דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת גבינת חוורתי 

מאת    [ 17/08/2013 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3165 פעמים ]

גבינת חוורתי - מאז ועד היום


גבינה זו מקורה בדנמרק והיא הוכנה לראשונה במאה ה-19, על ידי חנה נלסן, בעלת חווה, אשר הייתה מכינה מגוון של גבינות וביניהן גם גבינת חוורתי. חנה נלסן נסעה למקומות רבים בעולם ולמדה להכין סוגים רבים של גבינות. כאשר חזרה לדנמרק החליטה לנסות להכין סוגים שונים של גבינות חדשות על פי הטכניקות שלמדה במחלבות השונות. כך נולדה גבינת חוורתי על פי שם החווה של חנה, ומכאן נדד אופן הכנת גבינה זו לארה"ב ואירופה.


לפי ממצאים ארכיאולוגים שנתגלו, בדנמרק התחילו להכין גבינות עוד לפני 4000 שנה. על קירות  מערות בדנמרק, נמצאו ציורים מתקופת הוויקינגים שבהם מופיעות נשים חובצות חמאה. עד היום נשמרים במוזיאונים מתכונים להכנת גבינות מתקופת הוויקינגים (גם לנו יש עותק מצולם של מתכוני גבינות אלו). במאה ה- 16 הדנים הפכו ליותר ויותר מיומנים בהכנת גבינות, בכפרים ובאחוזות השונות בדנמרק. במאה ה-18 הוגבר ייצור הגבינות על מנת לענות על הדרישות הגוברות של האוכלוסייה, ולכן קבוצת חקלאים הקימה ביחד מחלבה שיתופית (קואופרטיב). הם העסיקו אנשי מקצוע בהכנת גבינות וציוד מודרני, ובעקבות שיפורים אלו, ייצרו גבינות איכותיות. החקלאים בעלי העדרים מכרו את החלב למחלבה וככל שהיה להם עדר גדול יותר כך הרוויחו יותר. עד שנת 1900 היו כבר יותר מ-1000 מחלבות שיתופיות.

מאפייני גבינת חוורתי


גבינת חוורתי הינה אחת הגבינות המפורסמות, לא רק בדנמרק, אלא גם באירופה. גבינת חוורתי מכינים מחלב פרה. היא בעלת מרקם חצי קשה עם רכות נעימה וחמאתית. גבינה זו נמסה נהדר באפייה, היא בעלת חורים קטנים, וטעמה דומה מעט לקבוצת גבינות שוויצריות. טעמה עשוי להיות מתקתק או מעט פיקנטי, תלוי במשך זמן ההבחלה. קיימים סוגים שונים של גבינות חוורתי  מעושנות, שלפעמים מוסיפים להן זרעי תבלין שונים כמו חרדל, כמון, עגבניות מיובשות, פלפל שחור, פלפל אדום ועוד. בין הסוגים הרבים של גבינות חוורתי, קיים סוג אחר של גבינת חוורתי -  גבינת קרם חוורתי, אשר מוסיפים לה כמות גדולה של שמנת, לכן היא בעלת טעם עשיר יותר, מרקמה רך יותר והיא נמסה מהר יותר.
גבינה זו נהדרת בליווי בירה ויינות אדומים כמו קברנה סוביניון ומרלו. היא יכולה לשמש כגבינת קינוח בליווי פירות כמו ענבים, אגסים ותאנים. ניתן גם להוסיף גבינה זו לסלטים, טוסטים, מרקים ופסטה.


הכנת גבינת חוורתי:


מפסטרים את החלב ומקררים אותו. מוסיפים מחמצת מזופילית?,? קלציום ואנזים?,? ומגבנים.
חותכים את הגבן ומערבבים. מוציאים מי גבינה ומוסיפים בהדרגה מים חמים באותה כמות של מי הגבינה שהוצאנו. תהליך זה עוזר להוציא את החומצה הלקטית ולמתן את טעם הגבינה. מכניסים את הגבן לתוך תבנית וכובשים. בסיום הכבישה מכניסים את הגבינה לתמלחת ל- 4-5 שעות. לאחר מכן מכניסים למקרר ההבחלה למשך שלושה חודשים ויותר. תהליך הבחלה זה מאפשר לאנזימים לפרק באופן איטי את החלבונים והשומנים. תהליך זה ישפיע על טעם ומרקם הגבינות. ככל שהגבינה תשהה יותר זמן בחדר ההבחלה טעמה יהפוך ממתקתק לחריף יותר.

אנו ב"גבינות מהלב" נלמד אתכם להכין מגוון רחב של גבינות. אנו מקיימים קורסים הן ליחידים והן לקבוצות. לקבלת פרטים נוספים הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בנייד 054-7522906 ולהתרשם מהאתר שלנו בכתובת com.גבינות-מהלב.www




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב