דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזון הצ'אקרות לתקשור מוצלח 

מאת    [ 01/08/2013 ]

מילים במאמר: 965   [ נצפה 2750 פעמים ]

צ'אקרה היא מילה מסנסקרית, שפירושה "גלגל" או "חור". הצ'אקרות משמשות כמערכת העיכול האנרגטית שלנו. הן קולטות אנרגיה מן העולם הסובב אותנו וממירות אותה לאנרגיה שתהיה זמינה לגופים האנרגטיים שלנו ודרכם גם לגופנו הפיזי.

ישנן מספר גדול של צ'אקרות בגופנו. שבע מתוכן נחשבות לצ'אקרות המרכזיות, הממוקמות לאורך עמוד השדרה ומקבילות לבלוטות שונות בגוף. שמות הצ'אקרות, מיקומן בגוף, הבלוטות שהן מקבילות אליהן ומשמעותן הכללית מובאים בטבלה המצורפת.

הצ'אקרות משולות ללוטוס, שגבעולו במרכז הגוף והפרח שלו נפתח משולי הגוף כלפי חוץ. ניתן לחלק את שבע הצ'אקרות העיקריות לשלושה סוגים, על פי הכיוון שאליו נפתחים הלוטוסים. כל סוג משקף אנרגיה שונה הנספגת באותה צ'אקרה.

 

אנרגיית אדמה: הקשר למציאות

צ'אקרת השורש – הצ'אקרה התחתונה, נפתחת כלפי מטה וקולטת אנרגיית אדמה. היא מכניסה אל תוך גופנו אנרגיה שמקורה באדמה, במזון ובחיבור למציאות הפיזית. אנשים שאצלם צ'אקרה זו חסומה, ירגישו "מרחפים". למרבה הצער, רבים מן האנשים המזהים את עצמם כרוחניים, סובלים מצ'אקרת שורש חסומה.

לתלמידי אני חוזר ומסביר שרוחניות אמיתית אינה דורשת ניתוק מן המציאות או מהמימד הפיזי. נהפוך הוא – רוחניות אמיתית באה לשרת את חיינו הארציים ולאפשר לנו לחיות אותם טוב יותר. אדם רוחני באמת הוא אדם המאזן בין הפיזי לרוחני, ולא אדם המתעלם מן המימד הפיזי – שהרי לא בכדי אנחנו מתגלגלים בגוף פיזי. הרובד הפיזי בא ללמד אותנו שיעורים שלא נוכל ללמוד בדרך אחרת. לכן, החיבור למימד הפיזי צריך להיות הבסיס לכל עבודה רוחנית. מסיבה זו, יוגים ישובים בתנוחת הלוטוס, כשתחתית עמוד השדרה שלהם נוגעת בקרקע. באופן זה הם מצמידים את צ'אקרת השורש שלהם אל האדמה, להבטחת החיבור אל הקרקע ואל המציאות.

 

אנרגיית אדם: הקשר לאנשים

חמש הצ'אקרות הבאות – המין, מקלעת השמש, הלב, הגרון והעין השלישית, כולן נפתחות לעבר חזית הגוף שלנו, ולכן מכניסות אל תוך גופנו אנרגיית אדם. מקורה של אנרגיית האדם בקשר עם אנשים אחרים, בחיים בין אנשים ובחוויות שהמגע האנושי יכול להציע.

צ'אקרת המין – מכניסה לתוך גופנו אנרגיה שמקורה מיני. היות שמין מאפשר יצירת חיים, אין הכוונה רק ליחסי מין, אלא לכל סוג של אנרגיה יוצרת.

צ'אקרת מקלעת השמש – מכניסה לגופנו אנרגיה שמקורה בעשייה בעולם, במימוש מקצועי ובביצועיות.

צ'אקרת הלב – מכניסה אל תוך גופנו אנרגיה רגשית, נתינה וקבלה של אהבה.

צ'אקרת הגרון – מעכלת אנרגיה של תקשורת בין-אישית והבעה מילולית.

צ'אקרת העין השלישית – מעכלת אנרגיה חושית, אנרגיה שמקורה במידע אשר מתקבל מראייה ומשאר החושים, כולל מידע על-חושי.

 

אנרגיית שמיים: הקשר לרוחני

צ'אקרת הכתר – הצ'אקרה העליונה, מכונה גם "הלוטוס בעל אלף העלים". היא נפתחת כלפי מעלה ומכניסה אל תוך גופנו אנרגיה שמקורה ממעל – האור הפיזי של השמש, הירח והכוכבים, והאור המטאפיזי של המציאות הרוחנית. היא פעילה במיוחד במהלך חוויות רוחניות.

 

חשיבות איזון הצ'אקרות

כאשר אחת או יותר מהצ'אקרות חסומות, נמנעת מאיתנו אנרגיה חיונית. יותר מכך, צ'אקרה חסומה מפריעה לזרימה חופשית של אנרגיה גם לצ'אקרות שמעליה!  לדוגמה, אם אדם חסום רגשית, צ'אקרת הלב שלו עלולה להיות חסומה. הדבר, בתורו, עלול לגרום לכך שגם צ'אקרת הגרון של אותו אדם תהיה חסומה, מה שיתבטא בסגירות מילולית.

לכן, לפני שנוכל לתקשר היטב, עלינו לוודא שכל הצ'אקרות מאוזנות. באומרי מאוזנות, איני מתכוון רק לכך שלא יהיו חסומות, אלא שגם לא יהיו פעילות יתר על המידה. גם פעילות יתר של צ'אקרה זו או אחרת מוציאה את המערכת מאיזון.

 

בדיקת האיזון של הצ'אקרות

ישנן שיטות שונות לבדיקת מצב הצ'אקרות. השיטה שאציג כאן מבוססת על חישה של תנועת האנרגיה בכל צ'אקרה. אנו נשתמש ביד הקולטת שלנו, שהיא לרוב יד שמאל (אצל שמאליים מובהקים היד הקולטת היא יד ימין, כלומר היד הלא-דומיננטית).

נניח את היד הקולטת כעשרה סנטימטרים מעל הצ'אקרה שאנו בודקים (באוויר), ונוכל להרגיש תנועה עדינה של אנרגיה. לעיתים נחוש זאת כחום קליל, או כרטט, או אפילו כעיסוי עדין של כף היד בתנועה מעגלית (זו הדרך שבה האנרגיה זורמת אל תוך הצ'אקרה, ומכאן משמעות שמה בסנסקרית – "גלגל"). תחושות אלה מעידות על כך שהצ'אקרה במצב תקין.

עם זאת, כאשר לא נחוש דבר מעל צ'אקרה מסוימת, יעיד הדבר על כך שאנרגיה לא נכנסת אל תוכה, כלומר על חסימה של אותה צ'אקרה. לפעמים נחוש אפילו קרירות באותו אזור.

לחלופין, כאשר הצ'אקרה פעילה יתר על המידה, ייתכן שנחוש חום רב יותר בהשוואה לשאר הצ'אקרות, רטט עז, או אי נוחות בכף היד.

בשל העובדה שלכל אדם מערכת אנרגטית המתנהגת באופן שונה, חשוב לא להסיק מסקנות על סמך בדיקה של צ'אקרה אחת בלבד. על מנת להבין אילו צ'אקרות מאוזנות ואילו לא, יש לבדוק את כולן, ולהשוות את התחושות ביניהן.

טיפ חשוב! בין הבדיקות של צ'אקרות יש לנער את היד הקולטת מספר פעמים, לנטרול של התחושות הקודמות ולמניעת העברה של תחושה מצ'אקרה אחת לשנייה.

 

תיקון חוסר איזון בצ'אקרות

היות שמאמר זה עוסק בנושא הצ'אקרות רק כחלק מהכנה לתהליך של תקשור, קצרה היריעה מללמד כאן שיטות מתקדמות יותר לאיזון הצ'אקרות. לכן אציע כאן שיטה אחת פשוטה וקלה ליישום, העושה שימוש בקריסטלים. עיינו בטבלה המצורפת, ובדקו איזה צבע מקביל לכל צ'אקרה. תוכלו לאזן צ'אקרה חסומה או פעילה יתר על המידה פשוט על ידי הנחת קריסטל בצבע זה על הצ'אקרה או לידה. לדוגמה, אם הצ'אקרה שאינה מאוזנת היא הלב, שכבו על הגב, והניחו אוונטורין ירוק במרכז בית החזה. לאחר מספר דקות בדקו שוב את הצ'אקרה כדי לראות שהיא אוזנה. אם לא, הניחו את האבן שוב למשך מספר דקות ובדקו שוב. חשוב לטהר את הקריסטל (למשל בתוך ערימת מלח ים) לפני כל שימוש ולאחריו.

לאיזון צ'אקרות השורש והכתר הניחו את הקריסטלים על הקרקע, בסמוך לצ'אקרה הדורשת איזון.

עלי להודות שבדיקה עצמית של הצ'אקרות, כפי שהצעתי לכם כאן, היא לא תמיד אמינה. במידת האפשר, יש להעדיף שאדם אחר יבדוק אתכם. לדוגמה, בקורסים לריפוי בתקשור שאני מנחה התלמידים בודקים זה את זה, וכאשר אינם בטוחים בתוצאת הבדיקה הם מבקשים מתלמיד אחר לבדוק שוב כדי לוודא שלא טעו. בקורס תקשור אני מלמד שיטה נוספת, רבת עוצמה, לאיזון הצ'אקרות על ידי המהום מנטרות אל תוכן (לכל צ'אקרה יש מנטרה משלה, המאזנת אותה).

 

 

דר´ זפרן הוא מורה רוחני ידוע, סופר רב מכר ומנחה סדרה משלו בטלויזיה. הוא מנהל את המכללה ללימודים רוחניים, המציעה קורסי תקשור, שחזור גלגולים ואימון אישי בגישה רוחנית (קואצ'ינג רוחני). הוא נחשב מורה של מורים בקהילה האלטרנטיבית. רבים מתלמידיו עוסקים בתקשור, שחזור גלגולים ואימון רוחני כמקצוע. ניתן ליצור עימו קשר באמצעות "המכללה ללימודים רוחניים", בטלפון 03-5660066. מידע נוסף באתר הבית של דר' ירון זפרן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב