דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקשר בין המחאה החברתית לקניות באינטרנט 

מאת    [ 17/08/2013 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2855 פעמים ]

גבירותי ורבותי, מהפך! נכון, לא מהפכה ואפילו לא שינוי מהותי בחיי היומיום (בהחלט לא מבחינת מקבלי ההחלטות) אבל משהו בוודאי קרה לצרכן הישראלי. הוא הפך דורש יותר, ספקן יותר ובהחלט נבון יותר. בדומה למחאה החברתית שייצגה בעיקר תסכול כלכלי, גם המהפכה המחשבתית של הצרכן הישראלי מכוונת אינטרנט. הרשתות החברתיות הקלו על העברת המסרים ללא המסננים הממשלתיים והמסחריים, ובהתאם לכך החנויות האינטרנטיות התחילו לפעול ללא המתווכים וההוצאות שנלוות לחנות פיזית.

מצחיק להיזכר שעד לפני מספר שנים הקנייה באינטרנט הייתה מלווה בתחושה של חוסר ביטחון, תחושה שהתמוססה עם לידתו של הPAYPAL, המאפשר העברת כספים בטוחה ונוחה ביותר לשימוש. אתרי קניות ברשת הישראלית התחילו לצוץ, דילים יומיים העמיסו את תיבת המיילים שלנו ואתרי השוואת מחירים הפכו את הצרכן לחכם באופן מידי. האינטרנט הפך בעשור האחרון ללגיטימי לרכישה נבונה ומשתלמת, הצעד הברור הבא הוא הצצה לשאר העולם.

יש קשר נוסף בין המחאה החברתית והתקדמותו של הצרכן האינטרנטי, הציבור הבין כי עליו להיות ספקן יותר ואמיץ בכדי לשאול "למה יקר פה כל כך?". עם השאלה הזו עלה חוזקם של אתרי הקניות בחו"ל, פתאום יכול הציבור הישראלי לרכוש את אותו מוצר (המיוצר בסין לרוב...) כולל משלוח במחירים נמוכים בחצי ואף הרבה יותר! אפילו חלוצי האינטרנט הישראלי המציאים דילים, מכירות פומביות וקבוצתיות מוצאים עצמם יקרים הרבה יותר מאחיהם מחוץ לארץ.

כיום כאשר אדם מעוניין למצוא את המחיר הזול ביותר למוצר כזה או אחר, פרוסות בפניו האופציות להשוואת מחירים בין כל החנויות בארץ, אתרי קניות ישראלים וטיפים לרכישה חכמה ברשת. אבל אופציה חדשה הופכת יותר ויותר נפוצה- השוואת מחירים בחו"ל! השוואת מחירי מוצרים (בעברית) בעולם כולו, תוך שניות ספורות הוא מסוגל להשוואת בין מבחר עצום של אתרי קניות מובילים בעולם כמו אי ביי, דיל אקסטרים ועוד. השוואת מחירי מוצרים באתרי קניות בחו"ל הינה משימה פשוטה ומהירה, היא לא מצריכה רמת אנגלית גבוהה וע"י מנועי חיפוש חכמים אפילו לא מצריכה מעבר בין כל אחד מהם.

גם שאלת המוסר הנוגעת לקנייה מחוץ לגבולות ישראל מתקשרת למחאה, לא מדובר במוצרים 'כחול-לבן' אלא במוצרים המיוצרים לרוב בסין וההבנה כי יותר זול לקנות אותם מארה"ב כולל משלוח בהפרשי מחירים מדהימים, מובילה להבנה כי שוב ושוב רכבו הסוחרים על גבינו.

אנחנו רואים סביבנו את השינוי הצרכני בכל אספקט, החל ממשכנתאות, ביטוחים, אפנה וריהוט. הסוחר הישראלי מבין כי בדומה למצב בו מתחרה מוריד מחירים ויש לתת על כך את הדעת, היום כל אתרי הקניות ברשת הפכו מתחרים לגיטימיים. הצרכן הישראלי מגלה את המחיר הכי זול בארץ- אבל משיג את המחיר הכי זול בעולם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב