דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק, פרסום, מיתוג ובידול - בואו ונעשה כאן סדר 

מאת    [ 09/08/2013 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 1749 פעמים ]

שיווק פירושו מציאת קהל היעד המתאים למוצר או לשירות שלך.
השיווק כולל יצירת תדמית המתאימה לעסק בעיני הלקוחות, הגדרה של קהלי היעד, ההגעה אליהם וטיפול בכל המשתנים המשפיעים על תהליכי המכירה ובפרט קביעת המחירים, דרכי הפצת המוצר, הפרסום, יחסי הציבור וקידום המכירות. יש המכלילים גם את השירות לאחר המכירה כחלק של השיווק. 

קהל היעד של כל עסק עשוי להתחלק לשניים – הקהל המקצועי דרכו מופצים מוצרי החברה והצרכן הסופי ולפעמים מגדיר המשווק חלוקות מפולחות יותר.

למשל במקרה של משקאות קלים, שימו לב לכך שקוקה קולה מפרסמת לכל מי ששותה אבל לא מוכרת ישירות לצרכן הסופי אלא לקהלי היעד המתווכים: בעלי החנויות, הסופרמרקטים, המסעדות והדוכנים. הצרכן הסופי קונה אצל הגורמים המתווכים.
פרסום – הוא אמצעי להעברת מסר ויצירת דיאלוג עם קהלי היעד ע"י קניית שטח או זמן באמצעי תקשורת המונים (טלוויזיה, רדיו, עיתונים, אינטרנט וכד'). מטרותיו העיקריות של הפרסום הן: יידוע, שכנוע, אזכור, חיזוק עמדות והנעה לפעולה.
יחסי ציבור – העברת מסר משפיע על הקהל דרך אמצעי תקשורת המוניים (טלוויזיה, רדיו, עיתונים, אינטרנט וכו') בלא תשלום עבור השטח או הזמן המוקצה למסר אלא בשכנוע של הכתבים והעורכים להקצות לכך מקום או זמן.
כך למשל הצבת מודעה למוצר בעיתון או בבאנר באתר כלשהו באינטרנט נכללת בתחום הפרסום ואילו סקירה של המוצר ע"י עיתונאי או בלוגר ברשת נכללת ביחסי ציבור.
קידום מכירות – אוסף של טכניקות ואמצעים לעידוד חשיפה או רכישה של המוצר או השירות. לדוגמא: מבצעי 1+1 בחנויות, תערוכות מקצועיות בהן החברה משתתפת וחושפת את מוצריה ואת המותג לקהל היעד, חלוקת ברושורים לקהל יעד, הצבת אמצעי תצוגה במקומות ההפצה, קופונים באינטרנט ועוד.
מיתוג – הגדרה עצמית של מוצר או שירות במטרה להעניק לו זהות מובחנת ע"י קהל המטרה.
יצירת מותג עם אישיות מזוהה מתחילה בבחירת שם הולם וקונספט שיווקי, עיצוב וקביעת צבעים אופייניים, יצירת לוגו וכדומה, תוך ליווי צמוד ועקבי ככל האפשר של מערך תקשורת לקהל המטרה.
מותג מצליח ייתפש בעייני קהל המטרה כנציג אותנטי של סגנון חייו, תשוקותיו והגשמת חלומותיו או כבעל סמכות בתחום ואפילו כסמל סטאטוס.
מרכיבים חיוניים למותג מצליח הם היקף פרסומו - מותג חייב שהעולם יידע בדבר קיומו ועקביות - לא כדאי להחליף את שם המוצר או הסלוגן לאחר תקופת חשיפה קצרה.
דוגמאות למותגים: "קוקה קולה", "סומפי", "בנק הפועלים" ואפילו "חומוס אבי" או "המכולת של יוסי". ברור ששלושת הראשונים הם מותגים כי הם מוכרים ומפורסמים אבל גם שני האחרונים הם מותגים, אפילו אם רק בשכונה שלהם מכירים אותם.
מותג חזק משפיע על העדפותיו של הלקוח, תורם להגדלת מחזורי המכירות, ואפילו משפיע על ערך החברה.
בידול – המחשת יתרון יחסי במוצר או בשירות כדי ליצור הבדל בין העסק ובין מתחריו.
כיצד עסק יכול לבדל את עצמו ממתחריו? במציאת פתרון חדשני לבעיה בתחום, בהוספת שירותים חדשים שעדיין לא קיימים אצל מתחריו, ביצירת מהות קונספטואלית חדשה או ע"י יצירת תדמית מקצועית יותר.
שירות – מתן מענה לציפיות הלקוח לפני המכירה ולאחריה, טיפול בסוגיות הלוגיסטיות הקשורות במוצר ובשירות (אריזה, הובלה, הנהח"ש וכו') וגם בדברים אותם הצרכן מגדיר כ"בעיות".
עסק יכול לבדל עצמו באמצעות שירות ייחודי אותו מציע. למשל לפני המכירה השירות כולל פגישה עם הלקוח, מתן יעוץ והצעת מחיר ללא כל התחיבות מצד הלקוח. אחרי המכירה – השירות כולל מתן מענה ללקוח, תיקונים ועמידה במסגרת האחריות שניתנת ללקוח.

חן נירן קופירייטר למקרים קשים www.chennirran.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב