דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול לוגיסטיקה 

מאת    [ 13/08/2013 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2639 פעמים ]

החברה שלך היא מפעל החיים שלך. כבר שנים שאתה עומד בראשה,משקיף מלמעלה על כל הנעשה בה ומחייך בגאווה על כל ההישגים הרבים שצברה לאורך השנים. אך הנה בשנים האחרונות חלה ירידה מסוימת בהכנסות החברה,בתפוקה שלה ובשביעות רצון הלקוחות גם כן. גירדת בראשך וניסית להבין מנין הבעיה נובעת ומה בדיוק לא עובד כשורה בחברה. האם יתכן שמנהל ותיק ומוצלח כמוך קיבל החלטה שגויה כל כך עד שהיא משפיעה על כל תפוקת החברה? ועוד מבלי לשים לב? ובכן התשובה טמונה דווקא במה שלא עשית,יותר מאשר במה כן עשית. כיום בעולם החברות והמסחר המודרני,כל חברה או גוף שמעוניינים להתנהל כראוי,נעזרים בחברת ניהול לוגיסטיקה. כך שאם אתה מעוניין להניח את האצבע על הנקודה ממנה התחילו הבעיות בחברה,ככל הנראה תהיה זו הנקודה בה החלטת להמתין עם הבחירה בשירותי ניהול לוגיסטיקה של חברה חיצונית ככוח עזר הכרחי לחברה שלך. כיום,חלוקת התפקידים בחברות ובגופים הגדולים הולכת ומתבהרת וכבר ברור שתפקידו של המנהל איננו להיות אחראי בפועל על כל שרשרת האספקה ועל כל שאר הדברים הנלווים וכרוכים בשירותי ניהול לוגיסטיקה. בדיוק בשל כך,מציעות חברות חיצוניות המתמחות בכל התהליך של ניהול לוגיסטיקה מתן עזרה בשירותי ניהול לוגיסטיקה לחברות שנדמה שמתקשות בכל נושאי הלוגיסטיקה והטכניקה בכלל וממילא בנושאי ניהול לוגיסטיקה בפרט.

נשאלת השאלה מהו אם כן ניהול לוגיסטיקה? ובכן לשם כך,בטרם ניגע בביטוי "ניהול לוגיסטיקה",ניגע קודם כל במונח "לוגיסטיקה" עצמו. המונח לוגיסטיקה אוזכר לראשונה בהקשר צבאי תחת המשמעות של ארגון צבאות. שם ניהול לוגיסטיקה שימש למטרות אספקת תחמושת,מזון וציוד באופן סדיר לחיילים. חברת ניהול לוגיסטיקה סינית היטיבה להגדיר בעבר מהו התחום בו נוגע ניהול לוגיסטיקה – "שרשרת הספקה היא רצף מורכב של פעילויות והחלטות המקשרות בין מקורות חומרי גלם לבין תהליכי הייצור והצרכן הסופי,הלוגיסטיקה היא הניהול של שרשרת ההספקה הזאת".למעשה,המטרה של ניהול לוגיסטיקה היא להטמיע תהליך נכון של שרשרת אספקת המוצר ללקוח. משמעות הדבר היא,שתחת הכותרת "ניהול לוגיסטיקה" ניתן לציין מגוון תת-תחומים שנמצאים באחריות האחראי על ניהול לוגיסטיקה בחברה וביניהם אחריות על הייצור,הרכש,הייבוא,הייצור,האחסנה ועוד. שימו לב עד כמה מהותי הארגון והניהול של התקין של שרשרת תהליכים שכזו ובכמה תחומים מהותיים של החברה היא כוללת! בדיוק בשל אי מודעות לחשיבות התחום וליכולת של חברות ניהול לוגיסטיקה חיצוניות לסייע בו,חברות רבות מוצאות את עצמן בצמיחה איטית במקרה הטוב ובתהליכי קריסה במקרה הרע. בין אם מדובר בכשלים ארגוניים ובין אם באי סדרים בכל התחומים שציינו,כמו - רכש,מלאי וכדומה,חברה חיצונית של ניהול לוגיסטיקה היא הכתובת והיא הגורם שיכול לקחת את החברה שלכם ובאמצעות תהליך מסודר ואחראי של ניהול לוגיסטיקה – למנף אותה חזרה למקומה הראוי. קחו לדוגמא את ספירת המלאי. ספירת המלאי הינה פעולה (הנכללת בתחומי האחריות של ניהול לוגיסטיקה) שבאמצעות ניהול נכון של חברת ניהול לוגיסטיקה יכולה להוות את ההבדל בין חברה מצליחה לבין חברה כושלת. ישנן חברות שלא מקפידות על פעולות הכרחיות כמו ספירת מלאי (שלא לדבר על שימוש בשירותי ניהול לוגיסטיקה) ומשלמות על כך בהפסדים ניכרים. באמצעות ספירת מלאי לצורך העניין,ניתן להימנע מרכש מיותר (ובכך גם מהוצאות מיותרות),מהבטחות שווא ללקוחות ומשאר מרעין בישין שחברת ניהול לוגיסטיקה מסודרת הייתה יכולה למנוע בעבורנו לו רק היינו נותנים לה את המושכות. מלבד אחריות על העניין עצמו,חברת ניהול לוגיסטיקה יכולה לסייע לנו גם בהפיכת התהליך עצמו ליעיל ופשוט יותר באמצעות טכניקות מודרניות ויעילות.      

לסיכום,כיום ניהול לוגיסטיקה הוא צורך נדרש וחיוני לכל חברה או עסק שמעוניין להתמודד בצמרת בעולם החברות התחרותי של ימינו. באמצעות ניהול לוגיסטיקה תוכלו לקחת את כל הטוב שטמון בחברה שלכם ולהוציא אותו מן הכוח אל הפועל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב