בדרך עד שתגיעו להצלחה. לימדו דרכים לפירוש אפקטיבי של אירועים, שיסייעו לכם ללמוד את מה שנחוץ ללמוד מהכישלון, לנהל רגשות שליליים כך שיצרכו פחות ופחות מזמנכם ולהתקדם לכיוון יעדי ההצלחה שלכם.

3. יעדים, יעדים, יעדים - אי אפשר להצליח מבלי להגדיר מהי הצלחה עבורכם. עצרו כל תקופה והקצו זמן לקביעת יעדים (לשנה, לחודש, לשבוע, ליום הקרוב - לפי מה שרלוונטי עבורכם). רשמו את היעדים לפניכם.

4. חשוב להתמיד! הצלחה אמיתית תלויה בהתמדה בתחום מסוים לטווח ארוך. התמדה תאפשר לכם לפתח מיומנויות, קשרים, כישורים, ידע וכל מה שנדרש בשביל להצליח בתחום בו אתם שואפים להצליח. היעדר התמדה הוא סיבה מרכזית לכך שאנשים בעלי כישרון אינם מצליחים.

5. קשרים - רשת הקשרים העסקית שלכם יכולה להשפיע במידה רבה על הצלחתכם. השקיעו בבניית רשת קשרים שיכולה לקדם אתכם. הרחיבו את רשת הקשרים הקיימת שלכם והוסיפו עליה אנשים שיכולים לחבר אתכם ללקוחות טובים, למקורות מידע מצוינים. היקשרו לאנשים מצליחים, אופטימיים שיוכלו לעזור לכם להתקדם.

6. פעלתנות - על מנת להתקדם צריך להיות בעשייה מתמדת. כל צעד שאנו מבצעים מקדם אותנו לצעד הבא ובסופו של דבר להשגת היעדים שלנו. הדברים נראים באופן מסוים מן הכיסא ליד המחשב ובאופן אחר כאשר אנו מבצעים פעולות ו...מתקדמים. כל פעולה מלמדת אותנו דבר חדש ומאפשרת לנו להמשיך ולבנות את ההצלחה שלנו.

7. אחריות אישית - לקיחת אחריות אישית על גורלנו והצלחתנו מקורה בהבנה שאנו מבינים כאנשים בוגרים, והיא, שכל אדם חי את חייו ומה שלא נעשה עבור עצמנו - לא ייעשה.

8. הנאה - מכיוון שכדי להצליח בתחום מסוים אנו נדרשים להשקיע בו זמן ומשאבים מרובים, חשוב שנקדיש זמן להנאה מהעשייה וההצלחות שלנו לאורך הדרך. פרגנו לעצמכם! חגגו הצלחות! תגמלו את עצמכם על המאמץ שאתם משקיעים. באופן כזה, הדרך שאתם עושים תהיה מהנה ואיכות היומיום שלכם תהיה גבוהה יותר.

 לסיכום, הצלחה אינה "נופלת אלינו מן השמיים". כדי להצליח צריך לעבוד. הכללים לעיל יכולים לכוון אתכם היכן להשקיע את המאמצים שלכם כדי להגדיל את הסיכויים להצליח.

בהצלחה!

דינה קידר, יועצת ארגונית ומגשרת, מאמנת אישית לחיים ומאמנת עסקית. יועצת לעסקים בשלבי הקמה, צמיחה, שיפור תפקוד, ניהול ותוצאות, ייעוץ ואימון להגעה ליעדים אישיים ועסקיים, ליצירת בהירות, לפתרון בעיות. ייעוץ גם במסגרת תכנית החונכות העסקית של התמ"ת. מאמנת לבחירת כיוון תעסוקתי, מומחית באיתור, מיון ובחירת עובדים מתאימים למקומות עבודה 0544-984436 http://keidar.net/lifecoaching/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב