דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלבים הבסיסיים בבניית אתר 

מאת    [ 08/08/2013 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2278 פעמים ]

שלבים כלליים בתהליך בניית אתר

מרבית הבדיקות הראשוניות ואף חלק גדול מרכישות של מוצרים או שירותים, מתבצעות כיום על ידי צרכנים ברשת האינטרנט. לכן, בעשור השני של שנות האלפיים אתר אינטרנט הינו בגדר חובה עבור מרבית העסקים. לפני שניגשים למלאכה, חשוב להבין לפחות באופן בסיסי את התחום ומרכיביו השונים, על מנת שהאתר ימשוך את קהל היעד המבוקש ויזכה לחשיפה רחבה במנועי החיפוש.

 

הגדרות ובדיקות

כמו בתחומים רבים אחרים, השלב הראשון בתהליך בניית אתרים הינו הגדרות מטרותיו של האתר. הגדרות אלו כוללות בעיקר את סוג האתר, תכניו העיקריים, ייחודו והערך המוסף שלו, השווקים וקהל היעד שאליהם הוא פונה. חשוב לדעת כי קיימים מספר סוגים של אתרים ושכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת, כמו אתר תדמית המיועד למיתוג ופרסום העסק, או חנות וירטואלית שהינה אתר מכירות ברשת. בעזרת רשימת תפוצה ניתן למקד ולפלח את קהל היעד הספציפי על אפיוניו וצרכיו השונים, ובנוסף לכך חשוב להכיר את השווקים הייחודיים לאתר, כולל בדיקת אתרים מתחרים.

 

דומיין ואחסון אתרים

לאחר הגדרת המטרות והאפיון הכללי יש לבחור שם לאתר ולדומיין שלו, כלומר כתובת היכולה להופיע בסיומות שונות מקומיות ובינלאומיות. חשוב לבחור בשם קליט הקשור למהות העסק, ושהינו שכיח בתוצאות של מנועי החיפוש. בנוסף, לאחר בחירת שם דומיין יש לבדוק כי שם זה פנוי באתר איגוד האינטרנט הישראלי, ולרכשו מספק המורשה לכך תוך העדפת חברת אחסון האתרים בה בחרתם. מחברות אחסון אתרים שוכרים חבילות אחסון על שרתי מחשב חיצוניים וייעודים, כאשר גודל החבילה מותנה בגודל האתר ובכמות הפעילות והתנועה בו. בתוך כך, יש לשקול היטב את הבחירה בין אחסון אתרים בחו"ל או עם חברות מקומיות בישראל.

 

בניית האתר ועיצובו

ניתן לבנות אתר באופן עצמאי ובחינם, בעזרת קורסים שונים לבניית אתרים, או בעזרת חברה לבניית ועיצוב אתרים. אתר ממוצע אפשר בהחלט לבנות לבד, אולם עבור אתרים מורכבים יותר בעלי דרישות ותכונות ייחודיות יהיה צורך בסיוע חיצוני. ישנם באינטרנט אפשרויות רבות של קורסים לבניית אתרים, בחינם או בתשלום, ומומלץ להירשם לאחד מהם כדי לקבל הבנה וכלים בסיסיים הנחוצים לבניית האתר מבחינת תכניו, אופן עיצובו, תוכנות הפעלה, שפות תכנות ותכונות נחוצות.

 

קידום אתרים

זה שבניתם אתר זה מצוין, אך כל עוד אין בו גולשים, זה כאילו שהאתר לא קיים כלל. כדי להביא גולשים ניתן לפעול בכמה דרכים, העיקרית והיעילה שבהן היא קידום האתר במנועי חיפוש. קידום אתרים נחוץ עבור חשיפת האתר ברשת ודירוגו במנועי החיפוש. מדובר בתחום רחב היקף ופעילות המבוצע ברובו ברשת וכולל בין היתר שימוש בקישורים מאתרים אחרים. בנוסף לקידום האתר במנועי חיפוש, ניתן לקדם את האתר דרך רשימות תפוצה, דפי נחיתה, פרסום בסלולארי, קידום אורגני וקידום ממומן, אך על אלו נרחיב במאמרים הבאים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב