דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתב אישום אלימות במשפחה 

מאת    [ 15/08/2013 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3417 פעמים ]

בניגוד למה שמקובל לחשוב, אלימות במשפחה היא הגדרת מטריה לשורה ארוכה של מצבים ולא רק למקרים בהם גבר מכה את אשתו או את ילדיו. תיקים של אלימות במשפחה נפתחים גם במקרה של התעללות נפשית או התעללות פיזית בין בני משפחה שאינם בהכרח בעל ואישה. אלימות יכולה להתקיים בין אחים, נגד ילדים, נגד קשישים ועוד. חשוב להבין שלעתים קרובות עבירות של אלימות במשפחה זוכות להתייחסות חמורה יותר מצד מערכת המשפט מאשר עבירות של אלימות שאינן במשפחה.

אלימות במשפחה בעיני החוק

כפי שציינתי, העונשים המוטלים על אלו שנמצאו אשמים בהפעלת אלימות בתוך המשפחה, חמורים יותר מאשר אלו המוטלים על אשמים באלימות שלא בתוך המשפחה. על מנת לסבר את האוזן, אתן לדוגמא מספר סוגי עבירות אשר יכולות להיות במסגרת כתב אישום אלימות במשפחה. כך למשל העונש המקסימאלי על גרימת חבלה חמורה בישראל הוא שבע שנות מאסר. במידה ונגרמה חבלה חמורה על ידי בן משפחה, הרי שהעונש המקסימאלי הוא עד עשר שנות מאסר. במקרים מסוימים העונש המקסימאלי חמור פי שניים מהעונש הרגיל. הדברים נכונים במקרה של פציעה (שש שנות מאסר לעומת שלוש) או תקיפה שגורמת לחבלה של ממש (גם כאן, שש שנים לעומת שלוש ובמידה ומדובר בקטין, מדובר אף על שבע שנות מאסר). אי לכך, בכל מקרה שהוגשה נגדכם תלונה בגין אלימות במשפחה, עליכם להתייחס לדברים בכובד ראש, גם במידה ואתם יודעים כי הנכם חפים מפשע.

ההישגים של המשרד בתחום

כפי שאתם יודעים, לעתים קרובות מוגשות בישראל תלונות על עבירות אלימות במשפחה שלא קרו מעולם. מניעים להגשת תלונות כאלו ישנם בשפע, החל מסכסוך משפחתי וכלה בקנאה עזה שהתעוררה לאחר בגידה. בתחום מורכב ורגיש זה הצלחתי פעמים רבות להקל בעונשים שהוטלו על הנאשמים ולשכנע את השופטים כי די בעבודות שירות בלבד כדי להעניש את מרשי, זאת במקום ישיבה בבית הסוהר כמובן. כמו כן הבאתי לביטולם של כתבי אישום רבים בנושא, הבאתי לזיכוי של נאשמים, הצלחתי לבטל האשמות רבות בתיקים מורכבים ועוד. אני מבטיחה לכל נאשם את ההתייחסות הרחבה ביותר לנושא ואת היחס המקצועי והמעמיק ביותר שקיים. כל זאת מתוך הבנה של מורכבות התחום והכבוד המלא לכל נאשם באשר הוא.

מקרים מורכבים בהם טיפלנו בהצלחה

 אחד המקרים המעניינים ביותר בהם טיפלנו הוא המקרה של עדנה, אם חד הורית בת 47 שהוגשה נגדה תלונה בגין החשד כי ידעה על כך שאביה מתעלל פיזית בבנותיה ולמרות זאת לא עשתה דבר כדי לעצור בעדו. משרדנו הצליח להוכיח בבית המשפט כי האם לא ידעה דבר על מעלליו של הסב וכי הכניסה אותו לביתה כיוון שחששה לשלומו בהיותו קשיש דמנטי וחסר יכולת לטפל בעצמו.

מקרה נוסף שאזכיר הוא סיפורו של חיים, גבר בן 49 שהואשם כי תקף את בנו באלימות מספר פעמים. לאחר חקירה נמרצת ויסודית, הצלחתי להוכיח כי את האלימות כלפי הבן הפעיל חבר ללימודים והאב זוכה מכל אשמה.

 

עו"ד פלילי, נוגה ויזל, 052-3295296  -מגדל המוזיאון ,רחוב ברקוביץ 4 תל אביב


למידע מקיף אודות ההליך הפלילי בקרו באתר שלי tp://nogawiesel.com/  


המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב