דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מאוחר מדי לשיקום מהתמכרות לסמים ואלכוהול? 

מאת    [ 29/07/2013 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 1993 פעמים ]

 האם קיים זמן שהוא מאוחר מדי לשיקום

 יש כיום מעל עשרים וארבע מליון אנשים המכורים לסמים.

לחיות עם מישהו הסובל מבעיית  התמכרות לסמים ו/או אלכוהול יכול להיות מכאיב כמו לאדם המכור עצמו.  מה שיכול היה להתחיל כהתנסות, הרגל חברתי או תרופת מרשם עבור מצב רפואי יכולים להחריף ולהפוך למשהו כל כך גדול, יוצא מכלל שליטה עד כדי כך שהאדם אינו יכול לראות שקיימת אצלו בעיה, ובוודאי שאינו מסוגל לקבל את ההחלטה שעליו לקבל עזרה.

קשה להאמין שאדם יכול להיות כל כך תלוי במשהו שיכול לגרום שכל מחשבותיו יתרכזו בשאלה איך הוא הולך להשיג את המשקה האלכוהולי או הסם הבאים שלו.  כאשר אדם ממשיך בדפוס של שימוש קבוע בסמים  ו/או אלכוהול, זוהי ספיראלה המתדרדרת באיטיות כלפי מטה.

 לאורך הדרך, בני משפחה אוהבים עשויים  לחוש בכעס, כאב, בלבול, התפכחות מאשליה  ויותר מכל, הם נואשים למצוא דרך לעזור ליקיריהם.  החברים הולכים ומתמעטים כיוון שהם מתחילים לזהות בעיה אצל האדם ואינם יודעים כיצד לעזור לו. 

התמכרות ממושכת שאינה מטופלת מביאה לקשיים כספיים, בעיות באמינות וחוסר אמון.

 מתי זה מאוחר מדי

 למען האמת זה לעולם לא מאוחר מדי כדי לקבל עזרה עבור התמכרות לסמים או אלכוהול.  האתגר האמיתי הוא להיות מסוגל לשכנע את האדם מכור שהוא צריך עזרה. התנהגות ללא שליטה, חוסר יכולת להתמיד בעבודה, חוסר אחריות או גרימת  נזק  נראה לעין לאחרים, מהווים סימנים לכך כי האדם אינו נמצא במצב של  שליטה על חייו ועליו לחפש עזרה.

מצער לגלות כי בחברה של היום אין אפשרות לכפות על אדם מגיל 18 ומעלה ללכת תוכנית שיקום, אפילו במקרה זה.  רק אם האדם מעורב בסיטואציה משפטית, בית המשפט יכול לכפות עליהם שיקום.

 אם אתה או מישהו שאתה מכיר, נאבק בהתמכרות, לעולם אל תתייאש מהם ותרים ידיים.  גם אם זה אומר לקחת מהם הכול, למשל, כסף, טלפון סלולארי, רכב, ואפילו מקום לחיות בו.  על ידי מתן כל אחד מהדברים שציינתי לעיל, לאדם עם התמכרות, רק מקלים עליו לקבל את הסמים להם הוא זקוק.  זוהי טעות גדולה, ולא עזרה לאדם.

אם תחקור, תמצא  שקיימות תוכניות ספציפיות עבור שימוש בסמים מסוימים, המספקים פתרונות כדי לעזור לך או לאדם אהוב.  אם אי פעם תשוחח עם מישהו שאיבד אדם יקר לו בגלל שימוש בסמים או התמכרות לאלכוהול, תגלה שהוא מלא חרטות.  אף אחד לא מעלה על דעתו  או מדמיין שהתמכרות לסמים או אלכוהול שאינה מטופלת עלולה להסתיים במוות.  רק מישהו שאיבד בן או בת, אחיינית או אחיין, בן זוג או הורה יאמר לך לזהות את הסימנים ולעשות כל שביכולתך כדי למנוע מוות נוסף.

נקיטת הצעדים הנדרשים כדי להשיג למישהו עזרה אינה יכולה להיות החלטה שגויה. צעדים אלו יביאו  לשיפור מצבו של האדם המכור כמו גם למשפחה.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב