דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצוי כספי לסובלים מפמפיגוס וולגריס 

מאת    [ 05/08/2013 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 5084 פעמים ]

מהי פמפיגוס וולגריס ?  

פמפיגוס היא שם כולל לקבוצת מחלות אוטואימוניות ( מחלות חיסון עצמי ),  במהלכה מערכת החיסון מפתחת נוגדנים נגד חלבונים המצויים בעור ובריריות וגורמת להם להרס.   

אחד מענפי תחלואה זו היא פמפיגוס וולגריס המתאפיינת, בין היתר, בהופעת שלפוחיות על העור ובריריות ( פה , לחמיות העין ואברי המין ).   המחלה מופיעה לרוב אצל גברים יותר מנשים בגיל העמידה ובדומה למחלות אוטואימוניות אחרות אין למחלה זו תרופה והטיפול נעשה בדרך כלל באמצעות תרופות מדכאות חיסון וסטרואידים .  

הזכויות של חולי פמפיגוס וולגריס

פמפיגוס וולגריס היא מחלה כרונית, קשה ומורכבת. המחלה לא פוסקת ומתאפיינת בהתפרצויות והפוגות ( רימיסיה ) לא קבועות, פעם ככה ופעם ככה כבטלטלה. ההתפרצויות המחלה עשויות להימשך מספר חודשים ויותר מכך. 

מלבד הסבל הרב שנגרם לחולים בעטיה של מחלה זו, לא פעם מובילה המחלה , בעיקר בשלבי ההתפרצות שלה לפגיעה תפקודית קשה עד כדי אובדן כושר מוחלט.   

חשוב לזכור, כי במקרי אלה עומדת לחולים קשת רחבה של זכויות, בין כאלה מכוחו של החוק ובין מכוחם של פוליסות ביטוח המנוהלות בעבורו.  

במאמר זה נדון בשתי זכויות עיקריות המוענקות מכוחו של חוק הביטוח הלאומי ומפקודת מס הכנסה, אך כמובן שמומלץ לבדוק באופן פרטני את זכויותיו של כל חולה וחולה בנסיבותיו האישיות.  

קצבת נכות כללית לחולי פמפיגוס וולגריס   

חולי פמפיגוס וולגריס עשויים להיות זכאים לקצבת נכות כללית, ככל שיוכח שהם עומדים בתנאים המזכים בחוק.   במקרים מסויימים בהם סובלים החולים מפגיעה בכושר השתכרותם ומקום בו מדובר בעקרת בית בפגיעה ביכולתה לבצע את עבודות הבית, הם עשויים להיות זכאים לקצבת נכות חודשית, בהתאם לתנאים הקבועים בפרק ט' לחוק הביטוח הלאומי.  

במסגרת התביעה תיבחן גם נכותם הרפואית של החולים וככל שיימצאו זכאים, תיבחן גם שאלת הפגיעה בכושר השתכרותם. כמובן שלחומרת המחלה והשפעותיה על החולה הספציפי יש משקל מכריע בשאלה זו.  

בשל אופיה של המחלה והעובדה כי היא עשויה לתקוף את החולים בה מעת לעת ובדרגות חומרה שונות, בדרך כלל נוטה הוועדה הרפואית, כבר בתחילת הדרך, לפסוק לחולים נכויות לתקופות זמניות. כמובן, שככל שמצבם של החולים נותר ללא הטבה יש מקום כי תיפסק להם גם נכות לצמיתות.  

לעניין קביעת שיעור דרגת הנכות הרפואית, חשוב להבין, כי תקנות הביטוח הלאומי ( קביעת דרגת נכות מעבודה ) התשט"ז - 1956 , מתייחסות באופן מפורש לתחלואה זו.  

פריט ליקוי 89 לתקנות שכותרתו פמפיגוס וולגריס מתייחס לשני מצבי תחלואה שונים בעבורם מוענקת דרגת נכות רפואית שונה , וכך הוא קובע :

89. PEMPHIGUS VULGARIS

(1) בשלב החריף הדורש אשפוז % 100

(2) בשלב של רימיסיה  % 50  

לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. במקרים אלה אין להסכים לפסיקה זו לנוכח קיומו של פריט ליקוי ספציפי בתקנות.        

כמובן, שאין די בקביעת הנכות הרפואית לבדה כדי לזכות את החולה בקצבת נכות כללית ועליו לעמוד ביתר התנאים הקבועים בחוק, לרבות בשאלת אובדן כושרו.   

קצבת שירותים מיוחדים  

לעיתים, כאשר החולים מצויים במצב בו כושרם לתפקד נפגע עד כדי היזקקות לעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום, או להשגחה מתמדת למניעת סיכון לחייהם. הם עשויים לזכות בגמלת שירותים מיוחדים לטיפולם האישי ולעזרת בית לשירותם האישי ולמשק ביתם. 

פטור רפואי ממס הכנסה   

חולים בפמפיגוס וולגריס הסובלים מנכות קשה, יהיו זכאים, בתנאים הקבועים בפקודת מס הכנסה , לקבלת החזרי מס ופטור מתשלומי מס , לתקופת מחלתם, ככל שתיפסק על ידי הועדה הרפואית. 

הכותב הינו עו"ד ממשרד סמרה ושות', משרד עורכי דין ונוטריון. משרד ותיק הקיים מזה 15 שנים ואשר מתמחה בטיפול בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, תאונות עבודה, תאונות דרכים, מחלות מקצוע, נזקי שמיעה, מיקרוטראומה, ניידות, נכות כללית, שירותים מיוחדים ועוד. שירותי המשרד כוללים ייצוג והופעה בבית המשפט, בבית הדין לעבודה ובפני וועדות רפואיות. כתובתנו : רחוב משה לוי 11, בית UMI,ראשל"צ , לפניות התקשרו : 9511126 - 03 כתובת אתר: www.samara-law.co.il כתובת מייל gil@samara-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב