דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתב אישום אונס 

מאת    [ 15/08/2013 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2846 פעמים ]

 

לפי החוק במדינת ישראל, אונס מוגדר כעבירת מין שבמהלכה הוחדר איבר גוף של גבר לגופה של אישה או שהוחדר חפץ לאיבר מינה של האישה בניגוד לרצונה וללא הסכמתה המפורשת. לפי החוק, האונס מופנה אך ורק כלפי נשים ולכן תקיפה מינית המבוצעת כלפי גבר לא נכללת תחת ההגדרה של אונס כי אם תחת ההגדרה של מעשה סדום. חשוב להבין כי אישום באונס הוא אישום חמור מאוד והעונש על עבירת אינוס יכולה לנוע בין ארבע שנות מאסר לבין עשרים שנות מאסר, כאשר מדובר על אינוס בנסיבות מחמירות. אי לכך, גם אם אתה משוכנע מעבר לכל צל של ספק כי מדובר בעלילת דם וכי הנך חף מפשע, עליך לבחור את עורך הדין שייצג אותך בכובד ראש ובזהירות ולהעדיף עורך דין שמתמחה בייצוג נאשמים בעבירות מין.

מקרים בהם טיפל המשרד לאחרונה

במהלך העבודה השוטפת של המשרד אני נתקלת לא אחת בגברים שביום אחד חרב עליהם עולמם עת הוגש נגדם כתב אישום אונס. בדיוק כך, במצב הלא פשוט הזה, הגיע למשרד גלעד, רווק בן 35 שניהל מערכת יחסים עם המתלוננת במשך כשלוש שנים. בכתב האישום נטען כי במהלך קיום יחסי מין עם המתלוננת שהחלו בהסכמתה, החליטה המתלוננת שאינה מעוניינת להמשיך את האקט המיני וביקשה ממנו שיפסיק בעוד הוא המשיך במעשה עד שבא על סיפוקו. חשוב להבין כי במדינת ישראל במידה והגבר לא מפסיק את המגע המיני לבקשת הנאנסת, גם במצבים בהם המגע התחיל מיוזמתה, הרי שמדובר במעשה אונס לכל דבר.

השאלה הראשונה שאני שואלת כל נאשם היא מה יכול להיות המניע של המתלוננת להגשת התלונה במשטרה. במקרה הזה התברר כי המתלוננת גילתה כי הנאשם החל לצאת עם חברתה הטובה ביותר. במהלך המשפט הצלחתי לשכנע את השופט כי בעוד למרשי לא הייתה שום סיבה לכפות את עצמו על המתלוננת, לזו האחרונה הייתה דווקא סיבה טובה להאשימו באונס. בהכרעת  הדין זוכה הנאשם מכל אשמה וכך נחסכו ממנו מספר שנים מאחורי סוגר ובריח.

גם העדות המשכנעת ביותר אינה בהכרח עדות אמת

מקרה מעניין נוסף הוא סיפורו של עומר. עומר הואשם בעבירת אינוס של חברתו לשעבר. לפי כתב האישום , עומר אנס את המתלוננת באלימות בעת שהגיעה לביתו על מנת להחזיר לו חפצים שנותרו בדירתה.  בראיות בתיק התברר  כי זמן קצר מאוד לאחר האירוע פגש עומר חבר קרוב ברחוב. החבר העיד כי עומר נראה נינוח מהרגיל והתנהג בטבעיות וכן הוכח  כי לא הופעלה כל אלימות כלפי המתלוננת. בנוסף לכך, עומר כבר החזיק במערכת יחסים רצינית זמן מה וייתכן כי התלונה הגיעה מתוך קנאה עזה וחוסר מוכנות לקבל את הפרידה. גם במשפט הזה הנאשם זוכה  מכל אשמה.

כפי שאתם מבינים, לולא הייתה ליניב ההגנה הטובה ביותר שישנה, ייתכן כי כיום הוא הוא לא היה אדם חופשי. כפי שציינו, בבואכם לבחור את איש המקצוע שייצג אתכם בבית המשפט, הקפידו לעבוד רק עם עורכי דין שמתמחים באופן ספציפי בייצוג נאשמים בעבירות מין ושמחזיקים בניסיון רב שנים בתחום.

 

 

 

עו"ד פלילי, נוגה ויזל, 052-3295296  -מגדל המוזיאון ,רחוב ברקוביץ 4 תל אביב למידע מקיף אודות ההליך הפלילי בקרו באתר שלי tp://nogawiesel.com/   המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב