דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעייתיות של השימוש במריחואנה בקרב בני נוער 

מאת    [ 20/08/2013 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2758 פעמים ]

 הבעייתיות של השימוש במריחואנה בקרב צעירים

 כיום אנשים מתייחסים לשימוש במריחואנה ע"י צעירים בני עשרה, כמשהו שלא צריך לתת עליו את הדעת. רבים מבין האנשים המבוגרים זוכרים את הימים בהם הם עצמם השתמשו בסמים אלו ויכול להיות שחלק מהם משתמשים בהם גם היום. הם מניחים שאם הילדים שלהם משתמשים בסם זה משהו נורא, אפשר לעבור לסדר היום, הם כבר יגמלו מזה באיזשהו שלב.

וגם אם לא, הפרסום הנרחב המופץ בימים אלו לגבי הפיכת המריחואנה לחוקית, מאפשר להם להסיק שהסם אינו יכול להזיק באופן חמור. בכל אופן השימוש במריחואנה, מוכח באמצעות מחקרים, מהווה בעיה חמורה לבני העשרה בימינו ונראה שהוא הרבה יותר חמור ממה שהיה בדור של ההורים. רמות ה- TCH העולות באופן מתמשך אינן תורמות לעניין. קיים גם החשש שמישהו יערבב את הסם עם חומרים מסוכנים אחרים כמו הרואין, קוקאין ומטמפטאמינים.

 על מה מצביעים המחקרים

מתוך הנתונים שנאספו, נתגלה דבר אחד ברור, בני נוער בני חמש עשרה ואף צעירים יותר, מתחילים להשתמש בסמים כגון מריחואנה. הגיל בו מתחילים להשתמש הולך ויורד ומספר המשתמשים הולך ועולה. נמצא, בכל אופן, שהמספרים גבוהים יותר בקרב בנים מאשר בנות למרות שאצל שני המינים המספרים עולים לרמות גבוהות מאד. מריחואנה זמינה ב"רמות" רעילות שונות באזורים שונים בעולם. בני נוער דיווחו על שימוש במריחואנה עד חמש פעמים ביום, על פי רוב הם דיווחו על שימוש בשעות הפנאי.

בוודאות, רוב המשתמשים נכנסים לקטגורית ביניים בה הם משתמשים לעיתים לא רק בשעות הפנאי ופחות מחמש פעמים ביום.

בעיה נוספת בה נתקלו החוקרים היא, פחות מ- 50% (41.7%) מבוגרי כיתות ח' מאמינים ששימוש בסמים כמו מריחואנה מידי פעם, הוא מזיק ורק 66.9% רואים בשימוש על בסיס קבוע כדבר מזיק. מספרים אלו אף פוחתים ככל שגילאי התלמידים המשתתפים בסקר, עולה. רק 20.6% מבוגרי כיתות י"ב  סבורים שקיים פוטנציאל לנזק למשתמשים במריחואנה על בסיס קבוע.

 במה מאמינים בני העשרה

רבים מבני העשרה אינם מאמינים שמריחואנה יכולה להזיק להם או לחילופין מאמינים כי התועלות עולות על הסיכונים. לדוגמא: רבים מבני הנוער מאמינים שעישון מריחואנה הופך אותם למקובלים בחברה, מדהימים, "קולים".

מסייע להם להתרכז, או מכהה את התחושות והרגשות הלא רצויים.

משתמשים אחרים מאמינים שהסם הוא המאפשר להם לעבור את היום צעירים אלו חווים את תופעות הלוואי של הסם היכולות להתבטא בפתיחות יתר, רוגע ושלווה. ניתן להשוות סם זה לכדורי שינה ולכדורים הניתנים במצבים של ADHD כמו ריטלין ולכן הם עלולים לחשוב שהסם באמת יעיל עבורם בדרך כלשהיא על אף הנזק שהוא טומן בחובו.

מה ההורים צריכים לעשות

חיוני מאד שההורים ישוחחו עם בני העשרה ע השימוש בסמים. חשוב לא פחות, לערב בשיחה אנשי ייעוץ מקצועיים ו/או מורים.

קבוצת אנשים כזו, הפועלת יחדיו, יכולה להוות משקל חשוב במטרה לעזור לבני העשרה להתגבר על ההתמכרות או למנוע את השימוש בסמים עוד לפני שהחל.

לדבר בפתיחות על נושא הסמים, מדוע בני נוער משתמשים בהם ובאיזה היקף, הוא, לדעת החוקרים, גורם מכריע ביכולת לעזור להם להתגבר על ההתמכרות ועל ההתנהגות ההרסנית הבאה בעקבותיה.

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב