דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות של ענף האופניים החשמליות 

מאת    [ 12/08/2013 ]

מילים במאמר: 1156   [ נצפה 2541 פעמים ]

הסודות של ענף האופניים החשמליות

 

ככל שהאופניים החשמליות הופכות לפופולריות הולך ועולה הבלבול של הצרכנים.

לקוחות רבים שואלים, ובצדק למען האמת, מדוע צריך לשלם סכומים של 6,500-7,000 ש"ח על חלק מהאופניים החשמליים, והאם הם באמת אופניים טובים יותר, ושווים את ההפרשים במחירים?

ובכלל – איזה מותג לרכוש? יש כל כך הרבה בשוק – מה טוב יותר ממה? והאם ההפרשים בכסף שווים את המחיר.

ובכן... אחד הסודות הגדולים של ענף האופניים החשמליות הוא שהתשובה לשאלה הראשונה (האם עלות שווה איכות) – היא לא תמיד, ולא בהכרח כן.

אופניים  חשמליות יקרות יותר הן לא תמיד טובות יותר.

מדוע זה ככה?

ישנם מחקרים פסיכולוגיים, ומחקרים שיווקיים, שמוכיחים בבירור שככל שאדם משלם יותר על מוצר או שירות הוא נהנה ממנו יותר.

אולי המחקרים האלו לא לקחו בחשבון את הזן הישראלי המיוחד שמה שהכי חשוב בשבילו זה "לא לצאת פראייר".

קחו לו כליה, קחו לו את הילדים... אבל רק – "שלא ייצא פראייר".

ויחד עם זאת – המחקר הזה נכון גם לקהל הישראלי – אבל הקהל הישראלי מוכן לשלם יותר – אם באמת המוצר שלו שווה יותר!

הוא לא מוכן לשלם יותר – ולפעמים 1,000 ש"ח יותר – על אותו המוצר.

אבל – וזה מה שחשוב – הוא לא מוכן לשלם – רק אם הוא מודע לדברים! מה שקורה בפועל, בפרט בעניין של אופניים חשמליות מתקפלות, זה שהצרכן הישראלי – משלם את ההפרשים האלו – וגם מבסוט!

אם הוא לא מודע לדברים, ומוכרים לו את אותו המוצר, או אפילו מוצר נחות יותר, ביותר כסף, ומשכנעים אותו שהמוצר שהוא רכש הוא טוב יותר... הוא ייקנה! הוא ישלם!

אז איך אפשר לא לצאת פארייר?

קודם כל צריך לדעת שיש בשוק כמה וכמה מוצרים דומים עד כדי זהות – שנמכרים בפערי מחירים של מ 500 ש"ח, ועד 1,000 ש"ח למוצר כמעט זהה בחלק מהמוצרים.

דוגמאות?

אנחנו לא יכולים לתת כאן שמות ספציפיים של מותגים, זה לא נכון לנו משפטית וגם לא תדמיתית, אבל אנחנו כן נציין שיש לא פחות מ 6 יבואנים בארץ שמייבאים מוצר מאותו המפעל בדיוק – בשינויים מינוריים אחד מהשני, ובהבדל העיקרי הוא – המדבקה של המותג.

כאן יש 1,000 ש"ח של פער אחד מהשני.

לדגם פופולרי וידוע אחר, שוב,  יש גרסא זהה בעליל, שנמכרת בכ 500 ש"ח פחות.

אז איך תדעו מה הדגמים ואיך לבחור?

שמות ועניינים – שוב אנחנו לא ניתן את זה כאן וזה לא לעניין ולא מכובד.

מצד שני – מה שאנחנו כן יכולים לעשות – זה להציע לכם את האופניים החשמליות הטובות ביותר שאנחנו יכולים להציע במחירים הטובים ביותר.

ואנחנו מעדיפים שלא תשאלו אותנו על מוצרים ואנשים אחרים אלא שפשוט תקבלו את ההמלצות שלנו ותדעו שאם יש משהו שלא המלצנו לכם עליו... אז הוא כנראה טוב פחות ממה שאנחנו מציעים לכם.

זהו זה.

מה עוד רלוונטי לעניין הזה?

למעשה אפשר לתת כלל אצבע בסיסי – ככל שקראתם על המוצר בעיתון יותר, וככל שהוא יקר יותר, רוב הסיכויים שאפשר למצוא מוצר זול יותר בכ 1,000 ש"ח בפחות, ובחלק מהמקרים יותר, אותה רמת איכות.

רוב הקוראים שלנו – של המאמר הזה, לא יאמינו לנו ולא יאמינו למה שאנחנו כותבים פה.

אנשים חושבים, ורוב הפעמים בצדק – שהמחיר מדבר ושאי אפשר לרמות בכסף, ושמה שיקר יותר הוא גם איכותי יותר.

אנחנו מסכימים – אבל שוב – ברוב הפעמים וברוב השווקים זה ככה.

השוק של האופניים החשמליות נכון להיום הוא שוק די פרוע.

לא לגמרי פרוע, אבל אחרי שלוש וחצי שנים מאז שנכנס התקן לתוקף יש שתי מגמות עיקריות בשוק.

מגמה אחת היא של יציבות – היבואנים הוותיקים של אופניים חשמליות תפסו מעמד בשוק, חלקם מוכרים יותר, חלקם מוכרים פחות, הם מוכרים נכון להיום באותן רמות מחירים שהם מכרו בעבר ופחות או יותר באותם מדרגי האיכות.

אגב אפשר להדגיש שרוב האופניים החשמליות שנמכרות בארץ הן אופניים חשמליות מתקפלות. אופניים חשמליים בגודל תקני נמכרים בעיקר באזור חיפה והצפון ובאזור הדרום משום מה (בפריפריה...)

קנייה מאחד מאלו היא בדרך כלל קנייה טובה – אם כי בחלק מהמקרים יש הזדמנויות טובות יותר, וחלק מהיבואנים הוותיקים הם איכותיים מאד, אבל פחות מוכרים לקהל הרחב – והמוצרים שלהם מוצעים בחלק הנוח יותר של המחירים!

מנגד, מגמה שנייה היא של שוק פרוע שנכנסים אליו עוד ועוד גורמים.

מתברר, שאנשים רבים החליטו שענף האופניים החשמליות מהווה הזדמנות להתעשרות מהירה

מידיעה אישית – מכון התקנים מלא בערמות של אופניים חשמליות שממתינות לקבל אישורי יבוא.

חלקם כבר קיבלו אישור ויבואנים חדשים רבים הכניסו מכולה אחת או שתיים לארץ.

הבעיה עם אותם יבואנים היא שחלק גדול מהם נמחקים אחרי היבוא של מכולה אחת או אחרת. הסיבה העיקרית היא סוללות באיכות ירודה, שגורמת לאותם יבואנים להצטרך להחליף את הסוללות בסוללות איכותיות – מה שמוחק להם את הרווח ואת המוטיבציה להמשיך ולייבא...

יבואנים חדשים רבים מוצאים את עצמם גם במצב של תחשיבי רווח לא נכונים. הם מגלים מהר מאד שהעלויות של התקינה ושל אישור מכון התקנים למכולה שנמצאת בדרך שונים לחלוטין ממה שהם לקחו בחשבון – ושזה מייקר להם כל זוג אופניים בכמה מאות שקלים טובים לכל הפחות והלכה למעשה מוחק להם את הרווח.

היבואנים הוותיקים כבר משופשפים עם העניין הזה, ויודעים להעביר את האופניים אישור תקינה בקלות (לא תקינה ראשונית – אישור תקינה הוא למעשה הליך שבו כל משלוח חדש שמגיע לארץ נבדק ומקבל אישור של מכון התקנים, מכון התקנים לוקח דוגמא אחת מתוך המשלוח ומבצע בדיקה על מנת לאשר שהמשלוח מתאים וזהה למה שעבר אצלו תקן).

רוב היבואנים החדשים האלו לא שורד, למרות שחלקם בחרו לייבא אופניים שנראים על פניו לא רעים מבחינה מכאנית (כלומר מכאניקה, ללא חשמל), אולם איכות המערכת החשמלית שלהם עדיין מוטלת בספק גדול – ושוב, כבר היו דברים מעולם.

מה עושים עם מה שלמדנו כאן?

 איך תבטיחו את עצמכם בסופו של דבר ותרכשו אופניים חשמליות טובות ושמתאימות לכם – 1. רכישת אופניים ותיקים בארץ שמיובאים על ידי יבואן ותיק שהוכיח את עצמו בשירות ואחריות. (לצערנו, חלק מהיבואנים הותיקים לא ממש הוכיחו את עצמך בשירות ואחריות, על אף שהם מוכרים ומפורסמים –ולא צריך לחפש יותר מדי בעניין הזה, מחקר בסיסי באינטרנט מלמד בדיוק על מי ועל מה מדובר). 2. רכישה בהמלצת מוכר אמין. ותשפטו בעצמכם לגבי העניין הזה. בעיקרון, מי שיסביר לכם יותר ולעומק, ומי שעובד עם מגוון גדול של יבואנים בדרך כלל יעשה את העבודה היטב (כך שהוא מוכר לכם את מה שמתאים לכם, ולא את מה שפשוט יש לו כי הוא עובד עם יבואן אחד או שניים לכל היותר).

מה שמזכיר לנו עוד סוד של הענף... יש המון מוכרי אופניים חשמליות שאינם מקצועיים. אנשים אלו הם מוכרי אופניים רגילים טובים ואפילו מקצועיים. ואפילו גם אנשים טובים.

אבל באופניים חשמליים... הם לא ממש מבינים.

פשוט נכנס אליהם לעסק יום אחד משווק של אחד מהיבואנים החדשים או הוותיקים והציע להם לעבוד איתו ו... מאז הם מוכרים, אחד, שניים או מקסימום שלושה סוגים.

כדי להתאים באמת אופנים חשמליות לצרכים של הלקוח, של כל לקוח, צריך להחזיק מגוון גדול של אפשרויות. גם אם אין הכל תמיד במלאי, לפחות יש את ההיכרות עם האופניים ואת היכולת לספק אותם. 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב