דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי מסטואידקטומיה וכיצד פוגעת בשמיעה? 

מאת    [ 31/07/2013 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 3361 פעמים ]

המושג הארוך הזה הנגזר מהמושג המסטואיד, עצם הנמצאת באזור האוזן התיכונה,  פירוש המושג הוא מצב בו נוצרת גדילה של עור בתוך  האוזן ועל עצם ההמסטואיד, גדילת עור זו הינה מסוכנת ודורשת טיפול מידי בעת התרחשות מסטואידקטומיה ( mastoidectomy)

 מדוע כל כך חשוב לטפל במצבים של מסטואידקטומיה ( mastoidectomy)?

 המסטואידקטומיה (mastoidectomy ) , הינה ציסטה או בעברית פשוטה, גידול המאופיין במקרים רבים אצל ילדים. הגידול אינו שוהה לא בשלווה ובנחת בתוך האוזן בחוסר מעש אלא כמנהגם של גידולים גודלת ומשפיעה על סביבתה. מסטואידקטומיה ללא טיפול בה עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בעצבי האוזן, פגיעה משמעותית בשמיעה ובהמשך לחירשות מוחלטת.

בנוסף לכך, המסטואידקטומיה, אינה "פועלת לבד", היא מביאה איתה לדלקות באוזן התיכונה ואפילו לדלקות כרוניות כמו הכולסטיאטומה המשפיעה על מערכת השמיעה ועור התוף ועשויה להביא במקרים רבים לניקוב עור התוף, שיבושים במעגל השמיעה ומצבים של חירשות מלאה.

 כיצד מתבצע הניתוח?

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה גם בעת טיפול בילדים וגם בעת טיפול במבוגרים בשונה  מניתוחי אוזניים פשוטים יותר וזאת בעקבות מורכבות הניתוח והרעש הרב במהלכו, אורך הניתוח תלוי ברמת הקושי ובשלב הדלקת/הציסטה ונמשך בממוצע בין שעתיים לשלוש שעות.  במהלך הניתוח מסירים את הציסטה במלואה וחלק מהעצם אשר היה נגוע בה למניעת חזרת הדלקת לאחר הניתוח ולמניעת התפשטותה לעבר כל חלל האוזן.

 ההתאוששות מהניתוח

לאחר הניתוח ישנו צורך בתהליך התאוששות קצר המתבצע במחלקה הכירורגית במרכז הטיפולי ונמשך בין יומיים לשלושה ימים במהלכו מתבצע מעקב אחר התאוששות המטופל, מעקב אחר תופעות לוואי, שלילת זיהומים ובדיקת מצב האוזן לאחר ירידת הלחץ על האוזן לאחר הניתוח וקבלת משככי כאבים.

עם השחרור מבית החולים על המטופל לשהות בביתו כשבוע. כעבור שבוע יחזור אל רופא מומחה אף אוזן גרון להסרת התחבושות הפנימיות והוצאת התפרים מהאוזן.

כיצד ניתן להביא לתוצאות טובות יותר לאחר הניתוח?

לאחר החזרה הביתה חשוב מאוד לשמור על מנוחה רבה עד כמה שניתן. במהלך חודש ימים יש  להימנע מפעילות פיזיות כמו פעילויות ספורטיביות, הימנעות משחייה ומניעת חדירת נוזלים אל תוך האוזן בעת הרחצה ולהקפיד על טפטוף הטיפות האנטיביוטיות אל תוך האוזן על פי הנחית רופא אף אוזן גרון, למניעת דלקות שונות עקב רגישות האוזן לאחר הניתוח.

 שימו לב!  מסטואידקטומיה, באנגלית: mastoidectomy, הינה תופעה המחייבת את תשומת הלב במיוחד כאשר הדבר נוגע לילדים הנוטים לדלקות אוזניים, חשוב מאוד לשים לב לתלונות על כאבי אוזניים והפרשות אצל ילדים למניעת החרפת הגידול וקושי רב יותר בפתרון הלקות בעקבותיה.

פרופסור קרוננברג הינו מומחה בעל שם בתחום רפואת אף- אוזן –גרון ומבצע ניתוחי מסטואידקטומיה באחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר הקיימים בארץ, מהמומחים בביצוע השתלות שבלול וטיפול בדלקות אוזניים כרוניות


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב