דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פציעות צוואר אבחון וטיפול 

מאת    [ 08/08/2013 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 9124 פעמים ]

עמוד השדרה הצווארי כולל שבע חוליות, תפקידם העיקרי של שרירי הצוואר הוא לאפשר תנועה לחוליות עמוד השדרה הצווארי, לאפשר תנועה לראש ולאפשר הגנה לאיברים הפנימיים העוברים באזור הצוואר כמו עמוד השדרה , עצבים כלי דם , קנה נשימה והושת. הצוואר הוא האיבר אשר מחזיק הראש שלנו על הכתפיים, פשוטו כמשמעו. איזור הצוואר הוא איזור תנועתי מאוד ועדין יחסית  ובהתאם לכך חשוף לפציעות ופגיעות שונות. ישנו טווח רחב של פציעות צוואר, החל מפציעות מינוריות אשר חולפות מהר ואינן מהוות מטרד משמעותי עד לפציעות חמורות המגבילות בתנועה, מפריעות לתפקוד התקין, ממושכות ואף עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך. חומרת הפציעה תלויה בעיקר בהאם נגרם נזק כלשהו לחוט השדרה, כלי הדם העוברים בו או קנה הנשימה.

ממה נגרמות פציעות צוואר?

פציעות או פגיעות בצוואר עלולות להיגרם משלל סיבות כמו למשל, בעקבות פעילות ספורטיבית, תנועות לא נכונות, "צליפת שוט" Whiplash (אשר יכולה להיגרם עקב תאונות דרכים, מתקני שעשועים וכו'), הרגלי יציבה ותנוחה לא נכונה כמו ישיבה מול מחשב, הרגלי שינה לא נכונים, דלקות ועוד.

סוגי פציעות צוואר

רוב פציעות הצוואר מתחלקות לארבעה סוגים עיקריים: ספאזם של הצוואר, מתיחת שרירי צוואר, לחץ עצבי  ושברים.

ספאזם - Spasm:

ספאזם הינו עיוות רפלקסיבי של שרירי הצוואר, כך שרירי הצוואר הופכים לנוקשים וכואבים ומה שאנו מכנים "צוואר תפוס". הגורמים לאותו עיוות רפלקסיבי עלולים להיות כל תהליך שנחשב לאיום עבור עצבי השדרה או עמוד השדרה. ספזאם יכול להיות תוצאה של הרבה גורמים כמו; פציעה כלשהי, יציבה לא נכונה, מתח, שינויי טמפרטורה קיצוניים כמו ישיבה מול מזגן ביום חם,  עבודה מרובה על מחשב, הרגלי שינה לא נכונים ועוד.

מתיחת צוואר - Strain:

פציעה זו נגרמת מהיווצרות  קרע, או קרעים מזעריים  בשריר או בגיד בצוואר. הקרע נגרם לרוב כתוצאה מתנועה חזקה של הראש והצוואר כמו למשל בפציעה של "צליפת שוט" (Whiplash) עקב תאונת דרכים או אף בפציעות ספורט. מתיחת צוואר מתבטאת בכאבים עזים אשר יכולים לצוץ מיד אחרי הפגיעה, או להתפתח לאחר כמה שעות אחריה או אפילו כמה ימים. בנוסף לכאבים הסובלים ממתיחת צוואר עלולים לחוש קושי בתנועת ראש וצוואר, כאבי ראש, סחרחורת, תחושות שונות כמו תחושת שריפה, דקירות מקומיות  וכדומה.

לחץ עצבי:

זוהי לרוב פגיעה בעצבים אשר עוברים דרך הצוואר לכיוון הזרוע. פציעה זו גורמת לכאב אקוטי ולעיתים תחושת צריבה, עקצוצים, חולשה, איבוד תחושה ביד ועוד, אך תחושות אלו שוככות מהר יחסית. פציעה זו נגרמת לרוב מסיבוב מהיר של הראש לכיוון אחד, מפגיעה ישירה בעצם הבריח וכן הלאה, לעיתים עקב לחץ של שרירים על העצבים לאורך מסלולם מהצוואר לכיוון הזרוע.

שברים:

שברים בעצמות הצוואר הם החמורים ביותר מבין כל פציעות הצוואר. הכוונה היא לחוליות עמוד השדרה הצווארי אשר נשברות כתוצאה מנפילה, תאונה קשה, פעילות ספורטיבית שהשתבשה וכדומה. כאשר זה קורה, האדם חש כאב עז, איבוד תחושה ולפעמים אף יישאר משותק.

אבחון פציעות צוואר:

אם אתם חשים כאבי צוואר, נוקשות, או כל הפרעה בתפקוד התקין וטווח התנועה הצווארי, גשו למומחה על מנת שיוכל לעזור לכם. האבחון כולל הבנת רקע הפגיעה, האם זה עקב טראומה, תנוחה לא נכונה, משהו מולד וכדומה. אחר כך ישנן בדיקות פיזיות לפי הצורך ובהתאם לכך מחליטים על הטיפול הנדרש. הרופא המטפל יקבע את חומרת הפציעה וימליץ על טיפול מתאים. חשוב לציין כי לרוב פציעות צוואר אינן חמורות ועל כן אינן מצריכות התערבות תרופתית או כירורגית. אך יחד עם זאת הן מהוות מטרד, פוגעות בתפקוד ולכן מצריכות איזשהו פתרון. על כן, הרפואה המשלימה מציעה מגוון פתרונות אשר מוכיחים את עצמם יותר ויותר כמועילים ומסייעים להפחתת כאבי צוואר וחזרה לתפקודו המלא.

 

אילו טיפולים ברפואה משלימה מומלצים לטיפול בפציעות צוואר?

במידה וכאבי הצוואר מקורם בפציעה של שרירים, גידים ורקמות חיבור (פאשיה) ניתן להקל ולטפל בפציעה במגוון שיטות טיפול, החל מטיפולי חבישות קרות או חמות בהתאם להמלצת המטפל, מנוחה למקום, טיפולי מגע להרגעת והרפיית הרקמות הרכות (שרירים, גידים ופאשיה), טכניקות שונות בעיסוי, שיקום תנועתי אורתופדי בגישת טריגר פויינט תראפי,  דיקור יבש/מערבי, טכניקות בשיטת רכבות אנטומיות ועוד. 

 

טיפול בכאבים והגבלות תנועה, דרך שיטות טיפול טבעיות המבוססות על הרפואה המערבית, מומחיות בגישות טיפול רפואי אינטגרטיבי כמו: שיקום תנועתי אורטופדי, טריגר פויינט,רכבות אנטומיות, דיקור יבש מערבי,  קינזיו טייפ ועיסוי רפואי ומשולב. שיקום תנועתי אורטופדי בכיר, התמחות בטיפול בספורטאים, קינזיו טייפינג עם התמחות בפציעות אורטופדיות ופציעות ספורט, מוסמך לטיפול בנשים בהריון. חבר בחברה הישראלית לרפואת שריר שלד, חבר באיגוד מקצועות העיסוי בישראל והלשכה למקצועות בריאות משלימים  RCP-M12959. www.yafimetapel.co.il    info@yafimetapel.co.il">data-mce-href="http://www.yafimetapel.co.il/contact.php"> info@yafimetapel.co.il מטפל באזור כפר סבא  והמרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב