דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאריך הלידה חייב להימחק מתעודת הזהות 

מאת    [ 18/08/2013 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3543 פעמים ]

אחת השאלות הקשות אשר מתרוצצות במוחי בזמן האחרון מתמקדת בצורך האובססיבי החברתי לתייג בני אדם לפי קטגוריית הגיל. זהו הנתון החשוב ביותר שבו נתקלים דורשי העבודה בבואם לראיון ועמו עליהם להתמודד מאחר שתאריך הלידה רשום בתעודת הזהות אין המעסיק גם אם ירצה בכך יכול להתעלם מהנתון הזה. כתוצאה מכך רבים נפסלים מקבלה לעבודה בשל גילם בהתאם לנסיון אשר צברו או לא במשך חייהם, מאחר שמאדם בגיל25 לא ניתן לפי חוקים וקודים חברתיים לצפות לנסיון רב בגילאי ה-30,40 ובוודאי 50,60 המעסיק מצפה לראות הישגים מקצועיים רבים אשר ייעטרו את קורות חייו של מבקש העבודה הפוטנציאלי. ואני  הכותבת שואלת את עצמי האם הדבר איננו גובל בחדירה בלתי ראויה לזכויות הפרט ? האם גילו של אדם הוא באמת נתון שמותר שיהיה חשוף לכל מעסיק ? מדוע בני אדם נשפטים על פי גילם? האם מותר למעסיק פוטנציאלי לא לקבל אדם לעבודה בשל גילו? התשובה שלי היא לא ולא!! אין שום סיבה בעולם שתאריך הלידה יצויין בתעודת הזהות ואין שום זכות לפסול אדם בשל גילו המבוגר או הצעיר מידי.

אנו חיים בעולם מודרני שבו תוחלת החיים עלתה מאוד בניגוד לשנים עברו ובהתאם עולה גם גיל הפנסיה כל הזמן . למחוקקים אין שום בעיה לקבוע שאדם ייצא לפנסיה רק בגיל 67 אך לעומת זאת מקומות העבודה פוסלים אנשים יום יום רק בשל הגיל. האם הרשות המבצעת והמחוקקת פועלת בחוסר היגיון מוחלט , לא בתיאום עם מערכות כוח האדם בשוק העבודה? כנראה התשובה היא כן, גיל הפנסיה עולה וימשיך לעלות ללא כל הגיון וקשר למה שמתרחש בשטח . פרטי תעודת הזהות יהיו חשופים לכל דורש וזכויות הפרט ימשיכו להירמס שוב ושוב. חוסר היגיון החברתי הזה, האטימות וחוסר הרלבנטיות שולטים ורומסים ברגל גסה כל חלקה טובה.  מדוע הגיוני ונכון להוציא את נתון ה"לאום" מתעודת הזהות , אולי אינכם זוכרים קוראים יקרים אך פעם ,לא לפני הרבה שנים היה נהוג לכלול בתעודה את הזהות הלאומית של כל אחד מאיתנו, אך מוחו הקודח והבריא של המחוקק החליט לפני זמן לא רב למחוק את הסעיף הנ"ל מתעודת הזהות. מהלך נכון והכרחי שנועד להסיר את הפגיעה בזכויות הפרט בייחוד בשל הרצון לא לפסול בני אדם לקבלה לעבודה בשל מוצאם האתני. על המחוקק לקחת את השיקול החשוב הזה וללכת צעד נוסף קדימה - להוציא מתעודת הזהות את תאריך הלידה ולהפסיק לרמוס את זכותו של הפרט לפרטיות בנוגע לגילו כך השיקול האם לקבלו או לא לקבלו לעבודה לא יהיה קשור לנתון הגיל שממילא עבד ערכו ברוב העולם המודרני הנאור שם ניתן לראות מכונעי רכב בגילאי 50,60 (הדוגמה נלקחה מגרמניה שם ביקר חבר טוב שלי לאחרונה וראה במו עיניו את התופעה הנורמלית לחלוטין שלא ניתן לצפות בה במדינת ישראל שנאורותה מוטלת בספק כשמדובר בכל הקשור לזכויות הפרט) .

 

ביום שבו תיפסק כליל ביקורת ושפיטה של אדם בשל מראה חיצוני,גיל,דת או לקות פיזית כלשהי נוכל לומר בפה מלא כי אנו חיים במדינה נאורה ומתוקנת.

 

דנה גרינבאום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב