דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תהנה מייעוץ עסקי מצליח 

מאת    [ 02/08/2013 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1738 פעמים ]

ממעוף הציפור עת אני מתבונן ברשת בכתבות ומאמרים פרי כתיבתם של נותני שירותים בתחום הייעוץ העסקי, ליווי עסקי, ייעוץ שיווקי וגם ייעוץ אסטרטגי אני לא יכול שלא להתעלם מסגנון ההתבטאות של חלק מכותבים אלה במאמרים.

הרושם הראשוני שנוצר לקורא מן השורה כי כול הכתיבה נועדה על מנת לכות את 350 המילים שהמאמר או הכתבה צריכים לכלול, יותר מזה הסיסמאות מחיי החי, הצומח, האנושות, הפתגמים הסינים המתורגמים לעברית, הקלישאות האלה והאחרות רק מראות לי כ-קורא מן הצד שנועדו למלא את המילים ולהשתמש בדימויים כאלה ואחרים על מנת לשכנע ואולי אפילו להשתכנע בצדקת הדברים.

כמי שנותן ייעוץ עסקי , לפעמים, אני בעצמי רוצה לפנות אל אחד הכותבים ולבקש את עזרתו בקידום עסקים שונים, התחושה שאני מקבל שרק אם אקבל את הסיסמאות ככתבם וכלשונם העסק שלי או החברה בבעלותי תפרח ותניב פירות עד אין בלי סוף.

כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי מזה זמן רב אני נתקל כמעט בכול מאמר או כתבה שאני קורא בהבטחות הבלתי חוזרות ש"אם תעשה כך" הדרך שלך לכיס תפוח היא מידית, בקיצור תהליכים, ועל כישלון אין בכלל מה לדבר.

כ יועץ עסקי אני לא מתחבר למילים של "תציב לך יעדים" "תקבע לך כמה כסף אתה רוצה" ואז כמו קוסמות הכול יתגשם ויהיה בבחינת החלום שקבעת לעצמך והוא הולך ומתגשם. ומה קורה אנשים חסרי ניסיון, שחלומם להקים מיזם או לפתוח עסק פועלים או עושים על פי שיטת המחבר, וההבטחה לארץ המובטחת לא מתגשמת, ההפך, יותר מכשולים, יותר בעיות בעסק, יותר תחרות, חוסר יכולת לנהל את העסק מתוך תכנון מדויק (כפי שקובע המאמר) ואז שומו שמיים ההבטחה הלכה.

הדבר דומה לכלכלן שלמד 4 שנים מנהל עסקים נכנס לעסק או לעסק של משפחתו ומתחיל לנהל אותו כפי שלמד באקדמיה או באוניברסיטה, לאט לאט הוא מגלה שבין מה שלמד למה שקורה בפועל ההבדל דומה לשני קטבי העולם.

בעלי עסקים, כאלה שרוצים להקים עסקים, כאלה שיש להם רעיון טוב, כאלה שמבינים כי המיזם או הרעיון שלהם נכון ויכול להצליח לא יכולים להיות ניזונים מכתיבה לא מקצועית או מעצות לא מקצועיות וכלליות מידי כפי שניתן ללמוד מהכותבים באתרים ועוד יותר גרוע מכך מאותם שרלטנים העושים מניפולציות אינטרנטיות במייל או בהרצאות שהם מקליטים, מושכים את הקהל ללחוץ ולאשר את הטיפים הנשלחים לכול אחד והנלקחים מהתרבות האסייתית, ובסופו של יום לגבות אלפי שקלים על מיידע שהוא יכול להיות נכון בתיאוריה אך לא במעשה.

עם על עסקים מדברים, ועל חוכמה אסייתית כדאי שניקח דוגמא מהטיקונים הישראלים שלא רק האמינו בסיסמאות אלה גם קראו את שם חברתם על ממציאי הסיסמאות וראו לאן עסקיהם הגיעו.   

דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב