דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יוצרים קשר טוב עם לקוח 

מאת    [ 06/08/2013 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2037 פעמים ]

אחד האלמנטים החשובים על לקוחות או יותר נכון שיווק ם לקוחות הינה מערכת יחסים של הלקוח למותג המותג ללקוח החברה או בית העסק ללקוח והפוך.

מוצרים יש היום למכביר על כול מוצר יש עשרות יצרנים או משווקים, עבור כול שירות יש מאות נותני שירותים מקבילים, התחרות היום היא במיתוג, בקשר של המותג (ולא משנה עם מדובר במותג גדול או מותג קטן) ביכולת של בית העסק או המותג לשמור על הקשר עם הלקוח.

כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רוצה לספר לכם על מהלך שעשינו במוסך (כן מוסך רגיל לחלוטין המשרת מכוניות ממספר יצרנים) המוסך סבל מהעדר לקוחות וזו בגלל הסיבה כי לקוחות העדיפו לתקן את הרכבים שלהם במוסכים מורשים שעלות הטיפול שם היא עשרות מונים ממוסכים אחרים.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי ראשית החלטנו למתג את המוסך, יצרנו לו לוגו, יצרנו לו צבע, ביצענו נראות ממותגת, הדפסנו מדבקות לשים על הרכבים לאחר טיפול, הלבשנו את עובדי המוסך בבגדים ממותגים, הטלנו נוהלים ובן היתר היכנסו מערכת CRM  אשר אמורה לקלוט את הלקוח מעבר לתוכנת השיווק שטיפלה במערכת הפנימית הוצאת יומן עבודה, חשבונית מפורטת והדגשה (כמה היה עולה אותו טיפול במוסך מורשה) השוואת מחיר בטבלאות אם נראות מאד ברורה ללקוח.(בנוסף דאגנו לשים לו בקרטון ממותג את כול החלקים שהוחלפו הישנים-והאריזה של החדשים).

כ יועץ עסקי פקדתי על פקידות הקבלה, בהרשמה, להכניס את הנתונים של הלקוח לתוכנת ה- CRM על מנת שבבוא היום התוכנה תדע לייצר לנו את התקרב זמן הטיפול הבא.

ואכן, חודש לפני התקרב הטיפול הבא העברנו ללקוח מסרים לגבי זמן הטיפול המתקרב, מה צריכה להיות עלות הטיפול, יכולת לבוא ולאסוף את הרכב מבית הלקוח כולל החזרה (בתשלום כמובן) מתי יש לנו תורים פנויים עבור הלקוח ועוד אינפורמציה טכנית ומכרתית כמו מבצע של היבואן להחלפת רכב וזיכוי הרכב הישן.  

במהלך חצי שנה מפעילותנו זאת הכפיל המוסך את קהל הלקוחות שלו, שילש את מחזור המכירות שלו, וכרגע אנו עומדים בפני פתיחה של מחלקת צבאות רכב שלא הייתה חלק משירותי המוסך.

מה שבא ללמד אותנו כי בשיווק נכון, בהפיכת מוצר או שירות למותג, אנו יכולים לגבור אפילו על המותג עצמו ובמקרה הנוכחי זה טיפול במוסך שאינו מורשה אך החלקים והאביזרים הנמכרים הם מתוצרת יצרן המכוניות, זאת ועוד שתוכניות הטיפול במכוניות זהה בדיוק לתוכניות הרשומות במחשבי מוסכי היבואן המורשה.

בדרך זאת הלקוח חסך כסף ואילו העסק הגביר את מחזור המכירות שלו ולאט לאט הופך למיתוג נדרש.

יישום של מכירות ושיווק נכון יכולות להיטמע בכול סוג של עסק

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב