דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג - על מה כל המהומה? 

מאת    [ 04/08/2013 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 5229 פעמים ]

מיתוג הוא מונח המתקשר לתהליך של יצירת תפיסה מסוימת של מוצר בעיני לקוחות פוטנציאליים. התהליך כולל בידול של מוצר מסוים לעומת מוצרים דומים של עסקים מתחרים. המיתוג, שנקרא גם branding, יוצר ומטפח חזות ייחודית למוצר.

מיתוג הוא תחום שתובע מהמוצר שעובר את התהליך להיות באיכות גבוהה ולהיות נדרש מצד קהל הצרכנים הפוטנציאליים. מוצר שתופסים אותו כמשובח, אבל הוא לא כזה, בסופו של דבר לא יעבור בהצלחה את תהליך המיתוג, ובצם פשוט לא יצליח במבחן התוצאה.

תהליך מיתוג כולל כמה שלבים. בשלב הראשון, עושים סקר שוק כדי לדעת איך להתאקלם בשוק. הסקר נועד למצוא את החסרונות והיתרונות של המוצר, קהל היעד של המוצר, השוואה של המוצר מול זה של המתחרים, בדיקת נקודות מכירה מתאימים ובדיקה של המוצר עצמו.

בשלב השני של המיתוג יוצרים ובונים את שלבי העבודה איתם אפשר יהיה להגיע להישגים שהעסק קבע לעצמו בתחילת הדרך.

בשלב השלישי של תהליך המיתוג בונים ומסדרים את העיצוב המסחרי של המוצר, כולל הסמלים והמסרים שלו כפי שהעסק רוצה שיתקבלו בקרב הצרכנים.

אחר כך, בשלב הרביעי והאחרון, מוכרים את המוצר בנקודות המכירה שאותרו כמתאימות לו ובודקים כיצד קהל הלקוחות מגיב לו ותופס אותו. במידה והקהל מגיב כפי שהיה צפוי ומבוקש, סימן שתהליך המיתוג הצליח.

אם כן, מיתוג עסקי ומיתוג של מוצר הם תהליכים מהותיים וקריטיים המשפיעים על הצטיינות של העסק והמוצר. ומשום שקהל הצרכנים היום הוא קפדני, ביקורתי וחכם יותר, התהליך הופך להיות קשה יותר. על כן, ראוי למצוא משרד פרסום שיטפל בתהליך.

על עסק לבחור משרד פרסום שיעשה את תהליך המיתוג למוצר מסוים או לעסק כולו לפי גודל התקציב ולפי הניסיון של המשרד. משרדי פרסום גדולים לא יטפלו בעסקים קטנים עם תקציב קטן, ומשרדי פרסום קטנים לא ערוכים לטפל בתקציבי ענק. מכאן שההתאמה הנכונה היא בין עסק גדול למשרד פרסום גדול, ובין עסק קטן למשרד פרסום קטן.

עם זאת, עניין הניסיון של משרד הפרסום הוא אותו הדבר בשני המקרים. כמו כן, יש לבדוק אם משרד הפרסום מטפל ומתכוון להמשיך לטפל בעסק מתחרה או במוצר מתחרה. אם כן, כדאי לבחור במשרד אחר משום ש"כפילויות" מסוג זה יכולות להזיק לכל הצדדים.

בסופו של דבר, מבחן התוצאה הוא זה שיקבע אם המוצר/העסק יצליח או לא. ברוב המקרים, מוצר יורד מהמדפים לצמיתות ועסק נסגר אם המיתוג לא הצליח. אבל יש מקרים בהם עסק ומוצר מצליחים לעשות מהפך ולהתאים עצמם לחידושים ולשינויים, כמו הטעמים החדשים של "פסק זמן", שהרבה שנים היה רק בטעם אחד ואריזה אחת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב