דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לאופניים חשמליות לא חוקיות 

מאת    [ 01/08/2013 ]

מילים במאמר: 1081   [ נצפה 23645 פעמים ]

אופניים חשמליות חוקיות ולא חוקיות – מבוא ורקע כללי

 

זה כל פעם מדהים מחדש איך לאנשים שונים יש תפיסות שונות לגבי אותן האופניים.

 

הנה מה שכתב לי רוכש של אופניים חשמליות מתקפלות "20 של רוליטק בSMS, יומיים אחרי הרכישה:

"תקשיב האופניים האלו מטורפות כייף לרכב המנוע חזק. הבוס שלי גם רוצה יש לו אופניים חשמליות בנות 3 שנים יש מצב שאתה עוזר לו להתקדם?

 

באותו היום, הגיעו אלי, באיחור של שעה לאחר שקבענו, קבלן עצמאי שעוסק בתחזוקת מבנים, יחד עם העוזר שלו. אחרי שהם רכבו על שלושה דגמים שונים של אופנים חשמליות מתקפלות, הרוליטק "20 היו האחרונות – שמרתי אותן ל"קינוח", הם אמרו לי, ואני מצטט

 

"שמע זה איטי מדי יש את האופניים החשמליות של X  (לא נפרט מסיבות של שמירה על יחסים טובים ואיסור לשון הרע, אבל רק נרמוז ששם הדגם הוא כמו של אחד מגיבורי התנ"ך הידועים – שופט שעשה שמות בפלישתים ושסופו היה טראגי – "תמות נפשי עם פלישתים") שנוסעות 50 קמ"ש, זה מה שאנחנו מחפשים".

 

אז אחרי ש 10 פעמים הם שאלו אותי איך אפשר להוריד את המגבלה על הרוליטק כדי שיסעו 50 קמ"ש, ואחרי ש 10 פעמים הסברתי להם שאין כזו, הם בכל זאת התעקשו כי הם "קראו באינטרנט" שאפשר להוריד את המגבלה.

 

מעבר לעובדה שבאמת הרגיזה והקפיצה אותי העובדה שאנשים טורחים לשאול את אותה השאלה 10 פעמים בגלל שהתשובה – "לא, אי אפשר להגביר את המהירות, אין מגבלה על אופנים חשמליות תקניות", לא מוצאת חן בעיניהם, כאילו יש לי איזו מטרה לשקר להם, או להסתיר מהם, או שלא בא לי לענות... באמת מרגיזה אותי העובדה שיש אנשים שמוכרים אופניים לא חוקיות בראש חוצות.

 

ובואו רק נעשה סדר בראש – לכל מי ששואלים תמיד את השאלה האם שוטר יכול להחרים לי את האופניים ומה הסיכוי שהוא יעשה את זה?

 

אז קודם כל, התשובה היא כן, שוטר יכול להחרים לכם את האופניים החשמליות הלא חוקיות שרכשתם, מה הסיכוי שהוא יעשה את זה? לא יודע. לא מכיר ממש מקרים כאלו, מצד שני כן פה ושם מוצאים במגרשי תחנות משטרה קטנועים ואופנועים שהוחרמו מסיבות כאלו ואחרות, ואני באמת לא יודע מתי יגיע היום שבו יחרימו ויאכפו את הנושא של אופניים חשמליות לא חוקיות – אם בכלל.

 

מצד שני, קצת יותר חשוב, וקצת יותר מסוכן, מה ייקרה אם תהיה לכם תאונה, במקרה כזה אני מבטיח לכם צרות, וזה על סמך הניסיון שקיים עם קורקינטים לא חוקיים, ותוצאות של תביעות שאנשים הגישו נגד רוכבים של הכלים האלו, ונגד מי שמכר להם את הכלים האלו. בקצרה מדובר באנשים מסכנים שנאלצו לשלם עשרות אלפי שקלים פיצויים (80 אלף באחד המקרים), בגלל רגע של החלטה מטופשת של רכישת כלי תחבורה לא חוקי מתוך מחשבה שמה הסיכוי שייקרה משהו.

 

אז דברים קורים. אלה החיים. באמת שלא מאחל למי מכם צרות, אבל אם יהיו לכם כאלו, שימו לב כמה מזה זה "מזל רע" וכמה מזה זה החלטות מטופשות שבחרתם להחליט בעצמכם.

 

וזה סוף פינת החינוך.

 

ועכשיו – לפרטים הטכניים – איך יודעים אם אופניים חשמליות הן חוקיות או לא.

 

אז איך אנחנו יודעים שאותם אופניים X   הן אופניים חשמליות לא חוקיות (בעליל).

מאד פשוט – כמו שאולי כבר קראתם בהרבה מקומות באינטרנט, אם אתם מתעניינים באופניים חשמליות, התקן הישראלי מבוסס על התקן האירופי.

 

התקן הזה קובע בגדול שהמנוע יהיה בהספק של עד W250, מהירות האופניים תהיה עד 25 קמ"ש, והפעלת המערכת החשמלית תהיה באמצעות מערכת שקוראת את הדיווש ומכניסה את המנוע לפעולה כמנוע עזר. לגבי הפעלה עצמאית של המנוע באמצעות מצערת הפעלה ידנית יש באירופה שתי מדינות שמאפשרות מצערת כזו להתחלת נסיעה עד 7 קמ"ש, ועל אף שהדבר לא מצויין בתקן הישראלי, יש מקום להניח שמצערת כזו תיחשב תקנית גם בישראל.

 

יחד עם זאת, גם מצערת מלאה עדיין תיחשב לדעתנו (שאינה מהווה ייעוץ משפטי ו/או אחר... ובלה בלה משפטי) לפגם שולי בהיות האופניים החשמליות חוקיות או לא חוקיות (או אפילו לא חוקיות בעליל...) במקרה של מבחן – דהיינו, תאונה, תקלה, בעייה, תביעה וכיוב'.

 

עוד חשוב לדעת שעל האופניים החשמליות יש חובת חבישת קסדה, ושהאופניים חוקיות לנסיעה מגיל 14 ומעלה בלבד!

 

מה כל זה אומר לנו על X  שאנו לא רוצים לציין את שמם המפורש – שאופניים שנוסעות 50 קמ"ש הן ככל הנראה לא חוקיות... אם נאמר את זה בעדינות.

 

חשוב לציין שחלק מהאופנים החשמליות המתקפלות התקניות אולי קצת חזקות יותר מהרגיל ומגיעות בפועל נניח ל 26-28 קמ"ש, זה עדיין לא נחשב לדעתנו לאי חוקיות, והעובדה הפשוטה היא שאופניים כאלו הן בעלות אישורים ממכון התקנים.

 

מה שמדהים אותנו אגב באופני X  הנ"ל זה שלקוח פונטציאלי שלנו מסר לנו שX  שלחו לי אישור מכון תקנים על האופניים שלהם, ושכנראה הם באמת מביאים את האופניים לארץ כשהן תחת מגבלה ואחר כך "משחררים את המגבלה", ככה שכנראה הנודניקים מתחילת המאמר בכל זאת דיברו על דברים שקשורים למציאות.

 

מה שעוד מדהים אצלם זה הכסת"ח – הם מחתימים את הלקוחות על כך שהם מכרו להם אופניים שנוסעות 25 קמ"ש וככה הם קיבלו אותם וכיוב'. זה למרות שברור לכל מי שעיניו בראשו שהאופניים התקבלו ויועדו לנסוע 50 קמ"ש.

 

ורק כדי להבין את הנקודה. – האם באמת יש צורך ביותר מאופניים חשמליות תקניות?

 

לדעתנו האישית לא, ואנחנו נוסעים הרבה בתוך הערים.  אנחנו כמעט ולא, אם בכלל מגיעים למהירות המקסימלית.

 

יותר מעניין זה הסיפור של אחיין של הבת זוג שלי. הילד קיבל אופנים חשמליות מתקפלות "20 של רוליטק. מדובר בבחור בן 16 שכל מה שהוא רוצה זה אופניים חשמליות מהירות, כדי להשוויץ מול החברים שלו, שגם להם אופניים חשמליות.

 

בקיצור, אחרי שהבחור, נקרא לו תומר – לא בכלל שזה שם מזוייף, אלא בגלל שזה באמת השם שלו... חרש את נתניה ביום שבו הוא קיבל אותן, הוא חזר ואמר "זה מפחיד, הן מהירות מדי".

 

לא יודע, אני חושב שילד בן 16 רוצה את האופניים החשמליות שלו כמה שיותר מה?

מהירות!

אם זו התגובה שלו... אז ... כנראה שהן באמת מהירות.

 

ותאמינו לי שהן באמת מהירות, אלו אופנים חשמליות מתקפלות תקניות חזקות מאד עם מנוע של fan 8  וסוללה של HW, וכשיושבים עליהן ונוסעים עליהן מרגישים את האיכות ואת הכוח המתפרץ.

 

מה כל זה מלמד אותי בשורה התחתונה?

 

עדיף לא להסתבך עם אופנים חשמליות לא חוקיות.

אופנים חשמליות תקניות יכולות להיות מאד חזקות ומהירות אם איכותיות.

פשוט, ישיר ובוטה.

אלו החיים.

 

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתפועלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום האופניים החשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים, גי'פים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, תלת אופן ועוד.  כתובת האתר: http://www.bikeshome.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב