דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון וטיפול בפיסורה 

מאת    [ 08/08/2013 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 2890 פעמים ]

 

פיסורה אנאלית, מוגדרת כקרע או סדק בתעלת פי-הטבעת.
לעיתים היא עלולה לגרום לכאבים לא נעימים, לאחר ביצוע הצרכים, אך במידה ומדובר בפיסורה כרונית, דווקא הכאבים פחותים. הפיסורה נגרמת בד"כ מפעולת מעיים קשה וממוקמת ממש בקו האמצע של הישבן, בפתח החיצוני של פי-הטבעת במקום שבו יש פחות תמיכה בדופן המקיף את המקום
הקרע יכול להיות שטחי או אף עמוק מאוד, אל תוך השריר.

  מי וכמה סובלים מפיסורה כולם חשופים בעת יציאה קשה, להיווצרות של פיסורה. החלוקה בין נשים לגברים – 50%-50% כשניתן למצוא יותר מקרים אצל נשים, פיסורה לאחר לידה, כתוצאה מקרע בזמן לידה. פיסורה  בתינוקות היא גם שכיחה בגילאים שבין 6 ל-24 חודשים, הסיבה לכך יכולה להיות או מלידה או כתוצאה ממעבר של מזון קשה לעיכול.  

הסיבות להופעת פיסורה כפי שהסברנו, פיסורה נגרמת מפגיעה בתעלת פי-הטבעת עקב: א. מעבר של צואה קשה בתעלת פי-הטבעת. ב. בזמן עצירות, עקב המאמץ שבדחיפת הצואה. ג. שלשולים תכופים. ד. פיסורה יכולה גם להגרם ממאמץ בזמן הלידה. ה. בדיקה רקטלית עלולה לגרום לפיסורה.!  

הסימפטומים האפשריים של הפיסורה פיסורה גורמת לתחושה של כאב חד, צריבה או תחושת דקירה, בזמן פעולת מעיים.
הכאב במקום, שעלול להיות חזק, יכול להמשך למספר שעות. פיסורה יכולה לגרום לתחושת גרד. לעיתים יופיע פס דמי על נייר הטואלט או יופיעו מס' טיפות יחידות של דם באסלה. כמו כן, בפיסורה ניתן לעיתים להבחין כי הצואה בעלת גוון צהוב או לחילופין צבעה הוא כהה מאוד.  

אבחון פיסורה , בדרך כלל אבחון הפיסורה נעשה על ידי פרוקטולוג. רוב הרופאים יוכלו לאבחן פיסורה, על ידי הקשבה לתלונות ובדיקה קלה של פי-הטבעת.
בד"כ הפרוקטולוג יראה את הפיסורה ע"י הפרדה עדינה של שני חלקי הישבן. לעיתים הרופא ישתמש באנוסקופ, שהוא צינור חלול עם נורה קטנה בקצהו, כדי לבצע בדיקה רקטלית.
במידה והכאבים חדים, ניתן להמתין עד שהפיסורה תרפא מעט.

טיפול בפיסורה

הטיפול המוכר והראשוני שמנסים בדרך כלל הוא טיפול תרופתי שניתן על ידי רופא על ידי תרופות מרשם נפוצות כרקטוג'סטיק ונפידיפין . תרופות אלו מכילות מאלחשים כימיים במינונים שונים ובשל ההרכב שלהן ,יש להן  תופעות לוואי כשהעיקרית בהם היא כאבי ראש/מיגרנות.

טיפול הטבעי בפיסורה

הטיפול הטבעי, לעומת זאת, מחזיר לרקמות את אותם רכיבים להם הוא זקוק כדי להחלים הכי מהר שאפשר ללא תופעות לוואי והנצחת המצב הקיים. בנוסף המשחה מכילה מאלחשים טבעיים הפועלים ללא שום תופעות לוואי.

הטיפול הטבעי מאאפשר הקלה מהירה ברמת הכאבים , איחוי מהיר מאוד של סדק הפיסורה ועד לריפוי של פיסורה כרונית. ולכן כבחירה ראשונה מומלץ טיפול טבעי בפיסורה

הנסיון שלנו מראה כי התערבות כירורגית צריכה להיות אחרי שיקול דעת והבנה כי יכולות להיות תופעות לוואי לניתוח פיסורה וכי בכל מקרה,פיסורה יכולה לחזור,טיפול טבעי בפיסורה, ייתן מענה מושלם ללא התערבות כירורגית.

 

"שמן טוב רפואה טבעית" איבחון, פתרונות וטיפולים ברפואה טבעית . מוצרי מרפא וקוסמטיקה טבעית. ניקוי הגוף מרעלים בשיטה ייחודית  http://www.shementov-nature.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב