דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאילנד- חבל איסאן: מחוץ למסלול המוכר 

מאת    [ 29/07/2013 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 10549 פעמים ]

תאילנד- חבל איסאן: מחוץ למסלול המוכר

טיול לחלק זה של תאילנד הוא טיול לאזור הפחות מתוייר בתאילנד.
אחד המקומות אשר עדיין לא נהרסו מהתיירות המערבית
מיליוני תיירים מגיעים מדי שנה לטיול בתאילנד, רובם מדלגים על האזור הגדול ביותר שם: חבל איסאן, אזור זה הנמצא בצפון מזרח תאילנד הוא הפחות מתויר במדינה, רוב תושביו הם כפריים עניים ופשוטים, חביבים ושמחים בחלקם, ועם זאת הוא מגוון ביותר מבחינה גיאוגרפית ותרבותית ובהחלט שווה ביקור למי שמחפש תאילנד אחרת שעדיין לא נהרסה על ידי התיירות.

מה רואים:

ההתיישבות: חקלאות היא מקור הפרנסה העיקרי של תושבי איסאן, בעיקר גידולי אורז וגידולים טרופיים נוספים כאנונה, מנגו, ליצ'י ועוד פירות שאת חלקם קשה לבטא וטרם תורגמו לעברית. רוב התושבים כאן עניים מאד אשר עובדים קשה לפרנסתם, במקומות רבים עדיין בשיטות החקלאות הישנות.

הנופים:  נופי חבל איסאן מגוונים, מיערות גשם בגבולה המערבי השייכים לפארק הלאומי קאו יאי, דרך שדות האורז והגידולים הפתוחים של המישורים רחבי הידיים בכפרים הרבים, לנהר המקונג במזרח המהווה גם את הגבול עם קמבודיה ולאוס עד הקצה הדרומי של משולש הזהב הנמצא צפונית, כפרי קדרים ועבודות יד, אגמים מיוחדים ומקדשים עתיקים ועתיקות נוספים מימי הממלכה החמרית (קמבודיה העתיקה) אשר האזור היה שייך לה ואף ממצאים וציורי קיר מימי האדם הקדמון.

התרבות:  בשל ייחודו של חבל הארץ משאר תאילנד גם התרבות שבו מעניינת וייחודית לו, ריקודים מסורתיים קצביים ועליזים יותר משאר הריקודים המוכרים במסורת התאית, מקדשים ותרבות שניכרת בהם השפעה קמבודית יחד עם ייחודיות תאית, וכמוכן הפסטיבלים היפים והאוטנטיים ביותר מתקיימים בעיירות חבל איסאן, אם זה פסטיבל העפיפונים בבוריראם, פסטיבל מרוצי סירות בפימאי, פסטיבל הפילים של סורין, פסטיבל הנרות באובון רצ'טני ופסטיבל פריחת פרח הלמדואן בסי סאקט ועוד פסטיבלים רבים וכמעט לא תיירותיים.

טיול לתאילנד חבל איסאן האטרקציות:

הפארק הלאומי קאו יאי
: שמורת טבע מהגדולות בתאילנד, במרחק שעתיים נסיעה מבנגקוק, שמורה עם מסלולי הליכה שונים, מפלי מים גבוהים, יערות גשם ומגוון חיות.
נהר שני הצבעים: בחלקו הדרומי של האזור נמצאת נקודת מפגש של שני נהרות נהר המון ונהר המקונג, בכל נהר זרמי מים בצבעים שונים ובנקודת המפגש נוצרת תופעה של זרימה לנהר אחד עם שני צבעים שונים שלא מתערבבים.
אגם נונג האן: האגם הגדול ביותר בחבל איסאן באזור העיר סאקון נאקון, שטחו 125 קמ"ר ולידו עיר חמרית עתיקה, כיום האגם המשמש בעיקר לדיג בעל חופים ציבוריים ואיים קטנים לנופש אליהם מגיעים בסירות משוטים.
מקדשי פימאי: אתר המקדשים העתיקים של האימפריה החמרית המרשימים ביותר מחוץ לקמבודיה, מקדשים מהמאה ה-11 בעלי תחריטי קיר מרשימים אשר ניכרים בהם סממנים הינדוהיסטים לצד בודהיסטים ומסמלים ארכיטקטונית את מרכז העולם.
סורין: בירת הפילים המאולפים, שם מתגורר שבט הסואיי אשר מאז ימי קדם התמחה באילוף פילים.

לסיכום מי שרוצה לצאת לטיול מיוחד בתאילנד, למקומות אשר עדיין לא נהרסו מהתיירות המערבית, לפגוש אנשים מקסימים, אתרים שאין כדוגמתם בשאר תאילנד, מומלץ לו לצאת לטיול בצפון מזרח תאילנד: חבל איסאן (ISAAN).

דוד קילשטיין בעל חברת איסט טרוול  טרוול - טיולים למזרח הרחוק לנוסע העצמאי  בהתאמה אישית, לרבות יעוץ ותכנון מסלולים, ארגון שירותי פנים הדרכות מלונות וטיסות לנוסע העצמאי למזרח הרחוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב