דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תקררו את הבית בקיץ הלוהט 

מאת    [ 19/08/2013 ]

מילים במאמר: 917   [ נצפה 3352 פעמים ]

בימים בהם קרני השמש והלחות מכים בנו אנו מקבלים תזכורת מתישה לאופציה שלנו להתקין בבית מאווררים חשמליים מעבר להתקנת מזגן. מאווררים יכולים להיות אלטרנטיבה זולה וידיותית לכדור הארץ כדי להחליף את האוויר החם לאוויר קר ונעים. המיקום הנכון ביותר להתקנת מאווררים הוא באזורים שונים בבית בהם אנו מזהים כי חם ביום וקריר ויבש בלילות. המטרה היא לקרר את הבית בעזרת מאווררי חלון במהלך הלילה באמצעות הזרמת אוויר מבחוץ אשר יכול לעכב או למנוע הפעלה מיותרת של המזגן כאשר המאווררים מפסיקים את פעולתם.

מאחר ושיטה זו עושה שימוש בחשמל בשעות הלילה במקום בזמן צריכת שיא במהלך היום, הדבר מסייע להפחתת העומס על חברת החשמל ואף לפנות חשמל לאזורים הנתונים תחת הפסקות חשמל מבוקרות. שלא נדבר על חיסכון מסויים לאיכות הסביבה שכן פחות מזהמים נפלטים לאוויר כאשר תחנות הכוח לא מתאמצות יותר כדי לספק את דרישות החשמל. כדי להשתמש במאווררי חלון או לחילופין מסכי אוויר לקרר את הבית קיראו את ההנחיות להלן.

1. העריכו אם אצלכם ניתן ומתאים להתקין מסכי אוויר

* אם הטמפרטורה היא חמה מאוד עד כדי אי נוחות ו/או לח ביום ובלילה אז שיטה זו אינה מתאימה לכם. אם זה המקרה רק במהלך היום אזי התקנת מאוורר חלון יכול להועיל ולסייע בהורדת הטמפרטורה בלילה.

* אם אתם גרים במקום בו זיהום אוויר רב (לדוגמה בעיר או ברקבה לחניון אוטובסים), שימוש במאוורר חלון ישאב את הזיהום פנימה ולכן לא יסייע ויועיל ואף יגרום נזק לטווח ארוך לבריאותכם.

* שימוש באיוורור באמצעות מאוורר חלון אינו מומלץ לאלו ללא חלונות עם רשתות שכן יתושים וחרקים עלולים להכנס דרך פתחי החלונות הפתוחים. אולם גם בשיטה זו עלולים להסתנן ולחדור חרקים ויתושים בודדים ולכן יש לקחת זאת בחשבון או שלא להשתמש בשיטה זו.

* באזורים בהם אחוזי הפשע גבוהים, חלונות נגישים כשם חלונות בבית קרקע או בקומות ראשונות בבניינים הנגישים מבחוץ עשויים להוות אמצעי חדירה נוח וקל לעבריינים.

* רעשים מבחוץ יכולים להשמע חזק אם החלונות פתוחים אם כי רעש המאוורר עלול להסוות חלק מהרעש.

2. ביחרו מאוורר

באופן אידיאלי כל מאוורר צריך להיות בגודל שיתאים לחלון. הימנעו מהתקנת מאווררים הגדולים יותר מהחלון בביתכם. כמו לדוגמה מיקומם בסמוך לחלון, מחוץ למסגרת החלון שהסכנה שהם יפלו. יש לבחור מאוורר עם הספק מתאים ביחס לגודל החדר או הבית שלכם ובהתחשב בקיבולת הרוח הנושבת פנימה והחוצה (בהתחשב בעובדה כי מאווררים קטנים יותר פחות חזקים וצריכים להילקח בחשבון מספר המאווררים המותקנים לצורך חישוב נכון). אם יש לכם בית עם קיבולת אוויר גדולה למלא שלא יכולה להתאזן יהיה טוב יותר אם רוח תמשיך לזרום פנימה וכך יווצר לחץ חיובי בתוך הבית מה שימנע כניסה של אבק וחרקים כאשר הדלתות פתוחות.

3. החליטו על מיקום המאוורר בחלון

זה גם יקבע אילו מאווררים ינשפו אוויר פנימה ואילו החוצה. יש כאן שיקולים רבים שיש לקחת:

* עבודה עם כיוון זרימת הרוח, מיקום המאווררים באותו כיוון שהרוח נושבת ולא נגד. בימים בהם הרוח חזקה דיה, ייתכן מאוד כי לא תצטרכו את המאווררים כלל.

* בדירת קרקע מקמו מאוורר בחלון שישאף רוח לתוך הבית ובצידו האחר מאוורר נוסף שישאב וינשוף את האוויר מחוצה לו כאשר הדלתות פתוחות לאפשר זרימת אוויר מקסימאלית.

* לבתים רבי קומות ניתן להשתמש בעובדה שהחום עולה כדי לסייע לזרימת האוויר על ידי נשיפת אוויר קריר לתוך הקומות התחתונות והאוויר החם מתוך הקומות העליונות כולל עליית הגג ובכך תיהיה תחלופה של אוויר וזרימה סירקולצית.

* הימנעו מלהציב מאווררים בתוך פחי אשפה או באזורי חניה שבו אדים ורוחות יכולים להכנס לבית. צריכת אוויר ליד עצים או צמחים לעיתים קרובות מספקת ריח אוויר נעים, אלא אם כן אתם אלרגים לאבקת פרחים.

* מאווררים ששואבים ומספקים אוויר לעבר מוצרי חשמל כמו מקררים יכולים להעמיס אוויר קריר מהר מהרגיל ובכך להגדיל את העומס על המכשיר אז תשתדלו להימנע מזה.

* יש לזכור כי נשיבת מאוורר פנימה עלול להעיף ניירות ולכן יש להימנע בתחומים כמו משרד ביתי או לכל הפחות לאבטח את כל הניירות תחילה.

* הימנעו מלהציב מאווררים נושבים מעל פריטים יקרי ערך כמו שולחן עתיק, שטיח פרסי יקר ערך וזאת כדי למנוע נזקי מים מיותרים.

* חדרים עם מאווררים עם שאיבה פנימה יהיו מקוררים ונעימים יותר (בשל זרימת אוויר מוגברת) ויצננו מהר יותר מאשר חדרים עם מאווררים שנושבים החוצה.

4. מקמו מאווררים בחלונות

מקמו את המאוורר בדיוק במסגרת החלון וודאו כי אין מרווחים כדי למנוע בריחת אוויר מקומית. זרימת אוויר מקומית היא מקום שבו האוויר פורץ דרך המאוורר וזורם סביבו ונשאב חזרה וככה ללא הפסקה בצורה מעגלית. כתוצאה מכך האוויר במנוע מתמחם ועלול להזיק לו לאורך זמן שפעולה כזו נמשכת.

5. אטימת מרווחי החלון

אם המאוורר נשאב פנימה האוויר ישאף לצאת החוצה דרך חרירים באזור עקב עליית לחץ מקומית. מיקומם של וילונות בצדדיו של המאוורר לעיתים קרובות יעבדו במקרה כזה. מאחר והם ישאבו למסגרת החלון איפה שהמרווחים ובכך יאטמו אותם. לעומת זאת מאווררים שנושפים החוצה קשים יותר לאטימה מכיוון שהאוויר סביבם שואף לפרוץ פנימה. תוכלו למקם נייר או קרטון באותם מרווחים מצידו החיצוני של החלון. או שתרצו לבחור להתעלם מכך ובזה בעצם "תהנו" מיעילות נמוכה יותר של המאוורר.

6. הפעילו מאוורר בכל פעם שבחוץ קר יותר מבפנים

כבו אותם והסירו את המאווררים מהחלונות כאשר הבית קר דיו ובשביל לקזז את הטמפרטורה הרצויה בשעות היום. כלל אצבע הוא שהטמפרטורה היומית בחוץ במהלך שעות היום תיהיה ממוצעת ביחס לטמפרטורת הלילה בפנים. לכן אם ברצונכם לשמור על טמפרטורה של 26 מעלות בפנים כאשר בחוץ 30 מעלות ויותר אתם צריכים להוריד את הטמפרטורה הפנימית עד כדי 20 מעלות בלילה. כמובן שזה משתנה מבית לבית אבל תוכלו להשתמש בכלל זה עד שתכירו את האזור שלכם בכל עונות השנה. בדוגמה זו ניתן להפסיק את המאווררים כאשר הטמפרטורה יורדת מתחת ל 20 מעלות.

   מקדם ומשווק אתרי אינטרנט להיות במקומות ראשונים במנועי החיפוש השונים עם ידע וניסיון רב בשיווק. כי לקדם עסקים צריכים להבין, ידע הוא כוח וכוח הוא עוצמה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב