דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של בנייה ירוקה על פני סוגי בנייה אחרים 

מאת    [ 31/07/2013 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 3444 פעמים ]

מדוע בנייה ירוקה עדיפה על פני שיטות בנייה אחרות

 בנייה ירוקה היא שם כולל למערך המתייחס לתכנון, הקמת ואחזקת בתים. המטרה המרכזית של בנייה ירוקה, היא לשמור על איכות הסביבה, לחסוך במים, בחומרי גלם ובאנרגיה.

הבדל בולט בין בנייה ירוקה לבין שיטות בנייה אחרות, הוא השימוש בחומרים הנחשבים לידידותיים לסביבה, בחומרים מתכלים וממוחזרים הנושאים תו תקן ירוק.

בנייה ירוקה מכוונת לגרימה מינימאלית עד אפסית של נזק לסביבה. היא עושה זאת ע"י הקטנה משמעותית ביצירת זיהום, רעש ולכלוך בסביבה.

בנייה ירוקה מתקדמת מאופיינת ע"י תכנון ויישום מהירים ומדוקדקים.ההבדל הגדול ביותר בין בנייה ירוקה לבין בנייה "קלאסית" כפי שאנחנו מכירים, הוא שבבנייה ירוקה אין מקום לאלתורים או לעיגול פינות.

 

ההבדלים בין בנייה ירוקה לבין שיטות אחרות

 

עוד בטרם נשווה בין בנייה ירוקה לבין שיטות בנייה אחרות, חשוב לציין את היתרונות הבולטים ביותר של בנייה ירוקה לעומת כל שיטת בנייה אחרת.

* משך זמן הבנייה הוא קצר בהרבה משיטות בנייה אחרות.

* בתים הנבנים בשיטה זו מבודדים תרמית ואקוסטית.

* מביאה לחיסכון מהותי בצריכת אנרגיה, כמו חשמל, מים ועוד.

כולנו גדלנו על שיטות הבנייה הקונבנציונאליות. מראות של פועלים על פיגומים, מנופים, טרקטורים, אבק, רעש ולכלוך, בלוק נצמד אל בלוק, מערבל בטון, כל אלה תמונות המזוהות עם שיטת הבנייה הקונבנציונאלית.

מאז שקבלנים החלו להשתמש בשיטות של הבנייה הירוקה, החיים הפכו לנסבלים יותר עבור אנשים הגרים ליד אתר בנייה. חוץ מהשלב הראשון של חפירות באדמה למטרה של הכנת התשתיות של המבנה ובנייה החניון התת קרקעי, בנייה ירוקה היא שיטת בנייה נקייה ושקטה יותר, היא מכבדת את השכנים ואת הזכות שלהם לחיות בסביבה שקטה ונקייה יותר, גם בעת שבניינים קמים סביבם או לידם.

 

שיטות בנייה הדוגלות בעקרונות של בנייה ירוקה

 

ישנן מספר שיטות בנייה הנהוגות היום בארץ, הדוגלות בעקרונותיה של בנייה ירוקה.

* שיטת בנייה מתועשת ?בנייה מתועשת עוסקת בעיקר בהקמת גשרים גדולים ומבני תעשייה. היא דוגלת בחלק מהעקרונות של בנייה ירוקה, הנוגעים להכנת מוקדמת של תכנית הבנייה, שימוש בחומרי גלם שאינם פוגעים בסביבה ועוד.

* שיטת בנייה טרומית או בנייה קלה ? מדובר בשתי שיטות בנייה מתקדמות ומשוכללות שבשנים האחרונות הפכו לפופולאריות ביותר. הן נחשבות לשיטות של בנייה ירוקה, מכיוון שהמודולים המרכיבים את הבניין, מיוצרים במפעל על פי הזמנה של האדריכל האחראי על תהליך הבנייה של המבנה.המודולים מיוצרים במפעל באמצעות חומרי גלם איכותיים, ורק לאחר שהם מוכנים, הם מועברים לאתר הבנייה. הרכבתם של המודולים, תיעשה ע"י פועלים מיומנים ומנוסים שעברו הדרכה מיוחדת, כיצד לבצע את עבודתם באופן מקצועי ומדויק.

באתר בנייה שבו מתבצעת בנייה באמצעות שיטת בנייה ירוקה, אפשר למצוא רק פועלים מקצועיים, שיודעים היטב מה נדרש מהם, ובנוסף להם, גם מפקחים שתפקידם להשגיח על התקדמות הבנייה.

לאחר הרכבת המודולים שהגיעו מוכנים מהמפעל, הפועלים המצויים בשטח, עובדים על עבודות התשתית בכל קומה, ומקדמים את העבודה ביעילות, במינימום של לכלוךורעש.

לעומת שיטות בנייה אחרות, בנייה ירוקה היא בנייה מהירה וחוסכת זמן יקר ליזמים ולקבנים.

אם בעבר בניין רב קומות, היה מוכן רק אחרי כמעט שלוש שנים של בנייה, באמצעות בנייה ירוקה, אפשר לראות בניינים של 12 קומות, מוכנים אחרי 18-24 חודשים, כשעיקר הזמן המושקע בבנייה, הוא השלב של הכנת הדירות עצמן. לאחר שהמבנה מוקם, יהיה על קבלן הבניין שיזם את פרויקט הבנייה, לקבל את כל האישורים הנדרשים כדי להתחיל את אכלוס המבנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב