דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול בסין - חבל סצ'ואן 

מאת    [ 29/07/2013 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2669 פעמים ]

סין – טיול בחבל סצ'ואן

אחד הטיולים היותר פופולאריים בסין הוא טיול לחבל סצ'ואן, חבל הארץ השני בגודלו בסין הן בשטחו העצום, גודלו דומה לגודלה של צרפת, והן במספר התושבים החיים בו: יותר מ-90 מיליון תושבים, רובם חקלאים, המשתייכים ל-15 קבוצות אתניות שונות.


היכן נמצאת ס'צואן?
ס'צואן נמצאת מזרחית לרמה הטיבטית, צפונית לאזור חבל יונאן וקיוויצ'או ןדרומית לחבלי שנסי, צ'ינגהאי וגנסו. – מקום טוב בלב המדינה הגדולה.

טיול לסין נופי סצ'ואן:
בשל מיקומה המיוחד נופיה משתנים, המייחד אותה ואחד הגורמים שהפכו אותה ליעד כה מיוחד לטיולים הוא נופה הירוק, בשילוב הרים ונהרות, חבל סצ'ואן מוקף הרים גבוהים, המנקזים אליו ארבעה נהרות גדולים: נהר מין, נהר צ'ו, נהר טו ונהר ג'יאה-לינג, נהרות הזורמים בעוצמה עזה יחד עם עוד כ-80 נהרות לנהר היאנגצה, עליו ניתן לצאת לשיט. רוב שטחה הוא חקלאי וטיול בחבל סצ'ואן יעבור דרך שטחים חקלאיים רבים, בעיקר טרסות וגידולי אורז אינסופיים.

האוכל:
אחד המאפיינים העיקריים של המטבח הסצ'ואני הוא האוכל החריף, אוכל מלא תבלינים ועשיר ברטבים של פלפלים חריפים שונים וטעימים. בין המעדנים המוכרים והמובילים ניתן למצוא: ברווז מעושן בתה, בקר מתובל ברוטב חריף, עוף קצוץ בצ'ילי ובוטנים ועוד מעדנים רבים, כמו גם תבשילי קדרה מעניינים. סגנון האכילה הוא של הרבה מנות קטנות מכל דבר.

טיול לסין חבל סצואן האתרים המתויירים בחבל סצ'ואן :

צ'נגדו:
בירת הפרובינציה, עיר גדולה בת יותר מ-9 מליון תושבים (כולל פרבריה), העיר היא מרכז פוליטי, כלכלי, תרבותי וטכנולוגי. ככל עיר גדולה מרוכזים בה  מבני שלטון שונים, מוזיאונים ומפעלי תעשיה. אך  האטרקציה המייחדת אותה היא מרכז הרבייה של דובי הפנדה הענקיים הנמצא כ-10 ק"מ ממרכז העיר.

לשאן: באזור מפגש הנהרות מין, דאדו וצ'נגיי חצוב בסלע אחד מאתרי המורשת העולמית החשובים בסין: פסל בודהה ענק החצוב כולו בסלע והגדול מסוגו בעולם, גובהו 71 מטר, אורך ראשו 14.7 מטר ורוחב ראשו 10 מטרים. במהלך טיול שטים למרגלותייו.

הר אמיי שאן:  הר גבוה (3100 מטר) הקדוש לבודהיסטים הסינים אשר עולים עליו לרגל, על ההר פזורים מנזרים רבים שונים ומיוחדים, ניתן לטפס על ההר ברגל באמצעות אלפי מדרגות תלולות (10 שעות של טיפוס קשה), או לחילופין לעלות לפסגה ברכבל ולהסתובב למעלה ברגל או לרדת ברגל חלק מהדרך ואת השאר בנסיעה (בטיול מאורגן פרטי).  בשל גובהו יש לקחת בחשבון שבפסגתו יהיו עננים רבים אשר יקשו על התצפית מסביב.

שמורת ג'יוזייגו: מוכרת גם בשם- עמק תשעת הכפרים וזאת בשל תשעת הכפרים הנמצאים בו וסביבם קבוצות של אגמים קטנים ומפלי מים מרהיבים, בתוך יער ייחודי העשיר במינים המסוגלים להתפתח רק שם. אגמי הטורקיז על מפליהם הקטנים והיערות הכהים כאשר ברקע הרי השלג והמצוקים הענקיים משווים למקום אווירה וצבעוניות מהמרהיבות בעולם.

זיגונג: עיר הנמצאת בלב מרבצי המלח הגדולים של חבל סצ'ואן, המיוחד בה הוא האתר הפרי-היסטורי הנמצא במבואותיה בו נמצאו שרידי דינוזאורים ובה עצמה יש מוזיאון דינוזאורים, לא רחוק ממנה נמצא אתר התבליטים הבודהיסטיים של דאזו.

לסיכום יש הרבה מה לראות במהלך טיול בחבל סצ'ואן ניתן לראות ולחוות בפרוטרוט אם מטיילים באופן עצמאי באזור.

דוד קילשטיין בעל חברת איסט טרוול  טרוול - טיולים למזרח הרחוק לנוסע העצמאי  בהתאמה אישית, לרבות יעוץ ותכנון מסלולים, ארגון שירותי פנים הדרכות מלונות וטיסות לנוסע העצמאי למזרח הרחוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב