דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בכאבי פרקים 

מאת    [ 11/08/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2695 פעמים ]

טיפול בכאבי פרקים

טיפול בכאבי פרקים

טיפול בכאבי פרקים זה דבר חשוב, כמובן. אבל לא חייבים לסבול בגללו- ישנן דרכים טובות יותר שרצוי לבדוק כששוקלים טיפול בכאבי פרקים. כשמגיעים אלינו לקוחות המבקשים טיפול בכאבי פרקים, קודם כל נרצה לבצע תהליך מקדים- אנחנו רוצים לדעת עד כמה חמור הכאב. נרצה גם לדעת האם מדובר על כאב בעוצמה שלא מאפשרת ללקוח לתפקד, או האם זה "סתם" כאב מציק ומעצבן? האם הכאב גורם להגבלות או הפרעות בתנועה? כל אלה הם מרכיבים חשובים בבניית תכנית.

כשאנחנו מחפשים לבדוק את השפעות הכאב על הגוף והתנועה, אנו מבצעים בדיקת FMS, או Functional Movement Screen. בדיקה זו מאפשרת לנו לבדוק באיזו מידה פוגם הכאב ביכולות ומיומנויות התנועה של הלקוח. טיפול בכאבי פרקים יצריך לבדוק את טווחי התנועה של המפרקים הבעייתיים, על מנת לזהות בדיוק על אלו מפרקים יש לעבוד.

לאחר שאנחנו יודעים  אילו השלכות שיש לכאבים על גופו של הלקוח ועל יכולות התנועה שלו, ובמקרים החמורים גם הפנינו את הלקוח לרופא על מנת לשלול בעיות נוספות, אנחנו יכולים להתחיל.

אז מה יכלול תהליך של טיפול בכאבי פרקים? אנחנו משתמשים בתוצאות בדיקת ה-FMS כדי לייצר עבור הלקוח תכנית אימונים. תכנית האימונים שנבנה, בצורה בטוחה ומדורגת, תחזיר לו את היכולת להניע את המפרקים ללא כאב. אנחנו מבינים שרק הפחתת כאב, בלי צמצום ההסתברות שהוא יחזור, היא רק חצי עבודה. לכן נפעל גם כדי לחזק את המפרק או את תבנית התנועה, על מנת שלא תהיה הישנות של הכאב.

כשמנסים להחזיר יכולות תנועה למפרק מסוים, ולהפחית כאב, יש לבצע תנועות עם עומס מינימלי על המפרק, על מנת שהמוח יפסיק לשדר לנו שתנועת המפרק מהווה סכנה. סביר מאוד להניח שנתחיל עם תנועה בשכיבה, כאשר אין משקל על המפרק הבעייתי, ולא בעמידה. המטרה המרכזית שלנו פה היא החזרת טווח התנועה המלא למפרק, ווידוא שאין נזק מבני. כפי שצוין קודם,  לאחר שנעשה את זה, נרצה לחזק את המפרק, או את התנועה שנפגעה (למשל- הרמת רגל או כריעה), על מנת למנוע את חזרת הכאב. אופציה לחיזוק יכולה להיות עבודה (נכונה!!!) עם משקולות או קטלבלז, או תרגילים ספציפיים אחרים.

הדגש המרכזי שאנחנו מציעים בנושא טיפול בכאבי פרקים- טיפול בכאבי פרקים צריך להיעשות בצורה מהנה או לפחות מעניינת. יש להדגיש את ההנאה (לא על חשבון תנועה נכונה!), ולשחק כמה שיותר. למה? כי זה עוזר, כי זה מניב תוצאות טובות יותר, כי הלקוח יתמיד יותר (שוב- זה כיף), וכי אפשר, אז למה לא?

נדב שושןPrimal move
אימון פונקציונאלי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב