דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות כהים לרכב - כל המידע שרציתם לדעת 

מאת    [ 18/08/2013 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2614 פעמים ]

ציפוי של חלונות כהים לרכב מתבצע על ידי הצמדת ציפוי כהה לחלון הרכב. הציפוי מתבצע תמיד מהצד הפנימי של חלון הרכב (מתוך הרכב). קיימות מספר מצומצם של שיטות לציפוי החלונות בחומר כהה שמונע את קרינת השמש. השיטה הראשונה והפחות נפוצה היא התערבות בחלון (בזכוכית) של הרכב. כלומר , מכהים את החלון עצמו (את הזכוכית עצמה). השיטה הנפוצה יותר היא שיטה שבה מצפים את החלון בציפוי כהה שחוסם את קרני השמש. לשיטה זאת קיימות שתי גרסאות : 

1. עבודה באמצעות מדפסת ותוכנה מיוחדת שחותכת במדוייק את הציפוי הכהה לפי מידת החלון. בשיטה זו לא מפרקים את הכיסוי הפנימי של הדלת כי הציפוי חתוך בדיוק במידות הנכונות. כמו כן , הציפוי מתלבש בדיוק רב ללא צורך במברג , מקדחה או כל אביזר אחר. עבודה מקצועית ונקייה שלא פוגעת ברכב.

2. ציפוי ללא מדפסת מיוחדת. בשיטה זאת מפרקים את הכיסוי הפנימי של הדלת , מלבישים את הציפוי ואח"כ חותכים את העודפים. זוהי שיטה פחות מקצועית שעלולה לגרום לעודפי הציפוי להתקפל ולפרום את הציפוי מהחלון.

הציפויים הקיימים בשוק בדר"כ איכותיים וניתנת עליהם בין 3 ל 10 שנות אחריות. כשאתם באים למקום שמצפה את החלונות , בקשו לדעת כמה אחריות תקבלו על הציפוי. כמו כן , רצוי להשתמש בציפוי אמריקאי שנחשב איכותי יותר.

אז למה לעשות חלונות כהים ברכב ?

ציפוי של חלונות כהים לרכב יעיל וטוב מכמה סיבות עיקריות. הסיבה החשובה ביותר היא ההגנה מפני הקרינה של השמש שמכונה קרינה UV.
ניתן לקבל הגנה של 99% מפני קרינת UV של השמש על ידי ציפוי נכון של חלונות הרכב. כיום כולנו יודעים את החשיבות של ההגנה מפני השמש ולמעשה הציפוי משמש כמו קרם הגנה ששמים בחוף הים. כאשר הילדים שלכם , חברים או בני משפחה ואפילו חיות המחמד שלכם נמצאים במושב האחורי קרני השמש מכות דרך החלון וגורמות לנזק מצטבר. ציפוי של חלונות כהים לרכב מונע את הקרינה ואת הפגיעה בעור.

אלמנט נוסף שראוי לדבר עליו הוא שחלונות כהים לרכב משפרים את הראות , זה מרגיש ממש כמו משקפי שמש , הציפוי מונע סינוור מחוץ לרכב פנימה. במיוחד בישראל שבה השמש כל כך חזקה ויש חודשי קיץ רבים , מומלץ לצפות את החלונות של הרכב.


אם כבר נגענו בשמש ובקיץ  , אין ספק שהתקנה של חלונות כהים ברכב מורידה את הטמפרטורה ברכב ובכך מאפשרת למזגן לנוח לעיתים קרובות (הטרמוסטט שמרגיש שהטמפרטורה הגיעה למה שצריך , מפסיק את פעולת המזגן) ובכך מורידה את צריכת הדלק (המזגן פשוט לא צריך לעבוד קשה כדי לקרר את האוטו).

דבר נוסף חשוב ביותר היא הבטיחות. ציפוי חלונות כהים למעשה נצמד חזק אל החלונות ובמקרה של שבירת החלון , הציפוי מונע מהזכוכית להתנפץ להרבה חלקים קטנים. כמובן שתכונה זאת של הציפוי חשובה ביותר לבטיחותכם.

ומה אומר החוק בישראל ?
החוק בישראל קובע - ניתן להתקין חלונות כהים ברכב רק בחלון האחורי ובחלונות הצדדיים האחוריים. אסור להכהות את החלון הקדמי והחלון של הנהג וזה שלידו. יחד עם זאת , ניתן להכהות במעט את החלונות הצדדיים הקדמיים. קיימות מכוניות שמראש החלונות ברכב כהים יותר מרכבים אחרים ולכן ניתן להגיע לדרגה מסויימת של ציפוי גם בחלונות הקדמיים וכל זאת בלי לפגוע בסיכוי לעבור טסט ובלי לעבור על החוק להתקנת חלונות כהים ברכב.


שימו לב שהתהליך הוא הפיך כלומר ניתן גם להסיר את הציפוי בלי להשאיר סימנים על השמשות.


גל אוברציגר
גל רהב תקשורת מחשבים בע"מ
שירות לרשתות מחשבים , ניתוח מערכות מידע
קידום, שיווק ומיתוג אתרי אינטרנט.
http://www.vipsupport.co.il
/>gal@vipsupport.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב