דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אני צריך עזרה בניהול 

מאת    [ 10/08/2013 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1850 פעמים ]

עם תשאל גננת או גנן אם הם מכירים את העסק שלהם ואוהבים אותו הם יגידו לכם בוודאות, כן, הם אפילו ימשיכו ויספרו לכם עד כמה הם אוהבים את העסק ונהנים מכול רגע שהם עוסקים בו, אותו דבר עם נשאל ספר או חשמלאי, או מתקין מזוג אויר, רופא עו"ד, קוסמטיקאית וכמעט כול בעלי מקצוע חופשי בשאלה אם הם אוהבים את העסק שלהם, ונהנים כול בוקר לקום לקראתו סביר להניח שהתשובה שתתקבל תהיה "כן אנו קשורים לעסק שלנו"

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני ארצה לשאול את אותם אנשים ששאלתי קודם "אם הם יודעים לנהל את העסק שלהם" אני בטוח שאקבל תשובות מהוססות. האמת ברור לי שאני יקבל תשובה מהוססת כי זה ברור שמי שמקצועיותו היא פרנסתו לא דווקא תחום הניהול הוא החלק החזק במקצועיות שלו ומכאן מתחילים הצרות הגדולות.

תראה לו בא לי כול כך חשק לצאת לעבודה כי משהו לא מסתדר לי בהכנסה, אני עובד קשה אבל לא רואה את הכסף, או היום אני צריכה לפתוח את הקליניקה אבל אני לא יודעת איך אשלם את חשבון החשמל, או אני עובד ועובד ומוזמן להרבה מקומות, הלקוחות מרוצים ממני אבל אני לא יכול לתרגם את זה לכסף. ועוד סיבות מסיבות שונות בהם מתנגש המקצועיות ביחד עם ניהול העבודה.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי ברור לי כי בעל המקצוע לא תמיד יש לו גם את כושר ויכולת הניהול של העסק שלו, שהרי גנן או חשמלאי או קבוצת חשמלאים אשר עובדים בשטח לא בטוח שהם יודעים לנהל נכון את העסק שלהם, לבדוק את ההוצאות שלהם, לשים בקרה על העסק שלהם, לדעת למנף את העסק שלהם ממקורות בנקאים והכי חשוב לדעת לשמור על תמחיר נכון ושיווק ומכירות עוקב.

כ יועץ עסקי יוצא לי להיפגש עם בעלי מקצוע חופשי אשר הגיעו אלי כתוצאה מטרום קריסה כאשר את הנהלת החשבונות מנהל האישה, ברגע שהתזרים לא מרשה "לוקחים הלוואה מהבנק " או הלוואה מחברת כרטיסי האשראי" וכך מתגלגלים בלי לדעת עם הטיפוס על גג הבניין לסידור כבלי החשמל בכלל מותירים למקצוען שלנו לשלם את גן הילדים של בנו הצעיר.

ניהול הוא מקצוע, בדיוק כמו חשמלאי, בדיוק כמו קוסמטיקאית, בדיוק כמו גנן ובדיוק כמו רואה חשבון או עורך דין. אז מה עכשיו תשאלו אותי האם כול בעל מקצוע צריך לקחת לעצמו מנהל לעסק, ואם לא מנהל לעסק אז יועץ עסקי או ליווי עסקי, ואני אומר לכם כן. כפי שעצמאי לוקח לו מנהל חשבונות או רואה חשבון או יועץ מס הוא צריך להחזיק באמתחתו יועץ ומלווה בתחום הניהול, בפגישה שבועית על מנת שזה האחרון יוכל להפוך את עיסוקו של בעל העסק ל"עסק". 

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב